Page 23 - medorledor18_Neat
P. 23
פינה למחשבה - ויטמינים לשגרה פורייה
התחלות חדשות
מאת" :קשרי חיים" שפה לריפוי והתפתחות הקשר המחשבתי מאת :ענת זפרני 050-6396957ואנה שפרוף 054-4215014 -
במשפחה רונית בן יוסף – ,0546881996יגאל רוזן 0524505870 - חברת מחוץ לקופסה
קצת אחרי החגים ,בפתחם של הסתיו והימים הקצרים שוב עכשיו ,כשהגענו ל"אחרי החגים" כולנו שמחים לקצת שגרה.
אנחנו מול מציאות שאינה משתנה ,חוברים יחד אל מחשבות קמים בבוקר ,הולכים לבית הספר ולעבודה בלי יותר מדי
הפתעות ,אירועים וחגיגות .אבל גם שגרה צריך לדעת איך
חדשות ,חלומות ,משאלות ומטרות חדשות לשנה החדשה. לתבל ,איך להפוך אותה לפורייה ,יצירתית ורעננה .בקיצור
היום אנחנו בוחרים לשתף אתכם בסיפור קצר על משפחה איך להכניס בה נגיעות של צבע שיקשטו את האפור .אז
חדשה ,משפחה בבנייה ,זוג שבחר להתפתח ביחד ועובר הסתכלו לעבר ארון המשחקים שלכם -הוא נמצא שם בדיוק
מחשיבת יחיד לחשיבה בשניים .רגע של שינוי מתרחש בהבנה
שמעתה והלאה הכוח הופך להיות הכוח של השניים .הסיפור בשביל זה!
שלנו היום מתחיל בבחירת מסגרת חינוכית לבן הבכור ,תינוק
בן חצי שנה .כל אחד ואחת מההורים מביא את הזיכרונות
שלו ,החששות שלו והמחשבות שלו אל תוך התהליך .כיצד
בוחרים ביחד מסגרת חינוכית לילד?
כשאחד חושב שהכי חשוב זה גן נקי ,מטופח ואבזור מושלם המשחקולוגיות המומחיות מ"מחוץ
ואילו האחר מרגיש שהמגע ,היחס האנטימי וכמות הילדים לקופסה" רושמות לכם ויטמינים לשגרה
חשובה יותר .לבסוף נבחרה המסגרת המיועדת ,בהסכמת שני
ההורים ,כאשר על האחד מהם זוהי הבחירה הפחות מועדפת. פורייה:
לאחד משני ההורים ישנה עדיין חשיבה על הגן שלא נבחר. .1שחקו לפחות פעמיים בשבוע בין 15-20דקות ותראו איך
בינתיים ,תוך כדי תקופת ההסתגלות למסגרת החדשה ,הילד משחק אחד עושה את כל ההבדל...
חווה קושי שבא לידי ביטוי במיוחד בשעות הבוקר ,בעת המעבר
בין הבית לבין המסגרת .בזמן הפרידה אל מול אחד ההורים. .2תגוונו! תשחקו בכל פעם במשחק אחר שמפעיל מיומנות
הילד נתלה על ההורה שמביא אותו בבוקר ,הוא בוכה ואינו אחרת :פעם זיכרון ופעם אסטרטגיה ,פעם מוטוריקה ופעם
מרפה וחווה מצוקה .לא ההורים ולא הצוות במסגרת החדשה
זריזות!
מצליחים להבין היכן הקושי של הילד.
בנקודה זו הגיעו אלינו ההורים לייעוץ .אנחנו מאמינים
במודל ש"הכל קשור בהכל" ודבר ראשון שבררנו אצלם זה
אילו מחשבות הם מחזיקים בראש כל בוקר כאשר שולחים
את הילד למסגרת? האם הם סומכים על המקום? האם זו
המסגרת הטובה ביותר עבור הילד שלהם?
במהלך התהליך במפגש יכולנו לשקף להם שלאחד מהם ישנן
מחשבות מדאיגות לגבי הבחירה של המסגרת ,עדיין מסתובבת
המחשבה "מה היה אילו בחרנו במסגרת השנייה?" .היות שבכל
מחשבה ישנה אנרגיה שעוברת מההורה אל הילד זה השפיע
על ההתנהגות ותהליך ההסתגלות של הילד למסגרת החדשה.
הטיפ שלנו עבורכם משפחות חדשות יקרות :על מנת להגיע .3תערכו טורנירים משפחתיים אותם אפשר לתעד בלוח
לבחירה שתוביל לתוצאה הטובה ביותר כדאי לשאול ולהגדיר תוצאות שכדאי ורצוי לתלות על המקרר.
מהי המטרה המשותפת עבורנו? .4תמציאו משחקים משלכם .ערבבו בין טאקי לזיכרון ותראו
במקרה של הסיפור שהובא כאן המטרה המשותפת הייתה מה קורה...
טובת הילד ולכן לאחר שנעשתה הבחירה ויצאנו לדרך חדשה
ומשותפת עלינו לתמוך בבחירה זו ולהזיז מחשבות מדאיגות כי כמו שאמרו כבר הרבה לפנינו ,הצחוק יפה לבריאות והאדם
כדי לא לפגוע בילד ובתהליך ההסתגלות שלו למסגרת שנבחרה. הוא עצמו כשהוא משחק!
