סדרת תרבות חדשה בנמל תל אביב: אושיותרבות

24 בפברואר

סדרת תרבות חדשה בנמל תל אביב: אושיותרבות
שיחות אישיות עם דן שורר
והפעם על הדלות הבלתי נסבלת שבהגדרה
אסתי זקהיים, ברכה קול ושי בן יעקוב הם אמנים שאי אפשר לתחום אותם בהגדרות דלות ומגבילות. ומי האנשים שמאחורי האמנים?
מה קורה כשזמרת אופרה שכיבדה בקולה את מיטב בימות העולם, שחקנית שחרשה את כל סגנונות התאטרון ומלחין ומנצח מקהלות מחליטים להתענג ולענג?
וחשוב מכל, איך באה לכדי בטוי החברות העזה שביניהם?

‏יום שישי 24.02 בשעה 14:30 (פתיחת דלתות 14:00)
בית היוצר – האנגר 22 בנמל ת"א
כרטיסים ב 70 שקלים בבית היוצר בקישור או בטלפון 03-6113577

שלושה חברים עסוקים, חשבו שוב ושוב מה לעשות יחד? להיפגש, לצחוק, כמובן, אבל אולי מגיע גם לקהל?
במפגש חד פעמי זה בצהרי ששי בנמל תל-אביב הם משוחחים עם דן שורר על עצמם, על איך סביב שיר של ברטולט ברכט, נוצר מופע שלם? על הלבטים, על הפכים הקטנים שמאחורי ההצלחות הגדולות, ומעל הכול על אותו ״רגע פרפר״, הרגע המכונן הבלתי מוסבר, שבו נפנוף בכנפי פרפר באמזון, גורם לצונאמי בבת ים.

מיזם אושיותרבות נועד להפגיש את הקהל עם האדם שמאחורי האמן היוצר. ״הקהל מכיר את האמן דרך העטיפה, דרך יצירתו. אנחנו רוצים להפגיש אנשים עם אנשים, אמנים עם קהלם. והכל בשיחה אינטימית, תמיד מאולתרת, תמיד מחדשת מרעננת ומבדרת״ אומר שורר. ״חשוב להדגיש:״ הוא מוסיף, ״אלה שיחות, ולא ראיונות מוכנים מראש.״
הוא שואב השראה מתכניות טלוויזיה שונות בהן נפגש מנחה סקרן עם אמנים החל ב"סטודיו למשחק" של ג'יימס ליפטון הבריטי וכלה בתכנית הספרות האלמותית "אפוסטרוף " של ברנר פיבו הצרפתי".

דן שורר, בעל תואר ראשון בפילוסופיה מאוניברסיטת ברקלי בקליפורניה, סיים תואר ראשון בהצטיינות במשחק ובבימוי באקדמיה המלכותית לאמנויות הדרמה בלונדון ( ( Royal Academy of Dramatic Artsוהוא בעל ודוקטור לפילוסופיה מאוניברסיטת הסורבון בפאריז, ובעל תואר MBA מSloan Business School בקיימברידג’׳, מאסצ׳וסטס. הופיע וביים תאטרון וקולנוע בישראל, גרמניה, וצרפת. שורר הלחין מוסיקה להצגות תאטרון, וכן כתב ליברית לאופרה שאותה הלחין קרלו מנוטי (יונאה).
שורר היה שותף לכתיבת תסריטים לטלוויזיה (הוואי פייב או, המלאכים של צ׳רלי ועוד) ולקולנוע (״משה״ עם ברט לנקסטר, אינגריד טולין, אירנה פאפס ואחרים, ״המכשף״ בבימויו של ביל פרידקין. בשתי הפקות אלה היה שורר גם עוזר במאי ראשון.)
שורר ביים בגרמניה, עסק בפרסום בצרפת ובייעוץ עסקי בערבים רבות ברחבי העולם.
אחרי 30 שנה באיטליה
לאחר אסון התאומים, חזר שורר לישראל, הקים את הוצאת הספרים ״תיבות פנדורה״ ועסק בתרגום והוצאה לאור. בעבור התאטרון הערבי עברי ביפו, תרגם את ״הסערה״ של שייקספיר וכן את נוסחתו של המשורר בן מרטיניק סיזר אימה, ויצר מחזה אחד (חזרה לסערה) שהועלה בבימויו של יגאל עזרתי ובכיכובו של אשר צרפתי.
שורר הקים את יו-סופיה – זירה אינטרנטית שמטרתה להנגיש את מיטב אירועי המוסיקה מרחבי העולם, להרפתקני הספה. במסדרת זו ביים והיה אחראי לשידורי קונצרטים, פסטיבלים ואופרות מאיטליה, יוגוסלביה, אירלנד, צרפת, ארצות הברית, דנמרק וישראל. במסגרת יו-סופיה ערך והגיש גם סדרות כמו ״הספרים שתמיד רציתם לקרוא ומעולם לא העזתם״, שיחות אישיות עם יוצרים (אנדראס שול, פביו ביונדי, אומברטו אקו ורבים אחרים.)
לאחרונה מופיע שורר עם מחזהו של סמואל בקט ״הסליל האחרון של קראפ״, ומנהל מפגשי שיחה עם יוצרים במלל ובצליל, בבית היוצר בתל אביב.

