תערוכת ״משכתבים היסטוריה: מכאן לשם ובחזרה"

סדרת אריזות מתנה מקרטון גלי 1 - גילי בריקס - Copy

תערוכה בגלריה ויטרינה מכון טכנולוגי חולון
״משכתבים היסטוריה: מכאן לשם ובחזרה"
התערוכה תפתח ביום ראשון 5/2/2017 בשעה 20:00
נעילת התערוכה 28/2/2017
שעות הפתיחה: א'-ה' מ- 9:00 עד 17:00 – גלריה ויטרינה,HIT – מכון טכנולוגי חולון

המכון הטכנולוגי בחולון גאה להציג את תערוכת העבודות של בוגרי המחלקה לעיצוב תעשייתי לדורותיהם ב-HIT מכון טכנולוגי חולון, לרגל 42 שנה להקמת המחלקה לעיצוב תעשייתי – אוצרים: קרן תומר, דודי ראב"ד. התערוכה סורקת וסוקרת כמעט 30 שנות פעילות של המחלקה לעיצוב תעשייתי, וביסודה היא גם באה לחזק את הקשר בין האקדמיה ושדה הפעילות המקצועית, בין המחלקה לעיצוב תעשייתי ובוגריה שנפוצו לכל עבר. התערוכה מציגה נקודת מבט משולשת: שינוי תחום העיצוב במהלך ארבעת העשורים האחרונים, שינוי מגמת העיצוב התעשייתי במכון והשינוי שעברו המעצבים המציגים בתערוכה מימי לימודיהם ועד היום. התערוכה, הכוללת את יצירותיהם של כל בוגרי המחלקה שעדיין פעילים בתחום העיצוב התעשייתי, תוצג למשך כחודש וחצי בגלריה ויטרינה במכון.

התערוכה

בשנים האחרונות נעשה מאמץ לשמר קשר עם הבוגרים לדורותיהם, קשר שישמר את זיקת הבוגרים למחלקה ואת זיקת המחלקה לבוגרים, גם מעבר לצרכים המידיים של המחלקה. "הניוזלטר" המחלקתי, תכנית המנטורים הייחודית שמלווה את שנה ד' לאורך פרויקט הגמר ודומיהן.
כחלק מהתצריף הזה התבקשו הבוגרים להציג זה לצד זה פרויקט לימודי (פרויקט גמר בעיקר) ופרויקט עכשווי שלהם. לצד הצגת הרב-גוניות של בוגרי המחלקה, הנוכחות והדומיננטיות שלהם בהתרחשות העיצובית בישראל, התערוכה כוללת תצוגת תכלית של הבוגרים עצמם, לרוחב כל גזרת הפעילות העיצובית, כמו גם ביטוי לפלורליזם המובהק שהוא אחד מהסממנים המובהקים והמייחדים של המחלקה.
לתערוכה נבחרה תמה בסיסית שאמורה למקם כל אחת מרגלי בוגר המחלקה בפאזה שונה של חייו כמעצב תעשייתי. רגל אחת בהיותו פרח מעצבים, באקדמיה, ורגל שנייה במיקומו העכשווי. לחלק מהמעצבים בוגרי המחלקה "תנוחת הרגליים" הזאת יוצרת עמידה יציבה וקרובה, לחלק מהם זה פיסוק רגלים כמעט אקרובטי. לכולם כאחד זה ביטוי למנעד הרחב והאין סופי כמעט שלימודי עיצוב תעשייתי פותחים בפני בוגר המחלקה.

קרן תומר אוצרת התערוכה: "מדובר בפרויקט ייחודי שכולל 40 שנות יצירה של בוגרי המחלקה לעיצוב תעשייתי ב-HIT מכון טכנולוגי חולון. התערוכה מציגה נקודת מבט מעניינת על תחום העיצוב התעשייתי בישראל והשינוי שהוא עבר ב-40 השנים האחרונות. בנוסף, היא מציגה את התפתחות המחלקה ודרכי העיצוב שהשתנו בה ואת התפתחות המעצבים עצמם שהתחילו את דרכם במחלקה. התערוכה שולחת את בוגרי המחלקה לחטט ולשלוף מקופסאות העבר שלהם הספונות ב"בוידם" זה או אחר, את פרויקטי הינקות המקצועית שלהם, רק בכדי שיוכלו למקם נכון יותר את פרויקטי ההווה שלהם.
מצורפים 5 סיפורי בוגרים, ותיקים יותר וותיקים פחות, המייצרים תמונה פרספקטיבית, גם אם חלקית מאד, לגבי בוגרי המחלקה ופעלם בלימודים ואחריהם.

