Page 18 - medorledor119
P. 18

‫עסקים וכלכלה‬

           ‫סגנון תקשורת והבנת הלקוח מאת‪:‬ענבליפת‬

‫הסגנון הרביעי הוא המקדם‪ ...‬אדם מלא אנרגיה ורעש‪ ,‬חביב ומחייך‬  ‫מאמר הקודם כתבתי על תקשורת בין אישיתב‬
‫האוהב רעיונות חדשים ולא מסוגל להשאר עם אותו הרעיון לאורך‬               ‫ואיך היא עוזרת לנו להגדיל מכירות‪.‬‬
‫זמן‪ ...‬למה? כי הוא מחפש את הרעיון הבא‪ .‬סוג של יזם‪ .‬אין לו‬
                                                             ‫אך כדי לנהל תקשורת בין אישית טובה‪ ,‬עלינו לזהות את סגנון‬
           ‫סבלנות לפרטים ועומק‪ ,‬מחפש רק את מה שמלהיב‪...‬‬                                 ‫התקשורת של האדם העומד מולנו‪.‬‬

‫בכולנו נמצאים כל ארבעת הסגנונות אך אחד הוא דוממנטי יותר‪.‬‬                            ‫ומה הכוונה לסגנון תקשורת‪?...‬‬
‫אם נדע לזהות מהו סגנון התקשורת של האדם העומד מולנו‪ ,‬יהיה‬
‫לנו קל יותר לנהל מולו תקשורת בין‪-‬אישית יעילה וטובה אשר‬       ‫אנחנו מדברים במילים שונות‪ ,‬בונים את המשפט שונה ומדברים‬
                                                             ‫בקצב וטון שונה כאשר אנחנו רוצים לומר משפט זהה למספר‬
                                      ‫בסופה תביא למכירה‪...‬‬   ‫אנשים בגילאים שונים‪ .‬אנחנו לא מדברים בצורה זהה לאדם בוגר‬

  ‫אז זכרו‪ :‬זהו את סגנון התקשורת של האדם‬                                ‫כפי שאנו מדברים לתינוק או לילד בן עשר‪ ,‬וכך הלאה‪...‬‬
  ‫העומד מולכם‪ ,‬נהלו איתו שיחה התואמת את‬
   ‫סגנונו וכך תגדילו את יכולות המכירה שלכם‪..‬‬                 ‫מחקרים רבים גילו‪ ,‬בדקו ומצאו כי קיימים ארבעה סוגים‬
                                                                                             ‫של סגננות תקשורת‪:‬‬
                                        ‫רוצים לשמוע עוד‪?...‬‬
                                ‫פנו אלי בפרטי ואשמח לסייע‪.‬‬   ‫הראשון הוא משימתי‪ .‬זהו אדם עם נטיה למשימתיות‪ ,‬מסמן וי‬
                                                             ‫ומתקדם הלאה‪ ,‬אוהב לקבל נתונים בצורה קצרה ביותר‪ ,‬ללא‬
                                                   ‫בברכה‪,‬‬    ‫טקסיות מיותרת ולהתקדם הלאה‪ .‬אינו אוהב סיפורים ומעשיות‬

‫ענבל יפת ‪ -‬יועץ ומאמן עסקי ‪ -‬מפתח תבנית השילוש הקדוש‬                                            ‫ומבקש לגשת ישר לעניין‪.‬‬
                   ‫לניהול עסק מצליח ‪ -‬לנהל במקום להתנהל‬
                                                             ‫הסגנון השני הוא החוקר‪ .‬הוא אוהב לקבל עוד ועוד ועוד נתונים כדי‬
    ‫‪ [email protected] I 050-4242606‬על המומחה‬               ‫לקבל החלטה‪ ,‬ובסוף לאחר שקיבל כל נתון אפשרי לקבלת החלטה‬
                                                             ‫נותר לו רק לקבל עוד נתון נוסף כדי להחליט וכך הלאה‪ .‬שואל‬
‫סרוק אותי‬                                                    ‫ושואל ושואל ומתקשה להחליט שמא שכח עוד נתון אשר יקל עליו‬

                                                                                                           ‫את ההחלטה‪.‬‬

                                                             ‫הסגנון השלישי הוא החובק‪ .‬זהו אדם האוהב להיות בקרבת אנשים‪,‬‬
                                                             ‫אוהב לשמוע את אשר על ליבם‪ ,‬נותן את הכתף כדי שיניחו עליה‬
                                                             ‫את הראש‪ .‬מראה המון אמפטיה‪ ,‬חום ורוך וכך גם הוא אוהב‬

                                                                                                       ‫שמתייחסים אליו‪.‬‬
                                                                                                                      ‫‪18‬‬
   13   14   15   16   17   18   19   20   21   22   23