Page 37 - medorledor110
P. 37

‫מגזין מדור לדור‬                                               ‫מרוצה מאורח חייה שמאפשר לה חופש פעילות והחלטות‪ .‬אלינור‬
                                                              ‫הייתה מורה אהובה על תלמידיה בתיכון שזכתה לכינוי "קולית"‬
                   ‫הנשים עליהן אני כותבת‪ ,‬מגלה פתאום בגיל‬     ‫לאחר שהפסיקה שיעור באומנות בתיכון כדי להגיב להערות‬
                   ‫מאוחר את תחושת היציבות שבחיים‬              ‫התלמידים על "גודלו" של איבר המין בציורי הכדים היווניים‪.‬‬
                   ‫משותפים עם גבר‪ ,‬נהנית משהייה‬               ‫בהמשך חייה התרכזה ביצירת אומנותה‪ ,‬הרצתה במוסדות‬
                   ‫וממשחק עם נכדיו ומצטערת על שבחרה‬           ‫שונים להשכלה גבוהה ואצרה תערוכות‪ .‬אלינור התאלמנה מבעלה‪.‬‬
                   ‫בצעירותה לא להינשא ולהקים משפחה‪.‬‬           ‫בשלב מסוים מחליטות החברות לעבור לגור בצוותא ובהמשך‬
                   ‫בחרתי להראות גם פן זה של החיים בגיל‬         ‫לפתוח מרפאה שתציע טיפול לילדים בעלי בעיות התנהגות"‪.‬‬
                                                              ‫תפיסותיהן השונות של החברות לגבי מראה פניהן וגופן והמשך‬
                                                  ‫המבוגר"‪.‬‬    ‫פעילותן‪ ,‬מעלה גישות שונות של התייחסות לגיל השלישי‪,‬‬

           ‫מה חשוב לך שהקוראים ייקחו מהספר שלך?‬                            ‫שמוכתבות לעיתים על ידי החברה בה אנו חיים‪.‬‬
                                                              ‫הערה מרושעת במיוחד משמיע בחור צעיר כשהוא רואה את‬
‫"חשוב לי שהקורא יבין שאפשר לאמץ את ניסיון החיים ואת הידע‬      ‫נעמה מבצעת החייאה באדם שקרס ברחוב‪" .‬תראו את הרופאה‬
‫שנרכש במהלך החיים לפעילות פורייה ומתגמלת גם בגיל השלישי‪.‬‬      ‫הזקנה ‪ -‬ממש הצילה אותו! אחוות הגריאטרים"‪ .‬נעמה ענתה לו‬
‫הספר מעלה דעות קדומות כנגד אזרחים מבוגרים וכנגד נושא‬          ‫שאם היה זה אביו ששוכב חסר הכרה על הכביש‪ ,‬הוא היה מנשק‬
‫הזיקנה‪ .‬בפן יותר קליל מוצג נושא המיניות בגיל השלישי ובגיל‬
‫הנעורים‪ .‬אני מנסה להראות שהזיקנה היא שלב נוסף במעגל החיים‬                            ‫את ידיה של הרופאה על שהצילה אותו‪.‬‬
                                                              ‫לחבורת הנשים שחולקות מגורים בווילה בחיפה מצטרף בהמשך‬
      ‫שיש בו יתרונות רבים שנשענים על צבירת ידע וניסיון חיים‪.‬‬  ‫גבריאל ‪ -‬עולה (לא חדש) מארגנטינה‪ ,‬שמנמן וחם מאוד באופיו‬
‫אני מנסה לגשר בין הגיל הביולוגי של האדם והגיל הנפשי בו הוא‬    ‫שמתאהב ביוכי שהיא למעשה מטופלת שלו‪ .‬האהבה שפורחת‬
                                                              ‫היא הדדית ואנו עדים ליחסים חמים ושמחים בין הרופא שהתאלמן‬
                                              ‫בוחר להיות"‪.‬‬    ‫מרעייתו שהייתה אהבת נעוריו‪ ,‬לבין יוכי‪ ,‬רווקה עליזה שלא תכננה‬

                           ‫מה את מפיקה מהגיל הזה?‬                                                          ‫לחיות בזוגיות‪.‬‬