סיפורה של גילי בריקס, בוגרת 1998.
גילי בריקס מעצבת תעשייתית פעילה ובעלת הסטודיו התמקצעה בעיצוב מערכות רחבות גזרה לאחר שעבדה שנים רבות כמובילת תחום העיצוב ב"סאיטקס". בתערוכה בחרה להציג כפרויקט עכשווי, מערכת השבחת דפוס שעיצבה, המיועדת לתעשיית האריזות המדפיסה מגוון גימורים מטאליים והבלטות בקצב גבוה ע"ג נייר וקרטון. הפרויקט מתקופת הלימודים שהיא מציגה הוא סדרת אריזות מתנה מקרטון גלי ונייר עם הדפס מטאלי. גילי מספרת: אריזות המתנה שעיצבתי כסטודנטית הן פרויקט קטן שמתייחס לחוויה האישית והאינטימית שבאריזת מתנה ע"י הנותן וקבלתה ופתיחתה ע"י מקבל המתנה.
מערכת השבחת הדפוס שעיצבתי לאחרונה הינה מכונה תעשייתית עצומה במימדיה, (10.5 מ' אורך, 4 מ' גובה, ו- 6מ' רוחב), מהירה ויעילה, המשמשת ככלי להדפסת אריזות קרטון, וכך – יכלה לייצר את הפרויקט הסטודנטיאלי שלי…

 

 

 

 

 

 

סיפורו של דור כרמון, בוגר 2004.
דור כרמון שעבר בחממת העיצוב של חברת "כתר" פלסטיק, “d – Vision”, ושימש במשך שנים רבות כמעצב בחברה המופקד על תחום הריהוט, התחיל את דרכו זאת עוד כסטודנט. הפרויקט הלימודי שבחר להציג, שמקורו בקורס ריהוט, סלל את דרכו ל"כתר" פלסטיק ולקריירה ארוכה של עיצוב רהיטי פלסטיק עבור החברה. בחירתו של דור כרמון להצגת דרכו המקצועית הייתה דווקא להציג את כסא הפלסטיק הראשון שעיצב ב"כתר" פלסטיק. כיום, לאחר שפרש מעבודתו ה"כתר" פלסטיק פועל דור כרמון בסטודיו עצמאי שהקים.

סיפורו של נמרוד ספיר, בוגר 1996.
נמרוד ספיר מייצג בוגר מחלקה "שהודרך" ע"י חלום אישי שהוגשם לבסוף. רעיון כלי רכב אישי פעפע לאורך שנים בראשו ונכבש לאורך שנים מפאת גודלו והצורך לעשות לביתו. מה שבער לאורך השנים על אש קטנה ופותח לאיטו במימון עצמי החל לההבשיל לפני מספר שנים לסקוטר אישי מתקפל שעבר את כל שלבי הפיתוח, היצור וההתאמה לשוק העולמי בחברה שהקים MyWay, ומיוצר כיום ע"י חברה בינלאומית גדולה. נמרוד מייצג בדרכו זאת בוגרי מחלקה שחלמו בגדול ומימשו בגדול.

סיפורה של הילה ראב"ד- קרני, בוגרת 2007.
הילה ראב"ד – קרני מייצגת אף היא קו פעילות מאפיין בוגרי המחלקה. הילה שלאחר שנתיים בחממת המעצבים של " כתר" פלסטיק , ה- “d-Vision”, עברה בנסיבות אישיות לחיות בלונדון, הקימה שם את המותג “Industrial jewellery” שתחילתו תיעוש פרויקט הגמר שלה. הפרויקט שעסק בתכשיטים תעשייתיים, המיוצרים מחומרים בלתי שגרתיים, באמצעים תעשייתיים, הציג שני קווי מוצר, האחד תכשיטים מנייר, השני תכשיט המשלב סיליקון ונירוסטה ומאפשר למשתמשת לשנות תדירות את עיצוב התכשיט, שימשו מקודת ההתחלה לקולקציית התכשיטים הראשונה. במרוצת השנים התרחבה קולקציית המותג לאביזרי אופנה לנשים וגברים כמו גם לתיקים. כיום המותג נמכר ב- 5 יבשות, במאות חנויות בעולם.

