שווק ופרסום העסק

גבר מדבר במגפון

לפני שנים רבות שאלו את מנכ"ל קוקה קולה מדוע הם ממשיכים לפרסם ולפרסם ללא הרף… הרי כל תינוק יודע מי הם. תשובתו היתה: האם טייס אשר מביא את המטוס לגובה השיוט של המטוס עוזב את ההגאים???

אם הטייס לא ישמור על גובה השיוט, המטוס ינמיך גובה ולכן קוקה קולה לא מפסיקה לרגע לפרסם כדי שעדיין כל תינוק אשר נולד יידע ויכיר את המשקה והחברה.

כנ"ל גם אנחנו וגם עבדכם הנאמן.

מניסיוני בליווי וניהול עסקים וכן מניסיוני על עצמי, ללא שווק אנו לא קיימים, איש אינו מכיר אותנו ואיש אינו פונה אלינו.

הפכתי ליועץ ומאמן עסקי לפני כשמונה שנים. למדתי קורס אימון עסקי וקורס יועצים עסקיים אותו סיימתי בהצטיינות. צרפתי לזה גם הנחיית קבוצות וקורס נוסף של ניתוח וקריאת שפות.

הבאתי איתי לעולם היעוץ העסקי קרוב לשני עשורים של ניסיון במכירות, ניהול מוצר, הקמת ופיתוח עסקים, בניית תוכניות עסקיות ותוכניות עבודה, שעות רבות של מו"מ מול מנהלים בחברות מחו"ל, מנהלי בנקים ומחלקות בבנקים, ישיבות אין סופיות מול עורכי דין ובניית חוזים והסכמים, בניית מלאים וספירות מלאי, ניהול עובדים, פיתוח סל מוצרים הרחבתו ושימורו, פיתוח קו לקוחות, שימור לקוחות והרחבת קהל הלקוחות ועוד ועוד… הרגשתי על גג העולם עם כל הניסיון וההכשרות. יצאתי בקול הוד והדר, תרועה וצהלה והודעתי לכל מי שרק מעוניין לשמוע ולהקשיב, הנה אני!!! ניסיון, ידע הבנה, הכירות עם השוק, בואו לחטוף אותי בהמוניכם ואייעץ לכם ואאמן אותכם ואהפוך אתכם לגדולים.

חיכיתי וחיכיתי ומי לא בא…? הלקוחות. שכחתי פרט קטן וחשוב – שיווק!!! כן שיווק. איך ידעו שאני קיים, איך ידעו מי אני ואיך ידעו כיצד לפנות אלי. בקיצור, מי אני בכלל?… מי אני שיבואו אלי?

אז פתחתי דף עסקי בפייסבוק, פתחתי דף ב- Linkedin, פתחתי בהמשך גם עמוד בטיקטוק ואינסטגרם וגם בטוויטר ואפילו הצבתי את עצמי באפליקציית Easy. אז פתחתי … אז מה? קרה משהו? לא!, למה? כי גם צריך לפרסם שם באותם הדפים והעמודים. צריך שיכירו אותי ואני בחור מופנם שכמוני (חחח) לא כל כך אוהב להיות בפרונט והנה השווק הופך למשהו קשה ומאתגר. פתאום לשים סרטון בו אני מדבר ומסביר משהו, כותב מאמר ומפרסם, עולה לפודקאסט כאשר אני המרכז. איך לדבר, איך להתנהל, איך להתנסח ולנסח?… ומה אם זה לא יצא טוב? איזה בושות יאללה…

החוכמה באימון ויעוץ היא לצאת מאזורי הנוחות המוכרים לנו והטובים לנו. אז החלטתי לצאת מאזורי הנוחות, לכתוב, לפרסם ולהתראיין, להעלות פוסטים ולשווק אותם לקבוצות שונות ברשתות. אט אט גבר האומץ, המילים, הסרטונים והידע החל לצאת ולזרום…

