Page 11 - medorledor116
P. 11
מגזין מדור לדור
אשר משלימות את חלקם של המשתתפים הנוספים באותה כל אדם
סיטואציה וניסיון כן לראות גם את קו הראייה שלהם מתוך והסיפור שלו
התבוננות רחבה .מחד ,ניתן ללמוד פעמים רבות היכן אנו רואים
את הסיטואציה ממקום רגשי שמין הסתם גורם לנו לכעוס, מאת :אסתר בוטביקה
להיפגע ואף להיות "בטוחים וצודקים" .מאידך ,ניתן למצוא את
הגשר והמקום שבו אנו יכולים ליצור שינוי כדי שחיינו יהיו קלים נים אני עובדת בקליניקה מקשיבה לסיפוריםש
וטובים יותר. של אנשים .אני מזמינה אתכם לטקסט מתוך
חשוב לציין שאנו לא משתנים עבור הסביבה ולבטח לא יוצרים הספר שכתבתי "נגיעות מסע של תובנות"
שינוי כדי לרצות את האחר. האמת שלי או האמת שלו
לפעמים ,אני שואלת :האם את את/ה הולך/ת על קצות
האצבעות? האם מה שחשוב באמת זה שקט חיצוני ורעש אני מכירה אנשים שאומרים שיש אמת אחת .אותי זה מצחיק.
פנימי מאוד חזק? מובן שכל אדם יענה מתוך הסיפור האישי ואותם זה לבטח מעצבן .כי אני לא רואה את האמת כמותם.
שלו .האמת שהשינוי הוא אך ורק עבורנו .כאשר אני יוצרת אז מה היא אמת?
שינויים מתוך הבנה שזה הדבר שעלי לעשות לטובת שיפור חיי. במילון אומרים:
קל לי יותר ליצור את השינוי מתוך הבנה שההתנהלות הקודמת • טענה תואמת את המציאות.
• השקפת עולם ,דעה
מהווה חסם ואשמח לחוות את חיי בצורה אחרת. • מילת אישור
• מילת חיזוק
הרי מי מכיר אותנו יותר טוב מאיתנו ועם קצת כבר מהמילון אפשר להבין שכל אחד מאיתנו
ראש פתוח נהיה הראשונים לראות על מה כדאי רואה את התמונה בצורה אחרת ,ומשום כך ייתכן
לוותר ,לשחרר ולשנות .תנסו זאת ,זה עשוי שהאמת של כל אחד תהיה שונה.
להקל על חייכם. אין לנו על מה להתווכח על האמת ,אבל יש לנו על מה לשוחח
לגבי ראיית המציאות.
על המומחית אסתר בוטביקה –
המקימה והרוח החיה של נוכל לנסות לגשר יחד ,להבין את הצד השני
סרוק אותי "צומחים ב-מ-ל אהבה" או להסביר לו מה עינינו רואות.
[email protected] 052-3586938
אני לא מאמינה באמת אחת .אני מאוד מאמינה שהאמת
www.ha-or.co.il מגיעה מתוך המשקפיים של הסובבים אותי.
11 ובזכות התובנה הזאת אני יכולה לגשר על הפער בין אמת אחת
לאמת אחרת.
זה נכון שקל לי יותר עם אנשים בעלי משקפיים כמו שלי
עם אותו מספר ואותו הצילינדר.
אך ברוב במקרים למי שקרוב אלי יש מספר שונה ואין צילינדר
בכלל -ובעצם הכי חשוב שאיתו אוכל לגשר.
לא?
מדוע שיתפתי אתכם בטקסט מתוך הספר?
הואיל ובאופן טבעי הסיפורים של מאומנים מגיעים כמעט
תמיד מתוך נקודת הראייה שלהם .בעבודה משותפת ניתן
לפתוח צוהר ולראות את הסיפור בזוויות ראיה נוספות ,רחבות,
גיליון 116