Page 14 - medorledor152
P. 14
במבט אישי
מה אם הרגישות
שלך לא נועדה
להישאר רק בפנים?
בשנים האחרונות אני מלווה צעירים וצעירות (בני )20-40שנמצאים סיגל גבאי
בצמתים של מציאת כיוון .אני פוגשת אצלם רגישות גבוהה וחיפוש
עמוק ,אבל אני רואה שוב ושוב :בלי תנועה ,הכל נשאר כלוא ילדה ,הרגישות הזו לא הרגישה כמו מתנה ,היאכ
במחשבות .לא מספיק להבין את עצמך מבחינה קוגניטיבית ,צריך
הרגישה כמו הצפה .הייתי סגורה מאוד ,ומשהו
גם לחוות .לא מספיק רק להרגיש ,צריך גם לזוז. בגוף שלי היה פשוט קפוא.
מתוך ההבנה הזו נולד אצלי בשנה האחרונה מרחב חדש שנקרא מבפנים הכל געש ,אבל כלפי חוץ נראיתי מרוחקת ,אולי אפילו
"מדיטראנס״ .זהו תרגול שמשלב ריקוד חופשי לצד עצירה ושקט. "סנובית" ,עם פנים אטומות .זה לא היה מי שאני באמת – זה היה
דרך התנועה והשהייה ,מתאפשר לרגש לקבל ביטוי ,לא רק במילים השריון שלי .הקיפאון היה הדרך היחידה שלי להחזיק את כל מה
אלא גם בגוף .עבורי זו דרך להמשיך ולתרגם את מה שקורה בפנים
למשהו חי ונוכח בעולם ,ואני רואה איך גם עבור אחרים משהו נפתח שקלטתי ולא ידעתי איך לבטא.
ומתבהר דרך החוויה הזו. במשך הרבה שנים חשבתי שהרגישות הזו היא הבעיה שלי .שאני
צריכה להיות "חזקה" יותר ,פחות מושפעת ,פשוט להרגיש פחות.
הרגישות שלך לא מבקשת להיעלם .היא מבקשת לעבור אבל עם הזמן ,ומתוך 30שנות תרגול ועבודה עם הגוף והתודעה,
דרכך ולהפוך למשהו חי בעולם.
הבנתי דבר אחר :הרגישות היא לא חולשה ,היא המתנה שלי.
סיגל גבאי -אימון ,ליווי ויעוץ לצעירים למצוא את הכיוון .מאמנת
הסיבה שהיא הרגישה לי פעם כמו נטל ,היא כי היא נשארה כלואה
מוסמכת ,Master NLP ,מנחת קבוצות ומתרגלת מיינדפולנס. בפנים .רגישות בלי עשייה הופכת לעומס ,לבלבול ,ולפעמים לייאוש
על המומחית [email protected] שקט .את מרגישה הכל ,אבל מרגישה שאת לא זזה לשום מקום.
סרוק אותי 054-9927901 השינוי האמיתי קורה כשאנחנו מסכימים
לתרגם את מה שאנחנו מרגישים לתנועה
בעולם .זה לא חייב להיות צעד גרנדיוזי –
לפעמים זו שיחה אחת אמיצה ,בחירה
קטנה ושונה ביומיום ,או צעד ראשון
בשביל שעוד לא ברור לאן הוא מוביל.
ברגע שמה שקורה בפנים מקבל צורה
בחוץ – משהו נפתח.
14

