שורשים זקוקים להזנה..

שורשים הזנה דבורה רוטמן

שורשים זקוקים להזנה. הצמחייה כבר שיוועה למים כדי להחזיק מעמד.
האנשים כבר דברו על שנה שחונה, על נחלים שהתייבשו ושנאלץ שוב לחסוך במים. סכנת מחסור המים מרחפת מעל כולם, בני אדם, הצמחייה, הנחלים, בעלי החיים.
ואז, הגיעה סערה בת 24 שעות שטלטלה את כולם. גשמים עזים, שיטפונות, רוחות חזקות, נזקים. וכשכל זה נרגע קמנו ליום שמש נעימה, עננים קלים בשמים, יום מואר ומחייך אלינו כיאה ליום שבת.
לא לסערה פיללנו, אלא לגשמים סבירים שישקו את הצימאון של כולם, אבל הטבע שולט בכולנו ולא אנחנו בו. אנחנו מסתגלים ומסגלים את התנהלותנו לתופעות הטבע.
האדם כעץ השדה, כמו ששורשי העץ עמוקים באדמה ונאחזים בה ויונקים ממנה ומעלים מעל פני האדמה גזע, ענפים, עלים ויש עצים עם פרי כך האדם.
האדם נולד ותאריך לידתו הוא השורש, הוא מגיח לעולם עם תכונות וכישורים הנובעים מהשורש וזה ייעודו שעליו לממש. הוריו נותנים ומציידים אותו ב"ארגז כלים" שהוא שמו על מנת לממש את ייעודו . כשהילד שנולד מושקה ומועשר בילדותו ע"י הוריו וסביבתו, הוא צומח לאילן הולך ומחזק את הגזע שלו וכשהוא בשל הוא מוציא ענפים – ממשיך להרחיב את ידיעותיו, להשכיל, לרכוש ניסיון, להרחיב את משפחתו. הענפים מוציאים עלים וגם פרי וכמו העץ הוא צריך להמשיך ולהיות מוזן.
כאן עלי לציין שכמו שהעצים שתהליכם זהה שורשים, גזע, ענפים, עלים ואפילו פרי, ובכל זאת הם מתפתחים שונה זה מזה. כל עץ שואב מהסביבה בה הוא גדל לעיתים צבע אחר, פריחה בקצב שונה. כך בני האדם עם לידתנו כתינוקות רובינו זקוקים לאותו טיפול,
אבל אצל כל אחד מאתנו מתפתח גזע אחר וענפים אחרים, תלוי במשפחה, בסביבה ובתרבות בה גדלנו, כמה ואיך הזינו את השורשים של כל אחד.
אז נאחל לכולם שנהייה מוזנים במידה סבירה ללא סערות. נמשיך להזין את שורשינו כל מה שתלוי בנו, שהצמחייה ובעלי החיים האחרים יוזנו ע"י הטבע "בשותף" כמו שאומרים בצורה מאוזנת ומכילה.

שתפו את הפוסט

השארת תגובה

מגזין מדור לדור - גיליון החודש
מגזין מדור לדור 126
המלצות החודש
לרכישה
לרכישה
לרכישה
לאתר המשחקים
לאתר המשחקים
לאתר המשחקים
מודעת פרסום של שי מזרחי - מלחמות ה- AI
צור קשר
advizy.me יצירת שיתופי פעולה בין עסקים בלחיצת כפתור

יצירת שיתופי פעולה בין עסקים בלחיצת כפתור

הפייסבוק שלנו
האוכל כמשחק
גלילה לראש העמוד
דילוג לתוכן