יום השואה הבינלאומי בתיאטרון הסמטה ביפו

3 שחקנים במחזה על נאצים

ב 27.1 יצוין בכל העולם יום השואה הבינלאומי, בסוף השבוע זה יוצגו בתיאטרון הסמטה הצגות בנושא השואה ברוח הפרינג'.

"ובכל זאת צחקנו" שום דבר הקשור בשואה לא היה מצחיק. הזוועות האיומות שחוו קורבנות השואה בגטאות ובמחנות הריכוז וההשמדה הן בהחלט לא נושא לצחוק. ובכל זאת: "הומור שואה" והומור על השואה הם תופעות קיימת בימינו, ומסתבר, שההומור היה דרכם המופלאה של רבים מן הקורבנות להתמודד עם המציאות הנוראה גם אז.

יצירה בימתית מקורית של קבוצת "תספיס", המציגה את תופעת ההומור בשואה ואת האופנים שהקורבנות השתמשו בהומור דווקא במצבים האנושיים הקשים ביותר כמנגנון הגנה הישרדותי. המופע משלב בין קטעי עדות של ניצולים – השוזרים את סיפורי הזוועה בהומור מקאברי – לבין הדגמות תאטרוניות "חיות" של הביטויים להומור ולצחוק, כפי שנחוו על-ידם; לצד אלה, מוצגים גם טקסטים תיאורטיים ופדגוגיים, העוסקים בכוחו המרפא והמשחרר של הצחוק ובתפקידו החשוב בשמירה על הבריאות הנפשית והגופנית שלנו. המופע מתבסס על מחקרה האקדמי של ד"ר חיה אוסטרובר, העוסק בהומור כמנגנון הגנה בשואה, ועל ספרה "ללא הומור היינו מתאבדים" בהוצאת "יד ושם". בימוי: מאיר בן סימון, משתתפים: יואב אמיר, רעות ברדה-לוי/דבי לוין, אודליה דדון, גל שמאי.

יום חמישי 27.1 בשעה 19:30 וב 21:00 תיאטרון הסמטה יפו

"עד ראיה" מחזה ישראלי מקורי מאת יהושוע סובול. בעיצומה של מלחמת העולם השניה מקבל האיכר האוסטרי פראנץ יגרשטטר צו התייצבות לשרות מילואים פעיל בוורמאכט הגרמני. מכיוון שהיה עד ראיה לחיסול המוני של ילדים חריגים ע"י זרועות הביטחון של הרייך השלישי , הוא מסרב להתחייל וללבוש את מדי הצבא הנאצי. הוא נעצר מיד והועמד למשפט על סרוב לשרת בצבא בעת מלחמה.

במשפט טען שכאשר מדינה הופכת למדינה פושעת , חובתו  של האזרח לא לציית לחוקים , לתקנות ולפקודות שמוציא השלטון. סרבן הגיוס האוסטרי נדון למוות והוצא להורג בכלא בברלין. במאי:  אביב זמר, ע.במאי: נופר לוינגר, מוסיקה: אסי מסקין, עיצוב תאורה שיי סקיבא, עריכת וידאו: מיטל נר, שחקנים: תומר יעקובצ'ק , מיה כהן , ענת שגב , איציק דריי

אושר בית הלחמי , גל ישראלי , שרון לנגר.

יום שישי 28.1 בשעה 21:30 תיאטרון הסמטה יפו

לפרטים נוספים: יוליה ארדורונאי פורטוס, דולפין יחסי ציבור 0523854447

שתפו את הפוסט

השארת תגובה

מגזין מדור לדור - גיליון החודש
מגזין מדור לדור 126
המלצות החודש
לרכישה
לרכישה
לרכישה
לאתר המשחקים
לאתר המשחקים
לאתר המשחקים
מודעת פרסום של שי מזרחי - מלחמות ה- AI
צור קשר
advizy.me יצירת שיתופי פעולה בין עסקים בלחיצת כפתור

יצירת שיתופי פעולה בין עסקים בלחיצת כפתור

הפייסבוק שלנו
האוכל כמשחק
גלילה לראש העמוד
דילוג לתוכן