משחק שבץ נא פיננסי

קוביות משחק

"אנחנו לא מפסיקים לשחק כי אנו מתבגרים. אנחנו מתבגרים כי אנחנו מפסיקים לשחק." אומר הציטוט המפורסם. 

האם אפשר ליישם את התובנה גם בכספים ובעסקים?

אני מאמינה שלא רק צריך אלא חובה לעשות זאת!

בעלי עסקים רבים חווים את הפעילות העסקית שלהם כאתגר בלתי פוסק של פרנסה שבוססת על עיסוק שהם אוהבים, אך הניהול הכלכלי של העסק, איך לומר זאת בעדינות? פשוט מקלקל את הכל.

לא משנה באיזה תחום עסקי אתם פועלים, לאיזה קהל לקוחות אתם פונים, באיזה מטבע נקובים מחירי המוצרים או השירותים שלכם תמיד יש משהו שמקשה שלא לומר אפילו מדיר שינה מעיניכם.

השאלה אבל היא מה אפשר לעשות אחרת ואיך מנהלים את זה נכון?

רבים מנסים להגדיל את ההכנסות, אך לרוב מתאכזבים כשמגלים שגם ההוצאות גדלות והשורה התחתונה לא עומדת בציפיות. לזה גם מתווספים לפעמים אילוצי תזרים שמבהירים כי משהו לא עובד.

אז איך כן מנצחים במשחק העסקים הזה?

התשובה היא משנים את הפרספקטיבה. עוצרים לרגע ומביטים על הפעילות העסקית שלכם מזווית אחרת

זווית של משחק שבץ נא כלכלי.

זהו משחק שבו אנו שמים את היעד של נטו לכיס בשורה התחתונה ומתחילים להשלים את הצד של ההוצאות עד שמגיעים להכנסה הרצויה שתאפשר לנו לעמוד בציפיות הרווח.

למשחק הזה יש כללים ברורים- ישנן הוצאות קבועות והוצאות משתנות שזה למשל החוקיות של אחוז הרווח גולמי, יחס בין הוצאות שיווק להכנסות ועוד ואם אתם מכירים את החוקים ופועלים על פיהם, יש לכם סיכוי מצוין לנצח!

אז נכון שלפעמים מגיעים במשחק השב נא הזה למסקנה שהסיכוי להגיע להכנסה שמופיעה שם בסוף המשחק היא חלומית וזה הזמן לשבץ מחדש את ההוצאות, לבחון חלופות לפעילויות רווחיות יותר ולהגיע למשהו שכן עובד- תחילה על הנייר ואז במציאות.

והחלק הכי יפה?

שזהו לא משחק חד פעמי אלא משחק רפטטיבי שמתעדכן בכל פעם שמשהו בסביבה הכלכלית -במאקרו או במיקרו משתנה וזה גם מה שיפה, זה מאפשר לנו לייצר סיסטם ולשמור על האצבע על הדופק.

אז לסיכום, מה שמלמד אותנו משחק השבץ נא הכלכלי הוא שאם אנו רק נתעמק בהבנת הכללים, נלמד מהמשתתפים האחרים, נפגין גמישות מחשבתית וגם לא נירתע מלנסות שוב ושוב, כל פעם מחדש קצת אחרת אז נשתפר באופן מתמיד ונצליח גם להנות יותר וגם לצבור יותר נקודות במשחק החיים הכלכלי הזה.

זקוקים לעזרה בשבץ נא כלכלי עסקי? מוזמנים לדבר איתי בפרטי ואשמח לסייע 😊

שתפו את הפוסט

השארת תגובה

מגזין מדור לדור - גיליון החודש
מגזין מדור לדור 127
המלצות החודש
לרכישה
לרכישה
לרכישה
לאתר המשחקים
לאתר המשחקים
לאתר המשחקים
צור קשר
advizy.me יצירת שיתופי פעולה בין עסקים בלחיצת כפתור

יצירת שיתופי פעולה בין עסקים בלחיצת כפתור

משחקי חשיבה במבצע - מודעה
הפייסבוק שלנו
האוכל כמשחק
גלילה לראש העמוד
דילוג לתוכן