Page 28 - medorledor138
P. 28

‫משפחה‬

                                                        ‫גשרים של מילים‪:‬‬
                                                          ‫השירה הקטנה‬
                                                        ‫שמחברת דורות‬

          ‫בגשר המחבר בין העבר להווה‪ ,‬ובין ההווה לעתיד‪.‬‬                                       ‫מאת‪ :‬עמיר ברדה‬

‫לכן‪ ,‬בפעם הבאה שאתם שומעים שיר אהוב‬                      ‫ה מחבר בין סב לנכדו‪ ,‬בין מורהמ‬
‫שמזכיר לכם מישהו מהמשפחה‪ ,‬או מוצאים‬                                     ‫לתלמידו‪ ,‬בין אדם לעברו?‬
‫מילים שמספרות את סיפורכם‪ ,‬זכרו‪ :‬המילים‬
‫הללו הן גשר‪ .‬גשר של חום‪ ,‬של זיכרון‪ ,‬של‬                             ‫לעיתים התשובה אינה נמצאת באירועים גדולים או‬
‫המשכיות‪ .‬גשר שמוביל אותנו אחד לשני – וגם‬                           ‫במחוות מפוארות‪ ,‬אלא דווקא ברגעים הקטנים –‬
                                                                   ‫בשיר פשוט‪ ,‬בזיכרון שמסופר מחדש‪ ,‬במילים‬
                              ‫אל עצמנו‪.‬‬                            ‫שעוברות מדור לדור ומצליחות לבנות גשר על פני‬

‫עמיר ברדה ‪ -‬מייסד ומנכ״ל המפתח למעורבות בקהילה –‬                                                             ‫הזמן‪.‬‬

                     ‫המרכז לפיתוח תקשורת חברתית‪.‬‬              ‫שירה‪ ,‬במיוחד זו הנאמרת במעגל משפחתי או חברתי‪,‬‬
                                                        ‫היא כמו חוט בלתי נראה השוזר בין לבבות‪ .‬בבית סבתא‪ ,‬שיר‬
          ‫על המומחה‬  ‫‪[email protected]‬‬             ‫ערש ישן יכול להפוך למעין טקס מעבר שמחבר בין דורות‪.‬‬
                                                        ‫בכיתה‪ ,‬שיר שנכתב בהשראת חוויות העבר מאפשר‬
‫סרוק אות‬                          ‫‪051-5151126‬‬           ‫לתלמידים להתחבר לזהותם ולהבין את השורשים שלהם‪.‬‬
                                                        ‫אפילו ברחוב‪ ,‬שירי ילדים שנלחשו מפה לאוזן ממשיכים‬

                                                                               ‫להתקיים‪ ,‬משמרים תרבות ומורשת‪.‬‬

                                                                                 ‫במפת"ח למעורבות בקהילה‬

                                                        ‫אנו מאמינים שכוחן של מילים גדול מהנראה לעין‪ .‬לא מדובר‬
                                                        ‫רק בהעברת מידע אלא ביצירת שפה משותפת שמצליחה‬
                                                        ‫לגשר על פערים בין‪-‬דוריים‪ .‬מילים כתובות או מדוברות הן‬
                                                        ‫אמצעי שמאפשר חיבור רגשי עמוק‪ ,‬כזה שמסייע לשבור‬
                                                        ‫מחיצות‪ ,‬להנגיש זיכרונות ולהעניק משמעות להיסטוריה‬

                                                                                      ‫האישית והקולקטיבית שלנו‪.‬‬

                                                        ‫ומהי שירה קטנה‪-‬שמחה גדולה אם לא הדגמה חיה לכוחן של‬
                                                        ‫מילים? לפעמים‪ ,‬די בשיר קצר אחד כדי להזכיר לאדם מבוגר‬
                                                        ‫ימים נשכחים של ילדות‪ ,‬או כדי ללמד ילד צעיר על מסורת‬
                                                        ‫משפחתית שלא הכיר‪ .‬כל מילה‪ ,‬כל בית‪ ,‬כל לחן – הם לבנים‬

                                                                                                                 ‫‪28‬‬
   23   24   25   26   27   28   29   30   31   32   33