תחושותיו של יועץ עסקי בזמן מלחמה

יועץ עסקי בישיבה עם לקוחות

אז ב – 07/10/2023 בבוקר נעצר עולמנו ונכנסנו למלחמה, נחשפנו לזוועות אשר כמותם לא ראינו או שמענו מאז השואה וגם בכלל. התעוררנו לבוקר שכל כולו סיוט אחד גדול. בימים הראשונים, הלם מוחלט, כאוס, איש הטוב בעיניו יעשה… הממשלה, וגם אנחנו בפן האישי ובכלל. העולם נעצר מלכת בכל מה שקשור אלינו בישראל. הדבר היחיד שתיפקד ופעל וגם לא מייד הוא הצבא וכל מה שקשור למלחמה.

היומן, כל הפגישות, ההדרכות וההרצאות אשר היו רשומות בו, הפכו ללא רלוונטיות, כלומר יומן ריק.

בשבוע הראשון… בסדר, לא עבדנו, שבוע שני גם לא… הכל סגור, משק לא מתפקד ולא פועל, רק מה שחיוני והכרחי לאותה שיגרת מלחמה של השבועות הראשונים. מנסים ליצור קשר עם חלק מהאנשים, לראות במה אפשר לסייע ולעזור… הם בצו 8 או בטח לא בעניין עסקי. למי יש ראש לעסק לאחר תמונות ותיאורים קשים אשר נחשפנו אליהם. גנבו לנו את הבית, זו היתה התחושה, שדדו, בזזו, אנסו, החריבו כל דבר המסמן או מזכיר את שייכותנו לאזור. למי יש ראש לעסקים, לכסף, למכירות…. הכל על מצב שרידות.

מה יש לייעץ ואיך אפשר לייעץ לעסקים במצב כזה… הרי כל דבר שאומר תוך דקה יכול להפוך ללא רלוונטי, חיים את היום ולא יודעים מה יהיה מחר.

האם לפנות לקרן סיוע לעסקים או עצמאיים, האם אנו עומדים בקריטריונים לאותו הסיוע או המענק, האם לקחת הלוואה? מי יודע מה יהיה מחר, כמה זמן ימשך המצב הזה. איך נוכל להתחייב להלוואה כאשר הלא נודע גדול בהרבה מהנודע. המון סמני שאלה ומעט מאוד סימני קריאה אם בכלל. סימן הקריאה היחיד הוא שיש מלחמה. זאת אנו יודעים באופן וודאי.

גם אני כיועץ עסקי מרגיש חוסר אחריות מוחלט לתת עצה לעסק, גם אני כמו כולנו נמצא באותו חוסר וודאות והעצה היחידה שאפשר לתת עוד עלולה להתגלות כעצת אחיתופל… והינה גם אני קופא או קפוא כמו מרבית העסקים.

וכאן אני שואל את עצמי מה ניתן בכל זאת לעשות? איך אני יכול לקדם את עצמי ויחד איתי עסקים נוספים.

התשובה היא… לדבר, לשמוע אחד את השני, לתת מילה טובה, לתת עצה ולו הקטנה ביותר ולנסות ליישם אותה. אולי עצה קטנה יכולה לקחת אותנו למקומות אחרים וטובים בהרבה. לא להיות לבד, להקים סביבנו קבוצה קטנה, טובה ותומכת אשר עליה ניתן להישען ולקבל מילה וגם עצה טובה.

בחודש האחרון, דצמבר, נפתח המשק לפעילות, אך סימני השאלה עדיין מרחפים באוויר…

לכן חשוב שנתחיל לפעול, אך בזהירות, עם המון בדק בית, בצעדים קטנים ולראות שאנו נמצאים במגמת עליה ולו הקטנה ביותר, אבל עליה.

כן, אני יודע שהמאמר הזה הוא בעיקר תחושות ולא עצות קונקרטיות אך אנחנו באותה סירה.

בכל מקרה, אם משהו מכם רוצה רק לדבר, לקבל עצה קטנה בפן העסקי, אל תהססו, אמשח לסייע עד כמה שניתן בימים אילו.

שתפו את הפוסט

השארת תגובה

מגזין מדור לדור - גיליון החודש
מגזין מדור לדור 127
המלצות החודש
לרכישה
לרכישה
לרכישה
לאתר המשחקים
לאתר המשחקים
לאתר המשחקים
צור קשר
advizy.me יצירת שיתופי פעולה בין עסקים בלחיצת כפתור

יצירת שיתופי פעולה בין עסקים בלחיצת כפתור

משחקי חשיבה במבצע - מודעה
הפייסבוק שלנו
האוכל כמשחק
גלילה לראש העמוד
דילוג לתוכן