Page 26 - medorledor121
P. 26
עסקים וכלכלה
החשיבות של
פיתוח חשיבה
ויכולות עסקיות
מאת :דביר גל
מתכונים וגילויים על חומרים מסוכנים ומסרטנים שהכניסו רגלנו שכאשר גוף מסוים רוצה להיכנס לעולםת
למשקאות הדיאט שלהם כתחליף לסוכר.
העסקים הוא מתחיל למכור מוצר או שירות
על כן ,לא רצו לוותר על המוניטין שהלוגו של NutraSweetצבר מסוים ומקבל עליו תגמול כספי.
על פחיות הדיאט שלהן ולהסתכן באיבוד צרכנים או סיבוך בפרשה
האם אפשר לקבל את אותו תגמול גם בלי למכור אף
חדשה. מוצר?
קוקה קולה ופפסי נשארו עם המותג הישן אספרטיים הוא ממתיק דל קלורי שפותח כתחליף לסוכר .חברת
והמוכר אך בעקבות התחרות והמחירים NutraSweetהיא מחלוצות המפתחים של האספרטיים ,קיבלה
החדשים נחסכו להם למעלה מ 200 -מיליון אישור ( FDAמנהל המזון והתרופות האמריקאי) ואפילו רשמה
דולר בכל שנה. פטנט על המוצר שלה.
בשנות השמונים היא החלה לעבוד עם קוקה קולה ופפסי וגלגלה
לימים הסתבר שמי שהחמיצה את ההזדמנות האמיתית הייתה לא מיליארדי דולרים ,יצרה מונופול על שוק תחליפי הסוכר ובעקבות
אחרת מהולד סוויטנר מכיוון שגם קוקה קולה וגם פפסי היו מוכנות זאת הקפידה להעלות מחירים ולהתרחב מאד עד שהרווח הגולמי
לשלם סכומי עתק רק כדי שתמשיך להציע להן את המוצר שלה
ולשמור על התחרות מבלי לקבל אפילו גרם בודד של אספרטיים, שלה עמד על יותר מ.70%
רק על ״השתתפות במשחק״ .לצערה הרב ,הולנד סוויטנר לא בשנת 1987נגמר תוקף הפטנט וכבר באותה שנה החלה חברת
הצליחה לחשוב על הקלף מיקוח הזה וסיפקה בעצם שירות ששווה ״הולנד סוויטנר״ לבנות מפעלי אספרטיים בהולנד במטרה לערער
מאות מיליוני דולרים לקוקה קולה ולפפסי – לגמרי בחינם. על המונופול הקיים.
וכך היה ,עם כניסתה של הולנד סוויטנר לשוק האספרטיים נאלצה
דביר גל – מנהל ההכשרות במכללת - BMENIV NutraSweetלהוריד מחירים באגרסיביות ,מדובר על ירידה של
כ 50%-60%במחיר .וכמובן שהולנד סוויטנר דאגה להישאר במחיר
על המומחה מכללה להשכלה פיננסית ויזמות עסקית
עוד יותר נמוך -כמעט מחיר הפסד.
סרוק אותי [email protected] I 054-9843181 למרות הפרשי המחירים נראה כי קוקה קולה ופפסי חותמות
מחדש על חוזים ארוכי טווח עם .NutraSweet
איך זה בכלל ייתכן שאינן מנצלות את ההזדמנות?
התשובה לכך נמצאת בעבר של אותן חברות .עבר עמוס בשינויי
26