 

 

 

 

 

כל הדפסות התערוכה נעשו על ידיHP סאיטקס, שהיא החברה המובילה בעולם בשוק הדפוס הדיגיטלי למטרות הדפסה על גבי אריזות קרטון גלי ושילוט.

סיפורה של גאות גונן, בוגרת 2013
גאות גונן הינה מעצבת תעשייתית עצמאית בעיקר של צעצועים. כפרויקט הגמר שלה יצרה גונן את NI-O – צעצוע הרכבה המורכב מחלקים מודולריים ואלקטרוניקה בקוד-פתוח. הצעצוע מציע חוויית משחק חדשה לילדים ומבוגרים: המשתמשים יכולים להרכיב רובוטים אינטראקטיביים עפ"י הוראות הרכבה או ככל העולם בדמיונם. מהחלקים ניתן להרכיב אין-ספור צעצועים בעלי עיצוב והתנהגות שונים, עפ"י דמיונו של המשתמש.NI-O מעודד חשיבה יצירתית, חקירה ושיתוף פעולה, דרך יצירה של עיצובים מקוריים ושיתופם באמצעות אתר האינטרנט של המוצר. חלקי המתכת לובשים צורות של מכונית, רובוט, כלבלב ועוד ומפיקים התנהגויות שונות כמו למשל: הרובוט רוקד כאשר משמיעים לו מוזיקה, הכלב מכשכש בזנבו ובכל גופו כאשר מתקרבים אליו, המכונית נוסעת בעקבות אלומת אור.
גונן שותפה כיום בחברת סטארט אפ שמייצרת צעצועים למשחקי מובייל. Mix a Yoomix – צעצועים חכמים המעוצבים ע"י ילדים (גילאי 4-6) בממשק אונליין ייעודי ומיוצרים בהדפסת תלת מימד – כל אחד הוא יחיד ומיוחד. את הצעצוע מלווה אפליקציית "חבר וירטואלי" לסמארטפון, אתר משחקים שונים ופעילויות יצירה. קיימת גרסה נוספת לילדים מבוגרים יותר (8-12) בה הילדים מעצבים בעצמם את כפות הרגליים והאנטנות ולאחר מכן לומדים כיצד לתכנן את החלקים להדפסת תלת מימד בתוכנות CAD.

 

 

 

 

 

ההדפסות בתערוכה נעשו על גבי מערכת הדפוס הדיגיטלית לצרכי דפוס על גבי אריזות קרטון גלי, ה- HP Scitex 17000 Corrugated Press, המתבססת על טכנולוגית הזרקת הדיו של HP.
מערכות הדפוס הדיגיטליות של HP סאיטקס מאפשרות ללקוחותינו מהירות תגובה גבוהה בהרבה עבור הלקוחות שלהם, מאפשרות הדפסת מידע משתנה להתאמת תוכן שיווקי על בסיס אישי – ובכך יוצרות הזדמנויות לקמפיינים חדשים, כאשר הדמיון הוא הגבול היחיד, ועם חסכון משמעותי בעלויות לוגיסטיקה. באמצעות הדור הבא של מערכות הדפוס הדיגיטליות של HP סאיטקס, ניתן להדפיס מה שרוצים, מתי שרוצים ובכמויות שצריכים – ללא הכנות מראש וללא שימוש במלאים והובלות.
HP סאיטקס מנהלת מישראל את מלוא פעילותה ותורמת רבות לקהילה סביב שלושת אתריה בישראל.

לפרטים נוספים: איריס זילברמן: דוברת HIT מכון טכנולוגי חולון 052-59944155
רביד אורן: יח"צ HIT מכון טכנולוגי חולון 0523-608853

שתפו את הפוסט

השארת תגובה

מגזין מדור לדור - גיליון החודש
מגזין מדור לדור 127
המלצות החודש
לרכישה
לרכישה
לרכישה
לאתר המשחקים
לאתר המשחקים
לאתר המשחקים
צור קשר
advizy.me יצירת שיתופי פעולה בין עסקים בלחיצת כפתור

יצירת שיתופי פעולה בין עסקים בלחיצת כפתור

משחקי חשיבה במבצע - מודעה
הפייסבוק שלנו
האוכל כמשחק
גלילה לראש העמוד
דילוג לתוכן