"רוצים לזכות בחופשה חלומית באפריקה?"

אמא בת משקפת

המרוץ למיליארד: צפרתון קק"ל 2023 חוזר ובגדול

תופעת טבע בהיקף ענק מתרחשת כל שנה מעל שמי ישראל. כמיליארד ציפורים נודדות מעל שמי הארץ בדרכן לאפריקה או בחזרה לאירופה. 500,000 מיליון ציפורים נודדות דרומה בתקופת הסתיו לחורף באפריקה ו-500,000 מיליון ציפורים נודדות בתקופת האביב צפונה לעבר אירופה, על מנת לקנן.
קרן קימת לישראל מתרגשת לחגוג מאורע מפעים זה גם השנה, כבר בפעם השישית, באירוע שכולו חגיגה של טבע: הצפרתון בשיא עונת נדידת הסתיו של הציפורים.

סיורים ופעילויות לכל המשפחה על טהרת עולם הציפורים, לצד תחרויות מקצועיות.

בין הפעילויות: אתגר הצפרתון למשפחות, תחרות צילום ארצית, מרתון זיהוי ציפורים, סיורי צפרות וצפרתון On -Line. השנה יתמקד הצפרתון במסע הנדידה הגדול של מיליארד ציפורים בכל שנה החולפות בשמי ישראל.

לראשונה השנה

כל משפחה שתשתתף באירועי המשפחות של אתגר הצפרתון, נכנסת להגרלת "פרס חלומי" – טיסה משפחתית למקומות בהן הציפורים מבלות את חופשת הקיץ באפריקה*. 

(הפרס: זוג כרטיסים למבוגרים וזוג כרטיסי ילדים)

אירועי משפחות:

יתקיימו בימים שני עד חמישי, בין התאריכים 2-5 לאוקטובר (4 ימים) במהלך חול המועד סוכות. בכמה נקודות לאורכה של המדינה בו זמנית. בכל יום בין השעות 09:00-15:00 . פעילויות למשפחה: פארק אגם ירוחם, פארק הצפרות ראש ציפור בפארק גני יהושוע בתל אביב, ואגמון החולה.

*עיקבו אחר הפרסומים בתקשורת למקומות נוספים.

בכל נקודה, יחכה צוות של צפרים למשפחות אשר יזניקו אותם להרפתקה בעקבות מסע הנדידה של עיט החורשכל משפחה, תקבל חוברת סיפור ומשימות, על מסע ההרפתקאות של קְלַנְגָהעיט החורש. הסיפור יוביל את המשפחה לטיול קצר, במהלכו גם יקראו ויספרו את הסיפור לילדים וגם יתנסו במשימות חוויתיות המובילות לפתרון כתב חידה. המשימות ילמדו את המשפחות על: סוגי ציפורים נודדות, תוואי הנדידה, סודות נדידת הציפורים, ממה ניזונות הציפורים, חשיבות הנוצות ועוד.

השנה פרס מיוחד למשתתפים באירועי הצפרתון למשפחותכל משפחה אשר תסיים את מסע ההרפתקאות, ותפתור את כתב החידה תיכנס להגרלה ותוכל להמשיך את הנדידה הגדולה עד לאפריקה, ולצפות בעיט החורש וכמובן במיליוני ציפורים נוספות החופשות באפריקה.

יום שידורים מיוחד של צפרתון קק"ל On-Line

הכי טבעי להישאר בבית ועם זאת לא לפספס את האירוע הגדול של העונה. סיפורים, הרצאות חידונים והפעלות – לכל המשפחה!

ביום השידורים On-Line , תוכלו לצפות בטיבוע ציפורים, לשמוע הסברים על ציפורים שונות, לחוות סיפורים על ציפורים,לשחק משחקים, לצפות בהצגות, לענות על חידונים, לצפות בחיות בר שטופלו במרכז האקלום באגמון החולה, ולהקשיב לשאלות ותשובות עם מומחים בתחום.

הצפייה בשלל התכנים של יום השידורים תתקיים ביום א' תאריך 1-10-23 א' חול המועד סוכות,  בעמוד זה, וגם בדף הפייסבוק של קק"ל .