          ‫"אני מפיקה את ההנאה הכי גדולה שאני יכולה לקבל‪.‬‬      ‫בואי נדבר על תהליך הכתיבה של הספר‪ .‬יצרת סיפור‬
‫אני חוגגת עם הנכדים ‪ -‬מבלה זמן איכות איתם בהצגות של חיות‬      ‫מעניין על שלוש חברות שמקימות מעין תא משפחתי בגיל‬
‫או בהמצאת משחקי דרמה‪ .‬אני זוחלת על הרצפה ומשתטה עם‬
‫הנכדים‪ ,‬קופצת וצוחקת‪ .‬בשלב זה אני יכולה להשקיע את רוב זמני‬        ‫השלישי‪ .‬מאיפה לקוח הרעיון? את עשית דבר דומה?‬
‫בכתיבה הן לילדים והן למבוגרים וגם להמשיך ליצור יצירות אומנות‬
‫חדשות ולהשתתף בתערוכות בארץ ובניו יורק‪ .‬אומרים ש'הגיל עושה‬    ‫"לא‪ ,‬לא עשיתי דבר דומה למה שמתואר בספר‪ ,‬אבל בשביל זה יש‬
                                                              ‫דמיון‪ ,‬לא? יצרתי את העלילה ואת הדמויות מאנשים שאני מכירה ‪-‬‬
      ‫את שלו'‪ ,‬אבל אני לא נותנת לגיל לקבוע לי את סדר היום"‪.‬‬   ‫ביניהם רווקות מבוגרות‪ ,‬גרושות וגם אלמנות‪ .‬אפשר לומר שקווים‬
                                                              ‫מסוימים מהעיסוק שלי נדבקו לדמותה של אלינור‪ .‬אני מניחה גם‬
              ‫כמה הומור הוא דבר חשוב בגיל השלישי?‬             ‫שזה קשור הרבה לדור שלי שידע שצריך לגשר על פערים והבין‬
                                                              ‫שחיים בצוותא כרוכים בוויתורים‪ .‬בן זוג איתו אתה בוחר לחיות‬
‫"הומור זה דבר חשוב מאוד בכל גיל ובמיוחד בגיל השלישי‪ .‬אני‬      ‫את חייך שונה ממך ויש לקבל את השונות ואת החירות שלו‪ .‬צריך‬
‫מבינה שיש אנשים שגדלו בגישה שאומרת שבגיל מסוים אתה‬
‫דועך ומוותר על עשייה והתחדשות‪ .‬אני חושבת אחרת‪ .‬אצלנו‬                      ‫לאמץ את היתרונות ולנסות להתעלם מהחסרונות"‪.‬‬

                ‫במשפחה אין אי אפשר‪ .‬קשה לך? תתאמץ"‪.‬‬                   ‫אפרופו הנאה‪ ,‬בואי נדבר על סקס בגיל השלישי‪.‬‬

‫אי אפשר לדבר על גיל שלישי בלי להסתכל אחורה ולחשוב‬             ‫"בחרתי לעסוק בנושא הזה בספר כי יש איזה טאבו שלא מדברים‬
‫על מה אנחנו מתחרטים‪ .‬מה היינו עושים אחרת‪ .‬את‬                  ‫על סקס בגיל השלישי‪ .‬לא מצפים שלזקנים יהיו חיי מין‪ .‬בספר שלי‬

                                      ‫חושבת על כך?‬                        ‫מוצאת הרווקה אהבה עם רופא משפחה שהתאלמן‪.‬‬
                                                              ‫יש אמנם דילמות סביב הנושא‪ ,‬אבל גם אהבה גדולה‪ .‬יוכי‪ ,‬אחת‬
‫"אני לא חושבת על זה כל היום‪ ,‬אבל יש לפעמים מחשבות על מה‬
‫היה קורה אילו‪ .‬רציתי להיות שחקנית והייתי מוכשרת מאוד‬                                                            ‫גיליון ‪110‬‬
‫בדרמה‪ .‬נבחנתי והתקבלתי להצגה אצל יוסף מילוא‪ .‬לצערי‪,‬‬
‫לא הרשו לי ההורים לבחור בקריירה של משחק ואני ויתרתי מתוך‬

            ‫כבוד להורים‪ .‬זה הדבר היחיד שאני מצטערת עליו"‪.‬‬

‫‪37‬‬
   32   33   34   35   36   37   38   39   40