Page 23 - medorledor14
P. 23
פינה למחשבה – חופשת הקיץ תנו לי רמז...
כהזדמנות
מאת" :קשרי חיים" שפה לריפוי והתפתחות הקשר המחשבתי מאת :ענת זפרני 050-6396957ואנה שפרוף 054-4215014 -
במשפחה רונית בן יוסף – ,0546881996יגאל רוזן 0524505870 - חברת מחוץ לקופסה
הקיץ כהזדמנות לחיזוק הקשר המשפחתי כשאנחנו משחקים יחד כל המשפחה ,אנחנו מתחרים ומתנגשים
הקיץ כהזדמנות לחיזוק הביטחון העצמי בילד ושוכחים לפעמים שאנחנו בעצם באותו הצד ...כולנו רוצים
הקיץ כהזדמנות לקרבה והנאה לנצח ולהצליח אבל גם ליהנות מהזמן המשותף יחד.
הקיץ כהזדמנות למנהיגות ושיתוף פעולה זה אפשרי? כן! אבל רק אם נגמיש את המדיניות המקובלת
ש"לא מגלים" ו"כל שחקן לעצמו" ,כי האמת היא שתחרותיות
הקיץ כהזדמנות להגשמת משאלות ומשחקיות לא באמת סותרות חמלה וסבלנות .למדו את
אתם בוודאי שואלים כיצד בזמן כל כך קצר ניתן לחוות כל כך עצמכם ואת הילדים איך לשחק מתוך עצמה ולא מתוך כוח
הרבה הזדמנויות? ותגלו מציאות משחקית אחרת.
ב"קשרי חיים" אנחנו אומרים שקודם כל בוחרים ,בוחרים מה כדאי לעשות? קצת לעזור ,קצת לתווך ,קצת לרמוז והרבה
להיפתח ,בוחרים לקחת את ההזדמנות ולראות בבחירה שלנו
משהו משמעותי ,חשוב ותומך בהתפתחות הקשר המחשבתי לשתף פעולה...
בכל משחק טלוויזיה ראוי לשמו ישנם גלגלי הצלה ,חבר
במשפחה. טלפוני ורמזים המאפשרים למשתתפים לקבל קצת תמיכה
כשנבחר מראש ,נתכנן ביחד הן כיחיד והן כזוג ,כל אחד מבני במידת הצורך .אף שמשחקי הקופסה לא כוללים עזרים כאלה
המשפחה מקבל את ההזדמנות שלו לבחור ,להוביל רעיון
בדרך כלל ,אנחנו ממליצות להוסיף אותם:
ולקבל תפקיד בהתאם ליכולתו. זו יכולה להיות הצצה בקלפים והמלצה איזה קלף כדאי לזרוק
בחוויה מסוג זה הילדים מקבלים תחושה של אחריות ,ביטחון ב"טאקי" ,רמז לגבי מיקומו של הקלף ב"זיכרון" ,ובחינה
עצמי ועצמאות מחשבתית כאשר אנחנו מאפשרים להם משותפת של המהלך הבא ב"דמקה" ...וממש כמו בטלוויזיה,
להוביל רעיון ולחוות תמיכה. מקבלים את העזרה הזו -וזה חשוב מאוד -רק כשמבקשים.
"עצמאות מחשבתית" – היכולת והחופש לחשוב ולפעול על בסביבה כזאת שמכבדת שונות והבדלים השחקנים הצעירים
דעת עצמנו ,החופש להיות מסוגל להפעיל בעצמנו שיקול דעת מקבלים תמיכה ורוכשים ביטחון והשחקנים הבוגרים לומדים
בלי להיות מושפע מהאחר או מהסביבה ,על מנת לחזק את אמפטיה וסבלנות ...זהו שיעור חשוב לכולנו בתחרותיות
האמון שלנו בכוחנו והגברת הביטחון העצמי תוך בניית ערך
ושאפתנות מסוג אחר -מהסוג הטוב.
עצמי גבוה.
(ילד שמונעים ממנו חשיבה עצמאית יצפה שיעזרו לו ויחלצו
אותו מכל בעיה ועלול להפוך לתלותי).
דוגמאות להזדמנות:
-נשב ביחד ונבחר נושא משגרת היום שאנו רוצים לעשות
אותו אחרת:
-התעוררות בוקר – להתעורר עם סיפור
-ארוחת ערב – פיקניק בחוף הים
-תוכנית טלוויזיה – בוחרים תוכנית או סרט לצפייה משפחתית
-חיפוש אחר רעיון לעשיה התנדבותית בקהילה
בחופשה הזאת אנחנו מזמינים אתכם לחוות את החופש
לבחור ,החופש לשחק והחופש לחוות הצלחות.
באמצעות המשחק אנחנו מאפשרים לילד הזדמנות לחלוק
הישגים ,הצלחות וכישלונות עם כולם .במשחק כולנו שווים
וכך ניתנת האפשרות לבוא לידי ביטוי דרך הומור והנאה.
כמו כן ,הורים יקרים ,הקיץ הוא הזדמנות בשבילכם לבחור
פעילות זוגית ,משקיעים מחשבה ,תכנון ויוצרים הצלחה .זמן
לעצמנו וזמן לביחד.
הגשמת משאלות ,בכל יום מימי החופשה יש הזדמנות לאחד
מבני המשפחה להביע משאלה ,מחשבה או רצון לפעילות
אהובה במיוחד .חוויות והתנסויות אלו יוצרות קירבה ,תחושה
של תמיכה ועידוד הקשר המשפחתי.
