Page 9 - medorledor05
P. 9
‫זוויות של המכחול‪ ,‬כוח המושקע בציור‪ ,‬כמות השכבות‪,‬‬ ‫לילך שלום מתל אביב בעלת ניסיון של למעלה מ‪ 10 -‬שנים‬
‫תנועתיות בציור וכיוצא באלו"‪.‬‬
‫בגרפולוגיה ובאבחון ציורים‪.‬‬
‫מה ניתן לאבחן בעזרת פענוח ציורי ילדים ?‬ ‫היא ליוותה גננות ואנשי חינוך‪ ,‬הורים‪ ,‬מטפלים ואנשים‬
‫מתחומים שונים ומגוונים‪ ,‬העבירה סדנאות‪ ,‬הרצאות‪ ,‬קורסים‬
‫"אבחון ציורים הוא כלי אבחון המאפשר לגננות‪ ,‬למשל‪,‬‬
‫להכיר את הילדים לעומק ולהבין את הקשיים שלהם‪ ,‬להורים‬ ‫וייעוץ אישי‪.‬‬
‫לראות לתוך נפשו של ילדם ולהבין מה עובר עליו‪ ,‬לגלות‬
‫"דרך הציור ניתן לראות פנימה אל נפשו ואישיותו של האדם"‪,‬‬
‫חוויות משמעותיות ותהליכים רגשיים אצל המצייר"‬ ‫היא אומרת " שיטת האבחון הזו מציעה חוויה אישית שלצדה‬

‫באמצעות אבחון ציורים ניתן ללמוד הרבה על המצייר‪ ,‬בין אם‬ ‫תובנות רבות משמעות‪ ,‬לגבי ילדים ומבוגרים כאחד‪".‬‬
‫מדובר בילד המצייר את התת מודע בצורה נטולת סינונים או‬
‫מהו אבחון ציורים ועל מה הוא נשען ?‬
‫במבוגר המצייר את המציאות דרך עיניו"‪.‬‬
‫"אבחון ציורי ילדים וציורי מבוגרים נשען על בסיס נרחב‬

‫מי יכול להיעזר באבחון הזה ?‬ ‫מאוד‪ ,‬של ידע וזה כולל אמנות‪ ,‬פסיכולוגיה‪ ,‬חינוך וגרפולוגיה"‪,‬‬
‫אומרת שלום‪" ,‬באמצעות בחינה מדוקדקת ומקצועית של‬
‫"זהו כלי מצוין המסייע להורים וגורמי חינוך לקבל תשובות‬ ‫ציורים‪ ,‬אני מאבחנת מוקדים שונים באישיות המצייר‪ ,‬בעיות‬
‫לגבי שאלות ואי בהירות לגבי ילדים ונוער‪ :‬הורים הרוצים‬ ‫וקשיים נפשיים‪ ,‬אבחון היבטים פיזיים בעיתיים ויחס של‬
‫להבין מה עובר על ילדם‪ ,‬גננות ומטפלות הרוצות לסייע לילד‬
‫עם קשיים ועם ההתמודדות במערכת‪ ,‬כל מי שרוצה לקבל‬ ‫המאובחן לסביבתו‪.‬‬
‫"קיים קשר מוכח ומוחלט בין ההבעה שלנו בציור –ובין מצבים‬
‫מבט מעמיק ומעשיר על אישיותו או על זו של אדם קרוב‪.‬‬ ‫ומאפיינים נפשיים ורגשיים‪ .‬בחלק מהאסכולות סבורים כי‬
‫אבחון ציורים מאפשר לראות כיצד הילד רואה את המציאות‬ ‫ילדים הם "לוח חלק" ("טאבולה ראסה") המציירים את התת‬
‫ומפרש אותה‪ ,‬אילו תהליכים‪  ‬רגשיים עוברים עליו וכיצד ניתן‬ ‫מודע‪ ,‬ואילו מבוגרים מציירים את המציאות כפי שהיא עוברת‬

‫לעזור לו‪.‬‬ ‫עליהם‪ ,‬בסינונים שונים"‪ ‬‬
‫האבחון הוא כלי המאפשר לגננות להכיר את הילדים לעומק‬
‫ולהבין את הקשיים שלהם‪ ,‬להורים לראות לתוך נפשו של ילדם‬ ‫‪ ‬לאילו אלמנטים בציור מתייחס האבחון ?‬
‫ולהבין מה עובר עליו‪ ,‬לגלות חוויות משמעותיות טראומטיות‬
‫"כל צייר עובר דרך אישית ומפותלת בתהליך הציור‪ .‬כך‬
‫או קשות עבור המצייר"‪.‬‬ ‫שאבחון ציורים כולל למידה ודגשים לגבי צורות בציור‪ ,‬שימוש‬
‫בצבעים‪ ,‬הבעה בציור של מרכיבים מסוימים‪ ,‬דמויות‪ ,‬גבולות‪,‬‬

‫‪9‬‬
   4   5   6   7   8   9   10   11   12   13   14