Page 23 - medorledor18_Neat
P. 23
‫פינה למחשבה ‪-‬‬ ‫ויטמינים לשגרה פורייה‬
‫התחלות חדשות‬

‫מאת‪" :‬קשרי חיים" שפה לריפוי והתפתחות הקשר המחשבתי‬ ‫מאת‪ :‬ענת זפרני ‪ 050-6396957‬ואנה שפרוף ‪054-4215014 -‬‬
‫במשפחה רונית בן יוסף – ‪ ,0546881996‬יגאל רוזן ‪0524505870 -‬‬ ‫חברת מחוץ לקופסה‬

‫קצת אחרי החגים‪ ,‬בפתחם של הסתיו והימים הקצרים שוב‬ ‫עכשיו‪ ,‬כשהגענו ל"אחרי החגים" כולנו שמחים לקצת שגרה‪.‬‬
‫אנחנו מול מציאות שאינה משתנה‪ ,‬חוברים יחד אל מחשבות‬ ‫קמים בבוקר‪ ,‬הולכים לבית הספר ולעבודה בלי יותר מדי‬
‫הפתעות‪ ,‬אירועים וחגיגות‪ .‬אבל גם שגרה צריך לדעת איך‬
‫חדשות ‪ ,‬חלומות‪ ,‬משאלות ומטרות חדשות לשנה החדשה‪.‬‬ ‫לתבל‪ ,‬איך להפוך אותה לפורייה‪ ,‬יצירתית ורעננה‪ .‬בקיצור‬
‫היום אנחנו בוחרים לשתף אתכם בסיפור קצר על משפחה‬ ‫איך להכניס בה נגיעות של צבע שיקשטו את האפור‪ .‬אז‬
‫חדשה‪ ,‬משפחה בבנייה‪ ,‬זוג שבחר להתפתח ביחד ועובר‬ ‫הסתכלו לעבר ארון המשחקים שלכם‪ -‬הוא נמצא שם בדיוק‬
‫מחשיבת יחיד לחשיבה בשניים‪ .‬רגע של שינוי מתרחש בהבנה‬
‫שמעתה והלאה הכוח הופך להיות הכוח של השניים‪ .‬הסיפור‬ ‫בשביל זה!‬
‫שלנו היום מתחיל בבחירת מסגרת חינוכית לבן הבכור‪ ,‬תינוק‬
‫בן חצי שנה‪ .‬כל אחד ואחת מההורים מביא את הזיכרונות‬
‫שלו‪ ,‬החששות שלו והמחשבות שלו אל תוך התהליך‪ .‬כיצד‬

‫בוחרים ביחד מסגרת חינוכית לילד?‬

‫כשאחד חושב שהכי חשוב זה גן נקי‪ ,‬מטופח ואבזור מושלם‬ ‫המשחקולוגיות המומחיות מ"מחוץ‬
‫ואילו האחר מרגיש שהמגע‪ ,‬היחס האנטימי וכמות הילדים‬ ‫לקופסה" רושמות לכם ויטמינים לשגרה‬
‫חשובה יותר‪ .‬לבסוף נבחרה המסגרת המיועדת ‪ ,‬בהסכמת שני‬
‫ההורים‪ ,‬כאשר על האחד מהם זוהי הבחירה הפחות מועדפת‪.‬‬ ‫פורייה‪:‬‬

‫לאחד משני ההורים ישנה עדיין חשיבה על הגן שלא נבחר‪.‬‬ ‫‪ .1‬שחקו לפחות פעמיים בשבוע בין ‪ 15-20‬דקות ותראו איך‬
‫בינתיים‪ ,‬תוך כדי תקופת ההסתגלות למסגרת החדשה‪ ,‬הילד‬ ‫משחק אחד עושה את כל ההבדל‪...‬‬
‫חווה קושי שבא לידי ביטוי במיוחד בשעות הבוקר‪ ,‬בעת המעבר‬
‫בין הבית לבין המסגרת‪ .‬בזמן הפרידה אל מול אחד ההורים‪.‬‬ ‫‪ .2‬תגוונו! תשחקו בכל פעם במשחק אחר שמפעיל מיומנות‬
‫הילד נתלה על ההורה שמביא אותו בבוקר‪ ,‬הוא בוכה ואינו‬ ‫אחרת‪ :‬פעם זיכרון ופעם אסטרטגיה‪ ,‬פעם מוטוריקה ופעם‬
‫מרפה וחווה מצוקה‪ .‬לא ההורים ולא הצוות במסגרת החדשה‬
‫זריזות!‬
‫מצליחים להבין היכן הקושי של הילד‪.‬‬
‫בנקודה זו הגיעו אלינו ההורים לייעוץ‪ .‬אנחנו מאמינים‬
‫במודל ש"הכל קשור בהכל" ודבר ראשון שבררנו אצלם זה‬
‫אילו מחשבות הם מחזיקים בראש כל בוקר כאשר שולחים‬
‫את הילד למסגרת? האם הם סומכים על המקום? האם זו‬

‫המסגרת הטובה ביותר עבור הילד שלהם?‬
‫במהלך התהליך במפגש יכולנו לשקף להם שלאחד מהם ישנן‬
‫מחשבות מדאיגות לגבי הבחירה של המסגרת‪ ,‬עדיין מסתובבת‬
‫המחשבה "מה היה אילו בחרנו במסגרת השנייה?"‪ .‬היות שבכל‬
‫מחשבה ישנה אנרגיה שעוברת מההורה אל הילד זה השפיע‬
‫על ההתנהגות ותהליך ההסתגלות של הילד למסגרת החדשה‪.‬‬

‫הטיפ שלנו עבורכם משפחות חדשות יקרות‪ :‬על מנת להגיע‬ ‫‪ .3‬תערכו טורנירים משפחתיים אותם אפשר לתעד בלוח‬
‫לבחירה שתוביל לתוצאה הטובה ביותר כדאי לשאול ולהגדיר‬ ‫תוצאות שכדאי ורצוי לתלות על המקרר‪.‬‬

‫מהי המטרה המשותפת עבורנו?‬ ‫‪ .4‬תמציאו משחקים משלכם‪ .‬ערבבו בין טאקי לזיכרון ותראו‬
‫במקרה של הסיפור שהובא כאן המטרה המשותפת הייתה‬ ‫מה קורה‪...‬‬
‫טובת הילד ולכן לאחר שנעשתה הבחירה ויצאנו לדרך חדשה‬
‫ומשותפת עלינו לתמוך בבחירה זו ולהזיז מחשבות מדאיגות‬ ‫כי כמו שאמרו כבר הרבה לפנינו‪ ,‬הצחוק יפה לבריאות והאדם‬
‫כדי לא לפגוע בילד ובתהליך ההסתגלות שלו למסגרת שנבחרה‪.‬‬ ‫הוא עצמו כשהוא משחק!‬

‫‪23‬‬
   18   19   20   21   22   23   24   25   26   27   28