אסתי זקהיים היא אמנית ייחודית בנוף המגוון של עולם התרבות הישראלי. פעילה חברתית מאז גיל 17, פועלת למען זכויות להט"ב, נושאת את דגל השמנים, ומזה כמה שנים היא יושבת ראש אגוד השחקנים – שח״ם – ומבטיחה להעלות את תקציב התרבות במדינה (מירי רגב, לידיעתך!).
מעל הכל, אסתי היא מהשחקניות והיוצרות המוכשרות והרב גוניות ביותר שפעילות היום.
לאחר שאספה תארים (בוגרת תלמה ילין, תואר ראשון בתאטרון מאוניברסיטת תל אביב, פסיכו-דרמה בסמינר הקיבוצים, לקראת תואר שני בבימוי, תואר לימודים משלים מA.L.R.A. הלונדונית, תואר שני בהנחיית קבוצות מאוניברסיטת בוסטון – רשימה חלקית), התנסתה אסתי בטלוויזיה, תאטרון וקולנוע – והצטיינה בכל.
פרס אופיר על תפקידה הראשי בסרט ״עפולה אקספרס״, והמשני בעל לילסדה.
היא הופיעה בסדרות טלוויזיה כמו ״קפה פריז״, כסף קטלני״, ״טיפול נמרץ״, ״טיפול נמרץ״ ועוד ועוד. בתאטרון הופיעה בבית לסין, תאטרון חיפה, תאטרון הספריה, ובעיקר בתאטרון תמונע שבו היא משתפת פעולה מזה שנים עם הבמאית דליה שימקו.
אסתי מביימת באוניברסיטה, בסטודיו של יורם לוינשטיין, בבית צבי ובתאטרון הספרייה.
כמו כן היא מרבה להשתת, בסרטי סטודנטים, מעבירה סדנאות (חלקן בהתנדבות), ביחמה והופיעה במופעים ששזרו מחול, שירה ומשחק לשלמות בימתית שזכו הן בהצלחה מסחרית וכן לגל תשבחות נלהבות מצד הביקורת.
תמצית מפעילותה בשנתיים האחרונות:
קולנוע: "מסע הטבעת." "עד הצ'ק האחרון "- סרט גמר, קאמרה אובסקורה, בהשתתפות אלברט אילוז,רוברטו פולק, דליה בגר. 2016
טלוויזיה :תפקידי אורח: מתים לרגע, הקלמרים. אלישע. ובסדרה החדשה של שחר חסון סופשלי.
תאטרון: ״וידויים״, מופע תאטרון רב תחומי. ספטמבר 2016
S2- רק סצינות סקס- אנסמבל כאן- בימוי- שלמה פלסנר. לתרבות ואמנות
S1 –אחד על אחד- מונולוגים על סקס- אנסמבל כאן- בימוי- שלמה פלסנר
חלום ליל קיץ- אנסמבל אספמיה- בימוי דליה שימקו. תפקיד, טיטאניה מלכת היער.
עונג- מופע תאטרון מוסיקלי- אנסמבל אספמיה- בימוי אסתי זקהיים ועומר שמר. ניהול אמנותי-דליה שימקו. משחק אסתי זקהיים עם זמרת האופרה ברכה קול והמוסיקאי שי בן יעקב
יורשות חסרות בושה- קומדיה מוסיקלית- בימוי הדר גלרון. במסגרת פסטיבל קומדיה והומור, על שם ספי ריבלין. עם ניצה שאול וענת ברזילי. רץ בצוותא.וברחבי הארץ
הוראה: 2016
"מעלה" בית הספר לקולנוע וטלוויזיה בירושלים. חונכת שנה ד', ומלמדת בימוי שחקנים
מכללת "ספיר" – 2 קורסים. משחק לתסריטאים, הדרכת שחקנים שנה ד בימוי טלוויזיה.
"טכניקה" בית ספר למשחק מול מצלמה, תל אביב
"מוב" בית ספר למשחק בתל אביב

