Page 7 - medorledor14
P. 7
בריאה של עולם שלם ויצירה של מחזוריות החיים .הדפדוף "תשמע" ,היא אומרת" ,זאת התרחבות של הלב והנפש ,זו
בספר הוא מלמטה למעלה כדי לאפשר צירוף של שפות שמחה אמתית .אני חושבת שמה שאני מחפשת פה זה תורת
חיים .זה באמת משהו עמוק מאוד שרלוונטי ונחוץ לנו שאנחנו נוספות ,אשר יבואו לצד הטקסט העברי המלא".
בין הדפים אני מבחין ב 'חלונות' הנפתחים אל הקורא' .תהיות מחפשים והוא פה ,הוא שלנו .ואנחנו רק צריכים ללמוד
ובהיות' היא קוראת לזה – וכך יהיה לאורך כל הספר ,בספר לקרוא .זה מאוד מרגש .בואו נצא רגע החוצה" ,היא מפסיקה
את רצף הדברים. משובצים גם שירים שהיא כתבה.
נראה כי המילה "ספר" גורמת לכותר הזה עוול ,שכן לא אנחנו יוצאים אל השמש שם היא מראה לנו בספר את המילה
'אלהים' .המילה מופיעה בדף באותיות "חלולות" כאילו נגזרו מדובר בכותר רגיל וסטנדרטי.
מהדף .כשקרני השמש חודרות דרך המילים ,רואים את המילה איך את קוראת לזה ,זה לא נראה בדיוק כמו ספר ?
"לא הצלחתי למצוא שם" ,היא אומרת" ,אם השם 'מקרא' 'אלהים' בהיטל של אור .בהחלט דבר מיוחד.
היה פנוי ,אז הייתי לוקחת אותו .מדובר בטקסט המקראי של שניר" :המילה 'אלהים' היא מילה לא פשוטה לגבי אנשים
בראשית פרק א' .לא שיניתי בו מילה ,זה כל מה שיש בו" .היא חילונים .יש הנמנעים מלספר לילדים שלהם סיפורים שהמילה
הזו נמצאת שם ,שחס וחלילה לא
יחזרו בתשובה.
ממה שאני מכירה ילדים בגיל
הרך ,אלהים הוא חלק לגמרי
טבעי מהילדות שלהם ,וכך
צריך להיות .אני מאמינה שילד
שמונעים ממנו להאמין כילד,
הוא יחפש את אלהים אחר כך,
אני אומרת זאת מהניסיון שלי".
"אני זוכרת את עצמי כילדה.
גדלתי בקיבוץ ,אף אחד לא נתן
לי חינוך דתי .אבל אלהים ,אני
ראיתי ודיברתי אתו ,הוא היה
חלק מהילדות שלי".
"אחד הדברים הבסיסיים שעליהם
מתבססת הקונספציה של הספר
היא להביא את הטקסט המקראי
ולצדו ,סביבו ותחתיו לפתוח אותו
לחשיבה חדשה וישנה".
בין הדפים יש 'חלונות' הנפתחים אל הקורא' .תהיות ובהיות' שניר קוראת לזה
גם פעוט בן חצי שנה יכול לקרוא אומרת תוך כדי דפדוף והקראה.
"זה יותר יצירה מאשר ספר" ,היא מסבירה" ,שום הוצאת "הטקסט מוגש פה באופן שונה ממה שהוא מוגש בספרים
ספרים או בית דפוס לא הסכימה להוציא אותו ,אנחנו רגילים .בספרים רגילים תהייה לנו תמונה בצד אחד וטקסט
בצד שני ,או טקסט מתחת". המשפחה השקענו והוצאנו .ההדפסה הייתה בסין".
היא הגתה את הרעיון במשך 21שנים ,הציורים והאיורים היא מדגימה בניגון קולה את המילה 'ה-ש-מ-י-ם'" .הילדים",
נעשו על ידי סוניה שכל .העימוד והעיצוב הם המייחדים את היא אומרת" ,חוזרים אחרי בניגון הזה .מצאתי שילדים בגיל
רך מאוד רוצים לקרוא .אני טוענת שאותו פעוט בן חצי הספר הזה.