23
התחלות חדשות
מאת" :קשרי חיים" שפה לריפוי והתפתחות הקשר המחשבתי מאת :ענת זפרני 050-6396957ואנה שפרוף 054-4215014 -
במשפחה רונית בן יוסף – ,0546881996יגאל רוזן 0524505870 - חברת מחוץ לקופסה
קצת אחרי החגים ,בפתחם של הסתיו והימים הקצרים שוב עכשיו ,כשהגענו ל"אחרי החגים" כולנו שמחים לקצת שגרה.
אנחנו מול מציאות שאינה משתנה ,חוברים יחד אל מחשבות קמים בבוקר ,הולכים לבית הספר ולעבודה בלי יותר מדי
הפתעות ,אירועים וחגיגות .אבל גם שגרה צריך לדעת איך
חדשות ,חלומות ,משאלות ומטרות חדשות לשנה החדשה. לתבל ,איך להפוך אותה לפורייה ,יצירתית ורעננה .בקיצור
היום אנחנו בוחרים לשתף אתכם בסיפור קצר על משפחה איך להכניס בה נגיעות של צבע שיקשטו את האפור .אז
חדשה ,משפחה בבנייה ,זוג שבחר להתפתח ביחד ועובר הסתכלו לעבר ארון המשחקים שלכם -הוא נמצא שם בדיוק
מחשיבת יחיד לחשיבה בשניים .רגע של שינוי מתרחש בהבנה
שמעתה והלאה הכוח הופך להיות הכוח של השניים .הסיפור בשביל זה!
שלנו היום מתחיל בבחירת מסגרת חינוכית לבן הבכור ,תינוק
בן חצי שנה .כל אחד ואחת מההורים מביא את הזיכרונות
שלו ,החששות שלו והמחשבות שלו אל תוך התהליך .כיצד
בוחרים ביחד מסגרת חינוכית לילד?
כשאחד חושב שהכי חשוב זה גן נקי ,מטופח ואבזור מושלם המשחקולוגיות המומחיות מ"מחוץ
ואילו האחר מרגיש שהמגע ,היחס האנטימי וכמות הילדים לקופסה" רושמות לכם ויטמינים לשגרה
חשובה יותר .לבסוף נבחרה המסגרת המיועדת ,בהסכמת שני
ההורים ,כאשר על האחד מהם זוהי הבחירה הפחות מועדפת. פורייה:
לאחד משני ההורים ישנה עדיין חשיבה על הגן שלא נבחר. .1שחקו לפחות פעמיים בשבוע בין 15-20דקות ותראו איך
בינתיים ,תוך כדי תקופת ההסתגלות למסגרת החדשה ,הילד משחק אחד עושה את כל ההבדל...
חווה קושי שבא לידי ביטוי במיוחד בשעות הבוקר ,בעת המעבר
בין הבית לבין המסגרת .בזמן הפרידה אל מול אחד ההורים. .2תגוונו! תשחקו בכל פעם במשחק אחר שמפעיל מיומנות
הילד נתלה על ההורה שמביא אותו בבוקר ,הוא בוכה ואינו אחרת :פעם זיכרון ופעם אסטרטגיה ,פעם מוטוריקה ופעם
מרפה וחווה מצוקה .לא ההורים ולא הצוות במסגרת החדשה
זריזות!
מצליחים להבין היכן הקושי של הילד.
בנקודה זו הגיעו אלינו ההורים לייעוץ .אנחנו מאמינים
במודל ש"הכל קשור בהכל" ודבר ראשון שבררנו אצלם זה
אילו מחשבות הם מחזיקים בראש כל בוקר כאשר שולחים
את הילד למסגרת? האם הם סומכים על המקום? האם זו
המסגרת הטובה ביותר עבור הילד שלהם?
במהלך התהליך במפגש יכולנו לשקף להם שלאחד מהם ישנן
מחשבות מדאיגות לגבי הבחירה של המסגרת ,עדיין מסתובבת
המחשבה "מה היה אילו בחרנו במסגרת השנייה?" .היות שבכל
מחשבה ישנה אנרגיה שעוברת מההורה אל הילד זה השפיע
על ההתנהגות ותהליך ההסתגלות של הילד למסגרת החדשה.
הטיפ שלנו עבורכם משפחות חדשות יקרות :על מנת להגיע .3תערכו טורנירים משפחתיים אותם אפשר לתעד בלוח
לבחירה שתוביל לתוצאה הטובה ביותר כדאי לשאול ולהגדיר תוצאות שכדאי ורצוי לתלות על המקרר.
מהי המטרה המשותפת עבורנו? .4תמציאו משחקים משלכם .ערבבו בין טאקי לזיכרון ותראו
במקרה של הסיפור שהובא כאן המטרה המשותפת הייתה מה קורה...
טובת הילד ולכן לאחר שנעשתה הבחירה ויצאנו לדרך חדשה
ומשותפת עלינו לתמוך בבחירה זו ולהזיז מחשבות מדאיגות כי כמו שאמרו כבר הרבה לפנינו ,הצחוק יפה לבריאות והאדם
כדי לא לפגוע בילד ובתהליך ההסתגלות שלו למסגרת שנבחרה. הוא עצמו כשהוא משחק!
23