שבוע החלל 2022 בטכנודע חדרה

ילד עם קסדת אסטרונאוט ברקע הירח

מסע לירח עם בראשית, טלסקופ החלל וסודות כוכבי הצדק

שבוע החלל הישראלי שיתקיים בן התאריכים 23-27/1 ברחבי הארץ, יצויין השנה בטכנודע חדרה בשלל פעילויות הפתוחות לציבור במתכונת דיגיטלית. שבוע החלל נקבע ביוזמת סוכנות החלל הישראלית, בעקבות במסוך ליום השנה לאסון מעבורת "קולומביה", שאירוע בתאריך 1.2.2003 בו נספו אנשי צוות המשימה וביניהם גם טייס החלל הישראלי, אל"מ אילן רצון ז"ל.

בשל התפרצות נגיף הקורונה יתקיים שבוע החלל הישראלי השנה בטכנודע חדרה במתכונת דיגיטלית ויכלול שלל אירועים, הרצאות און ליין ופעילויות אינטראקטיביות לילדים בתחום החלל.

ילדים ובני משפחותיהם מוזמנים למשדר המיוחד מהטכנודע שהוכן לכבודכם השנה, עם מרצים מיוחדים וניסויי חלל מלהיבים. שבוע החלל הוא הזדמנות להציג לקהל הרחב את פעילות ישראל בחלל ולעודד ילדים ובני נוער לגלות עניין וסקרנות בנושאי לימוד הקשורים לתחום החלל.

 

הפעילויות בשבוע החלל הן ללא תשלום והילדים מוזמנים לפעילות של הדגמות, הרצאות, משחקים וכיף:

יום שלישי 25.1.22 בין השעות  17:30-18:20 תוכלו לשמוע את ד"ר רוני מועלם, בהרצאה מעניינת על טלסקופ החלל גימס ווב 

בהרצאה זו נעסוק באחד הפלאים הטכנולוגיים שיצר האדם בשנים האחרונות, טלסקופ החלל ג'יימס ווב, שזכה יחסית להתעניינות התקשורת הציבורית. ווב יחליף את טלסקופ החלל המפורסם "האבל", שהביא לנו כמעט את כל התמונות המפורסמות שצולמו בחלל.  ג'מס ווב גדול בהרבה מ"האבל" ויהיה הטלסקופ הגדול ביותר שישראל שלחה אי פעם לחלל. ווב מתוכנן לצפות ביקום בסוג קרינה שאינו מגיע לפני כדור הארץ ובכך לחשוף את היקום הקדום, ובכך ללמד על ראשיתו, ואולי למצוא סוף סוף סימני חיים בכוכבי לכת רחוקים.

יום רביעי 26.1.22  בין השעות 17:30-18:20  תוכלו לשמוע את פרופ' יוחאי כספי, בנושא מסע החללית ג׳ונו לגילוי סודות כוכב הלכת צדק

משנת 2016 סובבת החללית ג׳ונו של נאס״א סביב כוכב הלכת צדק. בעזרת מכשירים ייחודיים ג׳ונו מאפשרת לנו בפעם הראשונה להביט על הנעשה במעמקי כוכב הלכת הגזי ולהבין את התהליכים השולטים בו. תהליכים אלה תורמים להבנה לא רק של כוכב הלכת עצמו, אלא גם של מערכת השמש כולה. בהרצאה זו, יסקור פרופ׳ יוחאי כספי ממכון ויצמן, חבר בצוות המדעי של ג׳ונו, את הגילויים האחרונים והמסעירים של החללית. כמו כן, יספר על אופן העבודה ואיך מנהלים ניסויים מדעיים ממרחק של כמעט מיליארד קילומטר.

יום חמישי 27.1.22 בין השעות  17:30-18:20 תוכלו לשמוע את אמיר שמש , בנושר בראשית המסע לירח

 

כולנו מכירים את החללית בראשית שעשתה היסטוריה והפכה את ישראל למדינה השביעית בעולם שהגיעה אל הירח. מאחורי הסיפור המדהים של החללית הקטנה והזולה ביותר שעשתה זאת עומדת עומדת עמותת SpaceIL. להישג הזה קדמו 8 שנים של מסע מדהים, שהתחיל ב-3 חברים צעירים שחלמו בגדול. ב-2024 משימת בראשית 2 מתוכננת לעשות אתגר גדול עוד יותר. ההרצאה תיקח אתכן/ם דרך המסע המופלא לירח, האתגרים, החלומות וההצלחות ועד למשימות העתידיות. את ההרצאה יעביר אמיר שמש מבנימינה, מתנדב יחד עם בתו תמרה ב-SpaceIL משנת 2017, אמיר הוא גם בונה הדגמים הרשמי של העמותה (SpaceCraftsMan)

עם סיום ההרצאות, מידי יום בשבוע החלל הישראלי שיצויין בטכנודע חדרה, יתקיימו מגוון סדנאות אינטראקטיביות בנושאי כבידה וחורים שחורים, קריסת כוכב – הנפח נעלם אך לא המסה, הקשר בין ננס לבן לאורז בתוך בקבוק, מי מושך יותר, חלליות עפות בחלל, גשושית חלל חדר בריחה – טלסקופ ובניית טלסקופ.

שבוע החלל 2022 בטכנודע חדרה

לינק לאתר טכנודע חדרה : technoda.org.il

לברור פרטים והרשמה:04-6333505

שתפו את הפוסט

השארת תגובה

מגזין מדור לדור - גיליון החודש
מגזין מדור לדור 126
המלצות החודש
לרכישה
לרכישה
לרכישה
לאתר המשחקים
לאתר המשחקים
לאתר המשחקים
מודעת פרסום של שי מזרחי - מלחמות ה- AI
צור קשר
advizy.me יצירת שיתופי פעולה בין עסקים בלחיצת כפתור

יצירת שיתופי פעולה בין עסקים בלחיצת כפתור

הפייסבוק שלנו
האוכל כמשחק
גלילה לראש העמוד
דילוג לתוכן