בימוי- 2016
2016- טקס יום הזיכרון בה"ס בבלי ירושלמי
פסטיבל דרום- "עושים סצינות," ערב חגיגי משותף למגמת תסריטאות במכללת ספיר ושחקנים צעירים בוגרי בית הספר למשחק move
"בנות עובדות"- מאת אלן אייקבורן, הצגת סופשנה, שנה ג, מוב,move בית ספר למשחק
"חנות קטנה ומטריפה" הכפר הירוק. דצמבר 2016

מעבירה סדנאות בשפת גוף, פוטותראפיה, מצגת אפקטיבית, פתרון קונפליקטים, והעצמה
חלק מהסדנאות מעבירה בהתנדבות בבית אבות ובבתי חולים לנפגעי נפש, והוסטל לאסירים משוחררים נפגעי סמים ,ובמסגרות שיקומיות אחרות
הנחיה- אירועים, מצעד גאווה, ערבי שירה, תצוגות אופנה, ערבי התרמה.
2016- יו"ר שח"ם
2015-16- סגנית נשיא לה"ב, לשכת העצמאים
עורכת טקסי נישואין. מ2003 עד היום
לקטורית בקרן לקולנוע-מ 2012 עד עכשיו

ברכה קול
ילידת ישראל, אמנית רב תחומית, מהמוזיקאיות הקלאסיות המובילות בארץ.
זמרת אופרה, נגנית חליליות, עורכת ומגישה תוכניות מוזיקה קלאסית בתחנת הרדיו "קול המוסיקה" ומורה למוסיקה.
ברכה קול מרבה להופיע בארץ ובעולם ברפרטואר הנע ממוסיקה עתיקה ועד מוסיקה בת- זמננו.
את דרכה המוזיקלית החלה כילדת פלא בנגינה על חליליות. כבר כשהיתה בת 13 הופיעה כסולנית עם התזמורת הפילהרמונית הישראלית בניצוחו של מאסטרו זובין מהטה. כשהיתה בת 15 נסעה ללמוד בהולנד, והשלימה את לימודי התואר השני במוזיקה בגיל 17, בשנתיים במקום בשש.
כזמרת קלאסית – באופרה הישראלית גילמה תפקידים ראשיים רבים, וזכתה לשבחים הן על יכולות השירה לצד יכולות המשחק והריקוד.
בין תפקידיה באופרה הישראלית: התפקיד הראשי ב"סינדרלה" (רוסיני), מלכת הלבבות בבכורה העולמית של "אליסה בארץ הפלאות" (דוד זבה) ו"האישה שנולדה לאהבה" בבכורה העולמית של "הילד חולם" (גיל שוחט), אשר הועלתה בישראל ובפסטיבל ויסבאדן, גרמניה.
ברכה הופיעה עם תזמורות מובילות בעולם, בינהן: תזמורת סנטה צ'צ'יליה (רומא), תזמורת האופרה של פירנצה, הסימפונית של נוקסוויל (ארה"ב) אנסמבל הורטוס מוזיקוס (אסטוניה) ומרבה להופיע כסולנית עם התזמורת הפילהרמונית הישראלית בניצוחו של מאסטרו זובין מהטה.
ברכה שמה דגש מיוחד על ביצוע מוסיקה יהודית אמנותית ומוסיקה קלאסית בת-זמננו, ומרבה לבצע יצירות בביצועי בכורה, ביניהן יצירות אשר הוקדשו לה.
בין המלחינים הנודעים שהקדישו לה יצירות: גיל שוחט, רון ויידברג, חיים פרמונט ואריק שפירא.
היא חברה באנסמבל "מיתר" המתמחה בביצוע מוסיקה בת-זמננו, ובאנסמבל הלדינו "מאנדלוסיה עד סלוניקי" בניהולו האמנותי של אמן העוד יאיר דלאל.
ברכה קול הוזמנה להקליט כמה דיסקים בסגנונות מוסיקליים שונים, בינהם: "מנגינת סתיו קטנה – שירי לייבו לוין" – שירים אמנותיים ביידיש, בהזמנת ובהפקת "המכון למוזיקה ישראלית" ו"דהרמה" מאת גיל שוחט.

