תערוכת "משפחה" ביוזמת עמותת "פסיפס" – מרכז ייעוץ בתחום אימוץ ילדים

atara-and-asaf-80-X-60---OIL-ON-CANVAS

בגלריה ZOA ע"ש דבורה פישר ז"ל

הפתיחה: יום שני, ה- 21 במרץ, 2016, שעה: 18:00

גלריה ZOA לאמנות ע"ש דבורה פישר ז"ל בבית ציוני אמריקה בתל-אביב תציג החל מיום שני, ה- 21 במרץ, תערוכה בנושא משפחה, כמחווה לפעילותו של מרכז פסיפס –  מרכז המתמחה במתן תמיכה וליווי מקצועי למשפחות מאמצות.

חווית האימוץ נוגעת בנושאים אנושיים אוניברסאליים כמו נטישה, מיניות, פריון, זהות ושייכות  ולכן היא טומנת בחובה רגישויות רבות ועמוקות. ההנחה כי האימוץ יפתור את הטראומה של הילד שננטש, בעיקר אם לא אומץ כתינוק, אינה נכונה והאימוץ הוא תהליך מתמשך ועדין מאד. המרכז מעניק שירותים רבים בהם אירועי תוכן בנושא האימוץ, ייעוץ והדרכה הורית, הפעלת קבוצות תמיכה, ארגון ערבי אימוץ, ימי כיף למשפחות, קבוצות הכנה לקראת אימוץ, ליווי משפחות חדשות, הדרכות לאנשי מקצוע במערכת החינוך והבריאות והפנייה למאגר של אנשי מקצוע המתמחים בתחום האימוץ.

אמני התערוכה הנם חברי עמותת "אמן בעירו" מכפר סבא  – קבוצת מקצועית של ציירים מוכשרים ואמנים נוספים המציגים בכל רחבי הארץ בגלריות ומרכזי תרבות מובילים. הקבוצה בוחרת לתערוכה מידי פעם נושא קונספטואלי כזה או אחר להתמודדות אמנותית וחבריה תורמים כל אחד מהם על פי סגנונו האישי. בפרויקט הנוכחי מוצגים ציורי פורטרט, עבודות העסוקות בקשר של מגע ואהבה בין הדמויות, ציורי דמות וסצנות מן החיים. מהכנסות המכירה של הציורים יוקדש חלק למטרותיו של מרכז פסיפס.

נושא המשפחה הנו נושא הקרוב בעצם לכל אחד מאיתנו, צופי התערוכה. הציורים עוסקים בתיאור של בני משפחה, של יחסי הורים וילדים, של פער הדורות, ושל הצורך בקרבה, באהבה וחום. כל אלה מעצימים את פעילותו של "מרכז פסיפס", שהוקם בשנת 2008 על מנת לייעץ ולסייע לכל הקשורים לנושא אימוץ ילדים. מטרת פעילותו של המרכז הנה להעניק מידע וייעוץ מקצועי בתחום אימוץ הילדים ולקיים פעילויות לקידום הנושא ולרווחת איכות חייהם של הילדים המאומצים, ההורים המאמצים ומשפחותיהם.

מרבית הפעילויות של מרכז פסיפס משמשות את המשפחות המאמצות בכל שלבי החיים. חווית האימוץ הינה חוויה ייחודית, מרגשת ורבת פנים. כיום ידוע כי הורות מאמצת שונה מהורות ביולוגית וטראומת הנטישה והאימוץ מלווה את הילדים המאומצים לאורך כל חייהם.

 

hemdi-54-X-50---ACRYLIC-ON-MDF

דורון פולק / אוצר התערוכה

התערוכה פתוחה לקהל הרחב החל מה- 21.03 בגלריה ZOA ע"ש דבורה פישר ז"ל

 אודות גלריה ZOA   ע"ש דבורה פישר :

הגלריה הוקמה בבית ציוני אמריקה על מנת לאפשר לחשוף, בשפת היצירה והאמנות, את פעילותן החשובה של העמותות והארגונים החברתיים בארץ.  דבורה פישר ז"ל, תעשיינית, אם ואשת חינוך שלא חסכה ממאמציה לקידום התמיכה בחינוך ובעידוד צעירים ובני נוער מכל שכבות החברה בישראל.  כל היצירות ניתנות לרכישה. מהכנסות העבודות יועבר חלק לקידום פעילויות הסדנא. אוצר התערוכה: דורון פולק.

atara-and-asaf-80-X-60---OIL-ON-CANVAS

קורסט

שתפו את הפוסט

השארת תגובה

מגזין מדור לדור - גיליון החודש
מגזין מדור לדור 127
המלצות החודש
לרכישה
לרכישה
לרכישה
לאתר המשחקים
לאתר המשחקים
לאתר המשחקים
צור קשר
advizy.me יצירת שיתופי פעולה בין עסקים בלחיצת כפתור

יצירת שיתופי פעולה בין עסקים בלחיצת כפתור

משחקי חשיבה במבצע - מודעה
הפייסבוק שלנו
האוכל כמשחק
גלילה לראש העמוד
דילוג לתוכן