Page 27 - medorledor152
P. 27
ולכן ניהול בבית הוא לא שליטה -הוא תודעה – האם הבית
איזון ,איזון בין רגש להיגיון בין הבנה שלכם מתנהל או
מנוהל?
להחלטה ,בין נתינה לגבולות.
ענבל יפת
ניהול בבית הוא קודם כל תודעה ,להבין שלא הכל קורה מעצמו.
שגם בבית -צריך לנהל ,ולא רק להתנהל .זה לא פשוט. חשבו רגע על הבית שלכם :הוא מנוהל -אות
כי רגש מושך לכיוון אחד -והיגיון לכיוון אחר. פשוט זורם?
אבל מי שמצליח לשלב ביניהם -מייצר בית עם יותר שקט ,יותר אנחנו רגילים לחשוב על הבית כמקום חם ,נעים ,כזה שכיף לחזור
יציבות ,ויותר בהירות. אליו.There is no place like home .
בית שלא מנוהל -יתנהל. אבל האמת היא ,שדווקא במקום הכי חם -קורים הכי הרבה
דברים בלי ניהול כאשר חייבים לשמור על מסגרת תקציבית
וכשזה קורה ,המחיר הוא לא רק כלכלי -הוא תפעולי ,רגשי ,ומשפ־ זה לא כי אין אכפתיות -אלא כי אין תודעה של ניהול.
חתי .ולכן ,צריך לדעת לנהל -ולא להתנהל.
אנחנו רגילים לחשוב שניהול שייך לעסקים -למנהלים ,עובדים
ענבל יפת -יועץ ומאמן עסקי -מפתח תבנית השילוש הקדוש והחלטות גדולות .אבל בפועל ,הניהול הכי משמעותי שלנו קורה
על המומחה לניהול עסק מצליח -לנהל במקום להתנהל דווקא במקום הכי פשוט -בבית.
סרוק אותי [email protected] בבית לא צריך תפקיד ,לא תואר ולא כרטיס ביקור.
כל בית מתנהל .השאלה היא רק אם הוא מתנהל -או
I 050-4242606
מנוהל?
27
זה מתחיל בדברים הקטנים :איך נראה הבוקר ,מי מחליט כשיש
לחץ ,איך מתמודדים עם עומס ,עם זמן ועם כסף?
יש בתים שבהם “הכל זורם ”-אבל מתחת לפני השטח יש בלבול,
עומס ,מתח ולעיתים גם כעס.
ויש בתים שלא הכל מושלם -אבל יש בהם סדר ,הבנה והחלטות.
אנחנו נוטים לראות את זה כבית “חם” או “קר” ,אבל זו לא באמת
השאלה.
גם בבית מתקבלות החלטות -ולא מעט .חלקן כלכליות ,חלקן
תפעוליות ,ורובן עטופות ברגש ,ופה נמצא האתגר האמיתי.
בעסק -החלטות מתקבלות לרוב בצורה עניינית ,מדויקת ,לעיתים
אפילו קרה.
בבית -כמעט כל החלטה עוברת דרך רגש ,הבנה והתחשבות.
מצד אחד -זה הכוח של הבית .מצד שני -זו גם נקודת החולשה.
כי בית הוא מקום של אהבה -אבל הוא גם גוף שמתנהל עם זמן,
עומס וכס (תזרים מזומנים) .גם בבית יש תזרים ,יש עומס ויש הח־
לטות -רק שלא קוראים לזה ככה.
גיליון / 152אפריל2026

