Page 23 - medorledor14
P. 23
‫פינה למחשבה – חופשת הקיץ‬ ‫תנו לי רמז‪...‬‬
‫כהזדמנות‬

‫מאת‪" :‬קשרי חיים" שפה לריפוי והתפתחות הקשר המחשבתי‬ ‫מאת‪ :‬ענת זפרני ‪ 050-6396957‬ואנה שפרוף ‪054-4215014 -‬‬
‫במשפחה רונית בן יוסף – ‪ ,0546881996‬יגאל רוזן ‪0524505870 -‬‬ ‫חברת מחוץ לקופסה‬

‫הקיץ כהזדמנות לחיזוק הקשר המשפחתי‬ ‫כשאנחנו משחקים יחד כל המשפחה‪ ,‬אנחנו מתחרים ומתנגשים‬
‫הקיץ כהזדמנות לחיזוק הביטחון העצמי בילד‬ ‫ושוכחים לפעמים שאנחנו בעצם באותו הצד‪ ...‬כולנו רוצים‬

‫הקיץ כהזדמנות לקרבה והנאה‬ ‫לנצח ולהצליח אבל גם ליהנות מהזמן המשותף יחד‪.‬‬
‫הקיץ כהזדמנות למנהיגות ושיתוף פעולה‬ ‫זה אפשרי? כן! אבל רק אם נגמיש את המדיניות המקובלת‬
‫ש"לא מגלים" ו"כל שחקן לעצמו"‪ ,‬כי האמת היא שתחרותיות‬
‫הקיץ כהזדמנות להגשמת משאלות‬ ‫ומשחקיות לא באמת סותרות חמלה וסבלנות‪ .‬למדו את‬
‫אתם בוודאי שואלים כיצד בזמן כל כך קצר ניתן לחוות כל כך‬ ‫עצמכם ואת הילדים איך לשחק מתוך עצמה ולא מתוך כוח‬

‫הרבה הזדמנויות?‬ ‫ותגלו מציאות משחקית אחרת‪.‬‬
‫ב"קשרי חיים" אנחנו אומרים שקודם כל בוחרים‪ ,‬בוחרים‬ ‫מה כדאי לעשות? קצת לעזור‪ ,‬קצת לתווך‪ ,‬קצת לרמוז והרבה‬
‫להיפתח‪ ,‬בוחרים לקחת את ההזדמנות ולראות בבחירה שלנו‬
‫משהו משמעותי‪ ,‬חשוב ותומך בהתפתחות הקשר המחשבתי‬ ‫לשתף פעולה‪...‬‬
‫בכל משחק טלוויזיה ראוי לשמו ישנם גלגלי הצלה‪ ,‬חבר‬
‫במשפחה‪.‬‬ ‫טלפוני ורמזים המאפשרים למשתתפים לקבל קצת תמיכה‬
‫כשנבחר מראש‪ ,‬נתכנן ביחד הן כיחיד והן כזוג‪ ,‬כל אחד מבני‬ ‫במידת הצורך‪ .‬אף שמשחקי הקופסה לא כוללים עזרים כאלה‬
‫המשפחה מקבל את ההזדמנות שלו לבחור‪ ,‬להוביל רעיון‬
‫בדרך כלל‪ ,‬אנחנו ממליצות להוסיף אותם‪:‬‬
‫ולקבל תפקיד בהתאם ליכולתו‪.‬‬ ‫זו יכולה להיות הצצה בקלפים והמלצה איזה קלף כדאי לזרוק‬
‫בחוויה מסוג זה הילדים מקבלים תחושה של אחריות‪ ,‬ביטחון‬ ‫ב"טאקי"‪ ,‬רמז לגבי מיקומו של הקלף ב"זיכרון"‪ ,‬ובחינה‬
‫עצמי ועצמאות מחשבתית כאשר אנחנו מאפשרים להם‬ ‫משותפת של המהלך הבא ב"דמקה"‪ ...‬וממש כמו בטלוויזיה‪,‬‬

‫להוביל רעיון ולחוות תמיכה‪.‬‬ ‫מקבלים את העזרה הזו‪ -‬וזה חשוב מאוד‪ -‬רק כשמבקשים‪.‬‬
‫"עצמאות מחשבתית" – היכולת והחופש לחשוב ולפעול על‬ ‫בסביבה כזאת שמכבדת שונות והבדלים השחקנים הצעירים‬
‫דעת עצמנו‪ ,‬החופש להיות מסוגל להפעיל בעצמנו שיקול דעת‬ ‫מקבלים תמיכה ורוכשים ביטחון והשחקנים הבוגרים לומדים‬
‫בלי להיות מושפע מהאחר או מהסביבה‪ ,‬על מנת לחזק את‬ ‫אמפטיה וסבלנות‪ ...‬זהו שיעור חשוב לכולנו בתחרותיות‬
‫האמון שלנו בכוחנו והגברת הביטחון העצמי תוך בניית ערך‬
‫ושאפתנות מסוג אחר‪ -‬מהסוג הטוב‪.‬‬
‫עצמי גבוה‪.‬‬
‫(ילד שמונעים ממנו חשיבה עצמאית יצפה שיעזרו לו ויחלצו‬

‫אותו מכל בעיה ועלול להפוך לתלותי)‪.‬‬
‫דוגמאות להזדמנות‪:‬‬

‫‪ -‬נשב ביחד ונבחר נושא משגרת היום שאנו רוצים לעשות‬
‫אותו אחרת‪:‬‬

‫‪ -‬התעוררות בוקר – להתעורר עם סיפור‬
‫‪ -‬ארוחת ערב – פיקניק בחוף הים‬

‫‪ -‬תוכנית טלוויזיה – בוחרים תוכנית או סרט לצפייה משפחתית‬
‫‪ -‬חיפוש אחר רעיון לעשיה התנדבותית בקהילה‬

‫בחופשה הזאת אנחנו מזמינים אתכם לחוות את החופש‬
‫לבחור‪ ,‬החופש לשחק והחופש לחוות הצלחות‪.‬‬

‫באמצעות המשחק אנחנו מאפשרים לילד הזדמנות לחלוק‬
‫הישגים‪ ,‬הצלחות וכישלונות עם כולם‪ .‬במשחק כולנו שווים‬

‫וכך ניתנת האפשרות לבוא לידי ביטוי דרך הומור והנאה‪.‬‬
‫כמו כן‪ ,‬הורים יקרים‪ ,‬הקיץ הוא הזדמנות בשבילכם לבחור‬
‫פעילות זוגית‪ ,‬משקיעים מחשבה‪ ,‬תכנון ויוצרים הצלחה‪ .‬זמן‬

‫לעצמנו וזמן לביחד‪.‬‬
‫הגשמת משאלות‪ ,‬בכל יום מימי החופשה יש הזדמנות לאחד‬
‫מבני המשפחה להביע משאלה‪ ,‬מחשבה או רצון לפעילות‬
‫אהובה במיוחד‪ .‬חוויות והתנסויות אלו יוצרות קירבה‪ ,‬תחושה‬

‫של תמיכה ועידוד הקשר המשפחתי‪.‬‬
‫בהנאה ובכיף בקיץ!‬

‫‪23‬‬
   18   19   20   21   22   23   24   25   26   27   28