Page 20 - medorledor111
P. 20

‫משפחה‬

                                                              ‫איך האבולוציה‬
                                                             ‫קשורה לעסקיי?‬

‫בהמשך הכרתי את פייסבוק אך גם פה למדתי איך מתנהלת‬                                                  ‫מאת‪ :‬יהודית לוטואק‬
‫הפלטפורמה‪ .‬פתחתי פרופיל לאחר שלקחתי שיעור עם‬
‫מומחית פייסבוק ובעקבות גם דף עסקי וכיום יש לי שלושה‬          ‫חודש אתגרתי גם את עצמי! שאלו אותי למה?ה‬

                 ‫דפים עסקיים אחד לכל עסק‪ ,‬שלוש קבוצות‪.‬‬       ‫הנושאים שביקשתי שמומחי המגזין יתייחסו אליהם‬
‫תהליך אבולוציוני שכל עסק צריך לעבור‪ .‬בכל שנה בעזרת‬           ‫הם‪ :‬מתח נפשי‪ ,‬סייבר‪ ,‬כפתור ואבולוציה‪ .‬סובבתי‬
‫יועצת עסקית תכננו את השנה ואת תוכנית העבודה המתאימה‬
                                                             ‫את הנושאים בראשי וחיפשתי קצה חוט או רעיון לטור‪ .‬כהרגלי‬
                                                       ‫לה‪.‬‬   ‫שמתי מוסיקה צרפתית ונתתי למחשבות לנדוד‪ .‬כמו קסם‬
‫בהמשך פתחתי שני פרופילים באינסטגרם‪ ,‬כמו כן בלינקדין‪,‬‬
‫ערוץ יוטיוב‪ ,‬שני גוגל ביזנס‪ ,‬שני אתרים ולאחרונה גם שני‬                      ‫לפתע זה קרה‪ :‬אדבר על האבולוציה בעסקים‪.‬‬
‫ערוצי טיק טוק‪ .‬יש לי גם שני מועדוני לקוחות וטרי טרי שתי‬
‫אפליקציות‪ .‬אבל הכול נעשה בצעדים קטנים עם המון מחשבה‬          ‫אז איך אבולוציה קשורה לעסקים ובפרט לעסקים שלי?‬

                                             ‫ותכנון מדוייק‪.‬‬                           ‫למעשה זה גם נכון לכל אחד ואחת‪.‬‬
                                                             ‫כשהתחלתי להיות עצמאית התחלתי כמו כל אחד ואחת‪ ,‬היתה‬
  ‫האבולוציה של עסקיי התאפשרו בעזרת בעלי‬                      ‫לי תשוקה‪ ,‬חלום שרציתי להגשים‪ ,‬מלא רעיונות אך השאלה‬
  ‫מקצוע והכי חשוב גם אנשים שהולכים אתי‬                       ‫העיקרית היתה מהיכן מתחילים? ההתחלות לא תמיד פשוטות‬
                                                             ‫ומה שבראש שלנו לא תמיד ניתן לביצוע‪ .‬כמו תינוק שמתחיל‬
                                ‫דרך ארוכה‪.‬‬                   ‫ללכת‪ ,‬התחלתי לשאול אנשים שכמוני התחילו בעבר את‬
                                                             ‫העסק שלהם‪ .‬שאלתי המון שאלות וקיבלתי לא מעט תשובות‪.‬‬
                                                             ‫מיינתי את התשובות‪ ,‬הבנתי שצריכים למצוא רעיון מרכזי‬
                                                             ‫וסביבו לפתח את אסטרטגית השיווק‪ ,‬להבין מי הוא קהל היעד‪.‬‬
                                                             ‫בקיצור המון מושגים שאז לא כל כך הבנתי את משמעותם‪.‬‬
                                                             ‫הבנתי אז שלבד ואף על פי שבתחום המשחקים אני מה‬
                                                             ‫שקוראים "שפיץ" אני לא מבינה באסטרטגית שיווק‪ ,‬או במיקוד‬

                                                                                                                 ‫המסר‪.‬‬

                                                             ‫הדבר הראשון שעשיתי היה לקבל יעוץ עסקי‪ ,‬אחר כך פניתי‬
                                                             ‫למעצבת גרפית שיחד איתי יצרה את הנראות העסקית שלי‬

                                                                     ‫(לוגו‪ ,‬ברושור שיווקי‪ ,‬כרטיסי ביקור וכמובן חשבוניות)‬

                                                                        ‫תשאלו אבל איך התחלת? מאיפה התקציב?‬

                                                             ‫המלצתי לכל מי שמתחיל עסק חשוב שיהיה לכם תקציב‬
                                                              ‫שיאפשר לכם להתחיל ולהיראות כמו "עסק" ולא כמו "הובי"‪.‬‬

                                                             ‫בהמשך פניתי לנטוורקינג ‪ -‬אמצעי שמאפשר לנו חשיפה‬
                                                                                                   ‫גדולה בעלות סבירה‪.‬‬

                                                             ‫מה שתמיד הוביל אותי הם התמדה‪ ,‬סבלנות וכמובן לגרום לזה‬
                                                                                       ‫שיכירו אותי ויבינו מה שאני עושה‪.‬‬

                                                                                                                      ‫‪20‬‬
   15   16   17   18   19   20   21   22   23   24   25