מזה כשלוש שנים, עורכת ומגישה תוכניות מוסיקה קלאסית ב"קול המוסיקה", בפורמט מקורי מיוחד אותו יזמה: תוכנית שהינה סביב נושא מסוים הקשור לתקופה בשנה, וסקירה אמנותית מוסיקלית מקיפה עליו – מתקופת הרנסנס ועד ימינו.
כמו כן, ערכה והגישה תוכניות מיוחדות לזכרם של אנשי מפתח בתחום המוסיקה הקלאסית אשר הלכו לעולמם, בין היתר – לזכרה של המפקחת הראשית על החינוך המוסיקלי במשרד החינוך – הד"ר יעל שי ז"ל, וחתן פרס ישראל – המלחין פרופ' אריה שפירא ז"ל.
בנוסף, ברכה קול ראיינה בתוכניות שונות מוזיקאים ואנשי חינוך מוסיקלי מובילים בארץ ובעולם, בין היתר – את המנצח והכנר האסטוני אנדרס מוסטונן; את המפקח על החינוך המוסיקלי במשרד החינוך – מר בצלאל קופרווסר; את יו"ר איגוד הקומפוזיטורים הישראלי הד"ר שי כהן.

החל משנת 2014 מופיעה במופע התיאטרון המוזיקלי הייחודי "עונג" – אשר היא שותפה לכתיבתו ולעריכתו, יחד עם השחקנית אסתי זקהיים והמוזיקאי שי בן-יעקב. המופע עלה במסגרת אנסמבל "אספמיה" בניהולה האמנותי של דליה שימקו, ההופעות התקיימו בין היתר – בפסטיבל אישה בחולון, בבית-ציוני אמריקה, ובתיאטרון מוב בת"א.
בשנת 2016 ערוץ הטלוויזיה של רחובות, (עיר הולדתה של ברכה) הפיק את הסרט הדוקומנטרי "התברכה בקול" – על חייה ועבודתה של ברכה קול. בסרט מרואיינים אנשיי תרבות מובילים בארץ ובעולם, אשר מרבים לעבוד עם ברכה, בינהם: המוזיקאים – מאסטרו זובין מהטה, פרופ' אריה ורדי, גיל שוחט, יאיר דלאל והשחקנית אסתי זקהיים.
הקרנת הבכורה החגיגית של הסרט, התקיימה בנובמבר 2016.

שי בן-יעקב
מוזיקאי-פסנתרן, אקורדיוניסט, מלחין, מנצח מקהלות ומורה למוסיקה בעל תואר ראשון בחינוך מוסיקלי,בניצוח מקהלות וקומפוזיציה (תלמידם של סטנלי ספרבר ומנחם ויזנברג). כתב מוסיקה וניגן בהצגות רבות בהן: אנטיגונה, ארתורו אוי-תיאטרון חיפה, ,גוז'פין- תיאטרונטו (פרס ראשון),לחיי החיים (נגינה תחת ניהולה המוסיקלי של חנה הכהן) –פסטיבל עכו (ציון לשבח ופרס המוזיקה). תיאטרון באר שבע- ניהול מוסיקלי למחזמר קומפני מאת זונדהיים ומוזיקה מקורית להצגה-"למה לא באת לפני המלחמה" תיאטרון היידישפיל-יושקע מוזיקאנט.
כמו כן מלמד שירת מקהלה בסטודיו למשחק מיסודו של יורם לווינשטיין ובו כתב מוסיקה להצגות "צעדים" "למה לא באת לפני המלחמה", "מבויש עד תום". עיבד וניהל מוסיקלית את מחזות הזמר "קומפני " ו"מתגלגלים" מאת סטיבן זונדהיים ואת המחזמר "סיגל" בבימויו של צדי צרפתי שעלה גם בתיאטרון הבימה.
מנצח על מקהלת " הרמוניה" מרמות ירושלים כ12 שנה ומופיע איתם בכל הארץ ויצא איתם לכמה סיורים בחו"ל. כמו כן מלמד כ18 שנה במגמת המוזיקה של תיכון "בן צבי" בקרית אונו ותיכון "הראשונים" בהרצליה כמנצח המקהלה וכמורה להרכבי ביצוע שונים.

הרשמו לניוזלטר "אוצר תרבות"
http://www.otzartarbut.com/newsletter.php
לייקו אותנו בפייסבוק
https://www.facebook.com/pages/Otzar-Tarbut/414418730062?v=wall&ref=pdem

שתפו את הפוסט

השארת תגובה

מגזין מדור לדור - גיליון החודש
מגזין מדור לדור 126
המלצות החודש
לרכישה
לרכישה
לרכישה
לאתר המשחקים
לאתר המשחקים
לאתר המשחקים
מודעת פרסום של שי מזרחי - מלחמות ה- AI
צור קשר
advizy.me יצירת שיתופי פעולה בין עסקים בלחיצת כפתור

יצירת שיתופי פעולה בין עסקים בלחיצת כפתור

הפייסבוק שלנו
האוכל כמשחק
גלילה לראש העמוד
דילוג לתוכן