שלוש, שתיים, אחת ו….. פוס משחק

אישה מסמנת פסק זמן בידיה

ידעת שאדרנלין וקורטיזול יכולים להיות ממכרים…? יש נשים שעלולות להישאב לקצב חיים של מרוץ ו"רק להספיק את זה" ו"יש לי עוד להיות כאן", "ושם", ו"קדימה, קדימה, קדימה"..
זה יכול לעבוד לתקופה מסוימת, אבל אין ספק שעם הזמן תגיע שחיקה, יגיע סטרס, יגיע מתח נפשי מזיק וההשפעה ניכרת בכל אספקט.
אצל כל אדם במינון, עוצמה וביטוי שונים אבל זה יגיע – אם בכאבי בטן, מיגרנות, הפרעות שינה, חוסר חשק/ תפקוד מיני, אי סדירות במחזור, הפרעות פוריות, שיבוש הורמונלי (ירידה בייצור פרוגסטרון, עודף קורטיזול ועוד), חרדה, דכאון, התכווצויות שרירים, פגיעה במערכת החיסונית (מחקרים מעידים שזהו גורם סיכון גם להתפתחות של סרטן) ועוד שלל ביטויים.

בעולם שבו יש איזושהי עננה של להלל את האנשים העסוקים, שמספיקים, הישגיים, כובשים, לא עוצרים, עולם שמפאר פרפקציוניזם, הצלחה מטאורית ושחיקה-
חשוב מאוד לחגוג דווקא את הדרך של לבחור להאט את הקצב, הדרך של הזנה, התחדשות, של איזון הורמונלי, איזון נפשי, הצבת גבולות, איזון בין קריירה למשפחה, חיי קהילה, ימים ללא רשתות חברתיות, שינה איכותית, יצירת חלונות מנוחה כלשהם לאורך היום, השבוע או החודש, השקעת זמן גם בתחביבים שגורמים לנו להיות שמחים, שבעי רצון, מחייכים ונינוחים.

החיים תמיד יביאו איתם מצבי לחץ, עונות של מתח נפשי, טריגרים להאצה,
אבל עלינו לשאול את עצמנו – האם אנחנו מייצרים לעצמנו יותר סטרס ומתח מאחר ואנחנו מאמינים כי עלינו להקריב הכל (ואת עצמנו) על מנת להיות מוערכים, אהובים ומוצלחים יותר?

בשאיפה לחיות באיזון הורמונלי ולהשיב את עצמך לעצמך, את הגוף לדרך הטבע, את הטבע לגוף – עליך להביט ולאמוד את מדד הסטרס בחייך, את הפעולות שאת בוחרת במהלך היום, כיצד את מתכננת את השבוע והחודש שלך, אילו מרכיבים את דואגת לשים בתוך התמהיל שלך והאם את מייצרת סביבה ומרחב נוחים ותומכים לתמיכה הדרושה לגוף שלך.

זה לא תמיד קל – אבל זהו חלק מהותי בפאזל הזה.

כמה דברים שחשוב שתשימי בראש מעיינייך אם את חווה השפעות פיזיות כתוצאה מהמתח הנפשי, ושואפת לחזור לאיזון ולחיות בטוב:
1) שינה טובה – אם את יכולה באזור 22:00-23:00 מעולה
2) תזונה מזינה דיה לאורך היום – מגוונת, תומכת, בשעות נכונות, בזמנים שאת מקדישה רק עבורה 3) פעילות גופנית – שאינה מתישה, שמותאמת עבורך וגם לשלב בחודש
4) הצבת גבולות ויצירת זמן איכות נקי מהפרעות
5) להפחית עד להוציא מחייך אנשים ומצבים שאת מרגישה ששותים ממך את האנרגיה ומרוקנים אותך
6) תאהבי את עצמך ואת הגוף שלך, שימי את עצמך במקום הראשון בכל דרך

שתפו את הפוסט

השארת תגובה

מגזין מדור לדור - גיליון החודש
מגזין מדור לדור 127
המלצות החודש
לרכישה
לרכישה
לרכישה
לאתר המשחקים
לאתר המשחקים
לאתר המשחקים
צור קשר
advizy.me יצירת שיתופי פעולה בין עסקים בלחיצת כפתור

יצירת שיתופי פעולה בין עסקים בלחיצת כפתור

משחקי חשיבה במבצע - מודעה
הפייסבוק שלנו
האוכל כמשחק
גלילה לראש העמוד
דילוג לתוכן