פסטיבל הכתב הראשון בישראל לכל המשפחה בחוה"מ סוכות

כתב עתיק על חרס

מוזיאון ארצות המקרא ירושלים יקיים בחוה"מ סוכות את פסטיבל הכתב הראשון בישראל לכל המשפחה עם יריד אמנים בנושא אותיות, סיורים בעקבות פיענוח כתבי סתרים ושפות עתיקות, התנסויות וחריטה בכתב יתדות, יצירת כתב מצרי עתיק, חתימה על קיר חותמות ענק ואטרקציות נוספות

לרגל פתיחת שנת הלימודים מזמין מוזיאון ארצות המקרא בחג הסוכות את ילדי ישראל והוריהם לפסטיבל שכולו כתב, אותיות ומילים, שיתקיים בין הגלריות ובחצר המוזיאון. בפרויקט מיוחד וראשון מסוגו נתחקה אחר המצאת הכתב וצורותיו השונות. נגלה מקור משותף לכל אופני הכתב: אינפוגרפיקה של בעלי חיים, דמויות אנושיות, איברי גוף, מבנים, חפצים ועוד, שלימים התפתחה לכתב כפי שאנו מכירים כיום.

הפסטיבל, שיתקיים בחול המועד סוכות, 25-27 לספטמבר, יכלול סיורים מהנים וחווייתיים ברחבי המוזיאון בעזרת כתבי חידה והתנסויות בזיהוי של כתב העברי הקדום. בנוסף, יערכו משחקים ומשימות על שפות עתיקות, סדנאות יצירה ויריד אומנים בסוגי כתב שונים. נכיר שפות עתיקות, כתב ה"ערברית" הידוע, עברית קדומה, כתבים מומצאים, כתב יתדות, כתב חרטומים מצרי ועוד.

עוד ייחשפו המשתתפים, לעבודתו של סופר סת"ם שידגים את תהליך הכתיבה עם נוצה על קלף, ויאפשר התנסות בחריטת כתב יתדות על פני חימר וחתימה על קיר חותמות ענק בגינה. בגלריות השונות יתגלו כתבים אותנטיים שנמצאו עמוק באדמה, בין היתר כתבי הירוגליפים מקוריים שנמצאו במערות קבורה, כתבי יתדות בני אלפי שנים, שטר חוב שהוטל על שלמיהו בן נדביהו הכתוב על לוח טין בכתב יתדות וכתבים נוספים.

לילדי כיתה א' הפעילות בחינם!
מחיר כניסה מיוחד למשפחות הכולל את שלל הפעילויות 32 ₪ למשתתף. 22 ₪ לאזרח ותיק.
חול המועד סוכות, 25-27 לספטמבר, ט"ז-י"ח בתשרי בין השעות 10:00-16:00
סיורים יתקיימו גם באנגלית
לפרטים נוספים,
אילנית אלנבוגן
יועצת תקשורת | 052-8497878

שתפו את הפוסט

השארת תגובה

מגזין מדור לדור - גיליון החודש
מגזין מדור לדור 126
המלצות החודש
לרכישה
לרכישה
לרכישה
לאתר המשחקים
לאתר המשחקים
לאתר המשחקים
מודעת פרסום של שי מזרחי - מלחמות ה- AI
צור קשר
advizy.me יצירת שיתופי פעולה בין עסקים בלחיצת כפתור

יצירת שיתופי פעולה בין עסקים בלחיצת כפתור

הפייסבוק שלנו
האוכל כמשחק
גלילה לראש העמוד
דילוג לתוכן