בהנאה ובכיף בקיץ!
23
כהזדמנות
מאת" :קשרי חיים" שפה לריפוי והתפתחות הקשר המחשבתי מאת :ענת זפרני 050-6396957ואנה שפרוף 054-4215014 -
במשפחה רונית בן יוסף – ,0546881996יגאל רוזן 0524505870 - חברת מחוץ לקופסה
הקיץ כהזדמנות לחיזוק הקשר המשפחתי כשאנחנו משחקים יחד כל המשפחה ,אנחנו מתחרים ומתנגשים
הקיץ כהזדמנות לחיזוק הביטחון העצמי בילד ושוכחים לפעמים שאנחנו בעצם באותו הצד ...כולנו רוצים
הקיץ כהזדמנות לקרבה והנאה לנצח ולהצליח אבל גם ליהנות מהזמן המשותף יחד.
הקיץ כהזדמנות למנהיגות ושיתוף פעולה זה אפשרי? כן! אבל רק אם נגמיש את המדיניות המקובלת
ש"לא מגלים" ו"כל שחקן לעצמו" ,כי האמת היא שתחרותיות
הקיץ כהזדמנות להגשמת משאלות ומשחקיות לא באמת סותרות חמלה וסבלנות .למדו את
אתם בוודאי שואלים כיצד בזמן כל כך קצר ניתן לחוות כל כך עצמכם ואת הילדים איך לשחק מתוך עצמה ולא מתוך כוח
הרבה הזדמנויות? ותגלו מציאות משחקית אחרת.
ב"קשרי חיים" אנחנו אומרים שקודם כל בוחרים ,בוחרים מה כדאי לעשות? קצת לעזור ,קצת לתווך ,קצת לרמוז והרבה
להיפתח ,בוחרים לקחת את ההזדמנות ולראות בבחירה שלנו
משהו משמעותי ,חשוב ותומך בהתפתחות הקשר המחשבתי לשתף פעולה...
בכל משחק טלוויזיה ראוי לשמו ישנם גלגלי הצלה ,חבר
במשפחה. טלפוני ורמזים המאפשרים למשתתפים לקבל קצת תמיכה
כשנבחר מראש ,נתכנן ביחד הן כיחיד והן כזוג ,כל אחד מבני במידת הצורך .אף שמשחקי הקופסה לא כוללים עזרים כאלה
המשפחה מקבל את ההזדמנות שלו לבחור ,להוביל רעיון
בדרך כלל ,אנחנו ממליצות להוסיף אותם:
ולקבל תפקיד בהתאם ליכולתו. זו יכולה להיות הצצה בקלפים והמלצה איזה קלף כדאי לזרוק
בחוויה מסוג זה הילדים מקבלים תחושה של אחריות ,ביטחון ב"טאקי" ,רמז לגבי מיקומו של הקלף ב"זיכרון" ,ובחינה
עצמי ועצמאות מחשבתית כאשר אנחנו מאפשרים להם משותפת של המהלך הבא ב"דמקה" ...וממש כמו בטלוויזיה,
להוביל רעיון ולחוות תמיכה. מקבלים את העזרה הזו -וזה חשוב מאוד -רק כשמבקשים.
"עצמאות מחשבתית" – היכולת והחופש לחשוב ולפעול על בסביבה כזאת שמכבדת שונות והבדלים השחקנים הצעירים
דעת עצמנו ,החופש להיות מסוגל להפעיל בעצמנו שיקול דעת מקבלים תמיכה ורוכשים ביטחון והשחקנים הבוגרים לומדים
בלי להיות מושפע מהאחר או מהסביבה ,על מנת לחזק את אמפטיה וסבלנות ...זהו שיעור חשוב לכולנו בתחרותיות
האמון שלנו בכוחנו והגברת הביטחון העצמי תוך בניית ערך
ושאפתנות מסוג אחר -מהסוג הטוב.
עצמי גבוה.
(ילד שמונעים ממנו חשיבה עצמאית יצפה שיעזרו לו ויחלצו
אותו מכל בעיה ועלול להפוך לתלותי).
דוגמאות להזדמנות:
-נשב ביחד ונבחר נושא משגרת היום שאנו רוצים לעשות
אותו אחרת:
-התעוררות בוקר – להתעורר עם סיפור
-ארוחת ערב – פיקניק בחוף הים
-תוכנית טלוויזיה – בוחרים תוכנית או סרט לצפייה משפחתית
-חיפוש אחר רעיון לעשיה התנדבותית בקהילה
בחופשה הזאת אנחנו מזמינים אתכם לחוות את החופש
לבחור ,החופש לשחק והחופש לחוות הצלחות.
באמצעות המשחק אנחנו מאפשרים לילד הזדמנות לחלוק
הישגים ,הצלחות וכישלונות עם כולם .במשחק כולנו שווים
וכך ניתנת האפשרות לבוא לידי ביטוי דרך הומור והנאה.
כמו כן ,הורים יקרים ,הקיץ הוא הזדמנות בשבילכם לבחור
פעילות זוגית ,משקיעים מחשבה ,תכנון ויוצרים הצלחה .זמן
לעצמנו וזמן לביחד.
הגשמת משאלות ,בכל יום מימי החופשה יש הזדמנות לאחד
מבני המשפחה להביע משאלה ,מחשבה או רצון לפעילות
אהובה במיוחד .חוויות והתנסויות אלו יוצרות קירבה ,תחושה
של תמיכה ועידוד הקשר המשפחתי.
בהנאה ובכיף בקיץ!
23