אך אבוי לי… מסתבר שפעם או פעמיים אינם מספיקים וכישורי המפליגים אינם מחלחלים לקהל היעד הרלוונטי, ובכלל איך מגיעים דרך הרשתות לקהל היעד הרלוונטי?… ואז הבנתי דבר חשוב… שיווק זה מקצוע! (תודו שלא ידעתם זאת עד עכשיו). אני מוצא את עצמי שעות על גבי שעות בעיקר בערבים ובלילות מפיץ, מפרסם, משווק, מחפש לידים, קהל יעד ועוד כאלו ואחרים… מחפש לייקים ותגובות ואיזו שהוא בשר לעבוד איתו ולגדול.

או כמו שאני אומר ללקוחותיי… זה שאתה טוב במה שאתה עושה, לא אומר שאתה יודע לנהל את זה…

מחקרים שערכו בגרמניה ובעוד מקומות גילו שלוקח כשנה וחצי עד שנתיים לבנות ולייצב קו לקוחות פעיל ותוסס.

 

כלומר בשיווק אנחנו חייבים עיקביות, לעבוד בזה בימים קבועים ושעות קבועות כדי להרגיל את הקהל שלנו, העוקבים שלנו ולסגל אותם למה שאנו רוצים ומבקשים מהם. או בקיצור… אנחנו חייבים לעבוד בשיווק כדי לשווק את עצמנו.

דבר נוסף אשר היקשה עלי את השווק הוא הרעיון שאתה (יותר נכון אני) צריך כל הזמן להוכיח כמה אני טוב, מקצועי ובעל ניסיון כפי שכתבתי קודם מספר פיסקאות מעל. מה… הרי זה ברור שאני טוב, אפילו מצויין, אז למה אני צריך כל פעם להסביר, להראות, להוכיח את עצמי. סוג של תחינה, הינה תראו אותי כמה אני טוב יפה ומושלם, הרי ברור שאני כזה -))) מי לא יודע.

אבל מסתבר שחוץ מאני עצמי וכמה מכרים, איש אינו באמת יודע כמה אני טוב, מקצועי, אמין, שאפתן, יסודי, קשוב וכל מה שצריך כדי להיות יועץ ומאמן עסקי תותח. לכן אני צריך להמשיך ולשווק את עצמי ללא סוף.

ושלא תחשבו לכם… גם כתיבת המאמר הזה החושף פן אישי משהו, היה קשה עד אשר מצאתי את המילים, הניסוח והאומץ.

ואתם יודעים מהיכן הגיע אלי אחד הלקוחות האחרונים שלי….? מאפליקציית Easy…

מוסר השכל… הפחד לרוב הוא משתק, אז אל תפחדו מהפחד כדי לא להיות משותקים, שווקו את עצמכם כמה שיותר, אין דבר כזה שווק יתר ואל תרפו ולו לרגע, אחרת תמצאו עצמכם טסים אם בכלל בגובהה נמוך כפי שאמר מנכ"ל קוקה קולה ואיש לא יכיר אותכם.

אז בהצלחה בשיווק ואל תשכחו…. שיווק אינו פותר את בעיית הייעוץ, האימון והליווי העסקי אותו כל עסק צריך ודורש.

שלכם,

ענבל יפת

יועץ ומאמן עסקי

לדעת לנהל ולא להתנהל

שתפו את הפוסט

השארת תגובה

מגזין מדור לדור - גיליון החודש
מגזין מדור לדור 127
המלצות החודש
לרכישה
לרכישה
לרכישה
לאתר המשחקים
לאתר המשחקים
לאתר המשחקים
צור קשר
advizy.me יצירת שיתופי פעולה בין עסקים בלחיצת כפתור

יצירת שיתופי פעולה בין עסקים בלחיצת כפתור

משחקי חשיבה במבצע - מודעה
הפייסבוק שלנו
האוכל כמשחק
גלילה לראש העמוד
דילוג לתוכן