"יש כאן הצעה לגישה חדשה לטקסט הזה" ,היא אומרת" ,כך שנה שלמד לשבת והוא ממלמל ,אם היינו נכנסים לראש שלו
שהוא ידבר אל ילדים ואל אנשים בני דורנו ,בני כל המגזרים ,ושואלים אותו מה הוא עושה -הוא היה אומר 'אני קורא'.
"הוא 'קורא' כי הוא מסתכל סביב ורואה שהוא נמצא בחברה באופן שירגש אותם ,שיהיה משמעותי עבורם".
"כתפיסה ,אני לא מתפרנסת מהספר" ,היא מוסיפה" ,הוא קוראת .הוא מלמד את עצמו לקרוא ,כמו שבמקביל הוא מלמד
נמכר במחיר עלות ,גם ההרצאות שאני מקיימת הם במחיר את עצמו לדבר .אנחנו הרי לא עושים לו שיעורים בדיבור .זה
הנסיעה בלבד .אני מרגישה שזה מפעל שצריך לבוא אליו נקיים אחד הדברים עליהם מבוסס המפעל החשוב הזה.
מאוד ,ולא לערב שום שיקול מסחרי .מהסיבה הזו הספר לא אם אני אצליח עם הטקסט המקראי לתת לילדים חויית
נמצא בחנויות .אני מביאה את האנשים לגלות .מניחה בפניהם אוריינות ,חווית קריאה חיובית ,אז משכתי אותם ואז ממילא
כך שהם יעשו את התגלית האישית שלהם .הספר הוא עגול ,הם פה והם כבר שומעים את הטקסט .השפה שבה אנו מדברים
זה כל כך מתאים לילד שפוגש את זה לראשונה .התום .הלכתי הולכת ומתרחקת משפת המקרא .המסקנה שלי היא להתחיל
להפגיש ילדים עם שפת המקרא בגיל הכי מוקדם לשפה ,שזה עם מיקרוסקופ 21שנים ,ואני עדין ממשיכה לגלות".
גם את הספרים שלה היא כותבת בתהליכים מאוד ארוכים .הגיל הרך ולהאהיב אותו ,ובכך להקטין את הפער".
"יש לי ספרים שנכתבו ביותר מ 21 -שנה .אני כותבת בו זמנית
כמה טקסטים".
המשך מה מרגישים בגילויים הללו במהלך הכתיבה ?
7
בספר הוא מלמטה למעלה כדי לאפשר צירוף של שפות שמחה אמתית .אני חושבת שמה שאני מחפשת פה זה תורת
חיים .זה באמת משהו עמוק מאוד שרלוונטי ונחוץ לנו שאנחנו נוספות ,אשר יבואו לצד הטקסט העברי המלא".
בין הדפים אני מבחין ב 'חלונות' הנפתחים אל הקורא' .תהיות מחפשים והוא פה ,הוא שלנו .ואנחנו רק צריכים ללמוד
ובהיות' היא קוראת לזה – וכך יהיה לאורך כל הספר ,בספר לקרוא .זה מאוד מרגש .בואו נצא רגע החוצה" ,היא מפסיקה
את רצף הדברים. משובצים גם שירים שהיא כתבה.
נראה כי המילה "ספר" גורמת לכותר הזה עוול ,שכן לא אנחנו יוצאים אל השמש שם היא מראה לנו בספר את המילה
'אלהים' .המילה מופיעה בדף באותיות "חלולות" כאילו נגזרו מדובר בכותר רגיל וסטנדרטי.
מהדף .כשקרני השמש חודרות דרך המילים ,רואים את המילה איך את קוראת לזה ,זה לא נראה בדיוק כמו ספר ?
"לא הצלחתי למצוא שם" ,היא אומרת" ,אם השם 'מקרא' 'אלהים' בהיטל של אור .בהחלט דבר מיוחד.
היה פנוי ,אז הייתי לוקחת אותו .מדובר בטקסט המקראי של שניר" :המילה 'אלהים' היא מילה לא פשוטה לגבי אנשים
בראשית פרק א' .לא שיניתי בו מילה ,זה כל מה שיש בו" .היא חילונים .יש הנמנעים מלספר לילדים שלהם סיפורים שהמילה
הזו נמצאת שם ,שחס וחלילה לא
יחזרו בתשובה.