תחרות צילום 2-3 באוקטובר 2023

במקום סלפי במעלית – בואו לצלם את ציפורי ארץ ישראל המהממות שישמחו לדגמן לכם בשלל פוזות מפתיעות.

בשנים האחרונות הולכים ומתרבים האנשים שגילו את תחום צילום הציפורים, שהוא אחד מהתחומים המאתגרים ביותר לצילום. הציפורים המרהיבות ביופיין חמקמקות, מסתתרות ונעות במהירות גדולה, וככל שהאתגר לצלם אותן גדול, כך גדל גם הסיפוק בהפקת תמונה מנצחת של ציפור. מרתון צילום הציפורים של צפרתון קק"ל כבר תפס את מקומו כאחת מתחרויות צילום הטבע החשובות בישראל. הצלמים יידרשו, כמו תמיד, להפיק תמונה מנצחת של ציפור בתוך מסגרת זמן של 48 שעות מוגדרות מראש. השנה אנו פותחים שלוש קטגוריות לצילום ציפורים: צילומי נוער וילדים, צלמים חובבים וצלמים עם ציוד מקצועי.

בנוסף לקטגוריות אלה ייפתח השנה מקצה מיוחד של צילום מהטלפון הנייד לתמונות שקשורות למשבר האקלים. זאת לאור ההשפעה של משבר האקלים והמגוון הביולוגי גם על הציפורים, ולכן הורחב מקצה הצילומים שיכלול גם את הקטגוריה הזו. התמונות יוכלו לעסוק בכל מה שקשור למשבר האקלים והמגוון הביולוגי, עם המון מקום ליצירתיות. התחרות, נערכת בשיתוף אגודת צלמי הטבע בישראל, השותפה גם לשיפוט התמונות.

המקומות הראשון, השני והשלישי יזכו בפרסים יקרי ערך  התמונות הטובות ביותר, יוצגו בתערוכה שתוצג בשיתוף עם ארכיון הצילומים של קק"ל, במרכז המבקרים באגמון החולה.
התמונות שייבחרו לתערוכה ישתתפו גם בתחרות מקוונת באמצעות שיפוט הקהל באתר קק"ל, שבה תיבחר התמונה האהובה ביותר על הקהל הרחב. הצלם או הצלמת שינצחו בתחרות "חביב הקהל" יזכו בפרס יקר ערך. תחרות חביב הקהל תתקיים בין התמונות שיעלו אליה, בתאריכים:  8-18  לאוקטובר.

חלוקת פרסי הזוכים בתחרות הצילום תתקיים בשילוב עם סיום מרוץ מרתון הצפרות הארצי של קק"ל באגמון החולה ביום שישי ה– 20-10-23

ירון צ'רקה, הצפר הראשי בקק"ל: "עולם הצפרות הוא עולם עשיר, יפיפה, חשוב ומיוחד. עולמן המיסתורי של הציפורים וההתבוננות והלמידה מהן, מהווה חיבור וגשר בין אנשים לכל עולם הטבע. במהלך חול המועד סוכות וכמסורת רבת שנים, נקיים שלל פעילויות צפרות לכל אורך המדינה. לצד הפעילויות לציבור הרחב, יתקיימו מספר אירועים למקצוענים בתחום, אשר יביאו לידי ביטוי את היכולות הגבוהה של הישראלים בתחום. זוהי חגיגה של ממש, והכל בזמן חג הסוכות, כדי לאפשר לכמה שיותר אנשים להשתתף ולהנות". 

שתפו את הפוסט

השארת תגובה

מגזין מדור לדור - גיליון החודש
מגזין מדור לדור 128
המלצות החודש
לרכישה
לרכישה
לרכישה
לאתר המשחקים
לאתר המשחקים
לאתר המשחקים
צור קשר
advizy.me יצירת שיתופי פעולה בין עסקים בלחיצת כפתור

יצירת שיתופי פעולה בין עסקים בלחיצת כפתור

משחקי חשיבה במבצע - מודעה
הפייסבוק שלנו
האוכל כמשחק
גלילה לראש העמוד
דילוג לתוכן