ממה שאני מכירה ילדים בגיל
הרך ,אלהים הוא חלק לגמרי
טבעי מהילדות שלהם ,וכך
צריך להיות .אני מאמינה שילד
שמונעים ממנו להאמין כילד,
הוא יחפש את אלהים אחר כך,
אני אומרת זאת מהניסיון שלי".
"אני זוכרת את עצמי כילדה.
גדלתי בקיבוץ ,אף אחד לא נתן
לי חינוך דתי .אבל אלהים ,אני
ראיתי ודיברתי אתו ,הוא היה
חלק מהילדות שלי".
"אחד הדברים הבסיסיים שעליהם
מתבססת הקונספציה של הספר
היא להביא את הטקסט המקראי
ולצדו ,סביבו ותחתיו לפתוח אותו
לחשיבה חדשה וישנה".
בין הדפים יש 'חלונות' הנפתחים אל הקורא' .תהיות ובהיות' שניר קוראת לזה
גם פעוט בן חצי שנה יכול לקרוא אומרת תוך כדי דפדוף והקראה.
"זה יותר יצירה מאשר ספר" ,היא מסבירה" ,שום הוצאת "הטקסט מוגש פה באופן שונה ממה שהוא מוגש בספרים
ספרים או בית דפוס לא הסכימה להוציא אותו ,אנחנו רגילים .בספרים רגילים תהייה לנו תמונה בצד אחד וטקסט
בצד שני ,או טקסט מתחת". המשפחה השקענו והוצאנו .ההדפסה הייתה בסין".
היא הגתה את הרעיון במשך 21שנים ,הציורים והאיורים היא מדגימה בניגון קולה את המילה 'ה-ש-מ-י-ם'" .הילדים",
נעשו על ידי סוניה שכל .העימוד והעיצוב הם המייחדים את היא אומרת" ,חוזרים אחרי בניגון הזה .מצאתי שילדים בגיל
רך מאוד רוצים לקרוא .אני טוענת שאותו פעוט בן חצי הספר הזה.
"יש כאן הצעה לגישה חדשה לטקסט הזה" ,היא אומרת" ,כך שנה שלמד לשבת והוא ממלמל ,אם היינו נכנסים לראש שלו
שהוא ידבר אל ילדים ואל אנשים בני דורנו ,בני כל המגזרים ,ושואלים אותו מה הוא עושה -הוא היה אומר 'אני קורא'.
"הוא 'קורא' כי הוא מסתכל סביב ורואה שהוא נמצא בחברה באופן שירגש אותם ,שיהיה משמעותי עבורם".
"כתפיסה ,אני לא מתפרנסת מהספר" ,היא מוסיפה" ,הוא קוראת .הוא מלמד את עצמו לקרוא ,כמו שבמקביל הוא מלמד
נמכר במחיר עלות ,גם ההרצאות שאני מקיימת הם במחיר את עצמו לדבר .אנחנו הרי לא עושים לו שיעורים בדיבור .זה
הנסיעה בלבד .אני מרגישה שזה מפעל שצריך לבוא אליו נקיים אחד הדברים עליהם מבוסס המפעל החשוב הזה.
מאוד ,ולא לערב שום שיקול מסחרי .מהסיבה הזו הספר לא אם אני אצליח עם הטקסט המקראי לתת לילדים חויית
נמצא בחנויות .אני מביאה את האנשים לגלות .מניחה בפניהם אוריינות ,חווית קריאה חיובית ,אז משכתי אותם ואז ממילא
כך שהם יעשו את התגלית האישית שלהם .הספר הוא עגול ,הם פה והם כבר שומעים את הטקסט .השפה שבה אנו מדברים
זה כל כך מתאים לילד שפוגש את זה לראשונה .התום .הלכתי הולכת ומתרחקת משפת המקרא .המסקנה שלי היא להתחיל
להפגיש ילדים עם שפת המקרא בגיל הכי מוקדם לשפה ,שזה עם מיקרוסקופ 21שנים ,ואני עדין ממשיכה לגלות".
גם את הספרים שלה היא כותבת בתהליכים מאוד ארוכים .הגיל הרך ולהאהיב אותו ,ובכך להקטין את הפער".
"יש לי ספרים שנכתבו ביותר מ 21 -שנה .אני כותבת בו זמנית
כמה טקסטים".
המשך מה מרגישים בגילויים הללו במהלך הכתיבה ?
7