הצגה חדשה ל'תיאטרון 18 של מכללת אורנים' גם השקיעה יפה

5 שחקנים בהצגה

כתיבה ובימוי: ורדה קנול יהלום
חמישה מונולוגים שהם סיפור אחד

כבר שני ארוכות מקבצת סביבה הבמאית ורדה קנול יהלום, חבורה של שחקנים חובבים, המעלים מידי שנה מחזה העולה בפני הקהל הרחב בחיפה, ובשנים האחרונות גם בתל אביב. התיאטרון שהחל לפעול באורנים, ממשיך לשאת את השם, גם אחרי שמרבית השחקנים כבר אינם סטודנטים במכללה.

המחזה השנה עוסק בחמש דמויות במשפחה של עוזבי קיבוץ בסוף שנות התשעים, בעיצומם של תהליכי השינוי בקיבוץ.
"זהו מחזה שכתבתי לפני למעלה מעשרים שנה, כשעזבתי את הקיבוץ" אומרת
קנול, "והספור מסופר על ידי הדמויות השונות, כל אחת מנקודת מבטה."

האב יוֹסקֶה שייך לדור הבנים של הקיבוץ, שעזה עם אשתו, עשה קריירה כלכלית מרשימה, אך חי בגעגועים אינסופיים לקבוץ.
האם רוחמ'קה שהגיעה לקיבוץ עם הגרעין, היתה שחקנית בעברה והאמביציות שלה הובילו אותה לקריירה פוליטית מחוץ לקיבוץ. במהלך המונולוג שלה כמעט ונחשף הסוד אותו היא מסתירה אפילו מעצמה.
הבת הבכורה רוני בהריון מתקדם, וכמו אמה, גם היא הייתה פעילה פוליטית בעברה והשתתפה כשחקנית בקבוצת תיאטרון יהודית- ערבית, עתה היא חוזרת לבית הוריה אחרי שהות ממושכת בהודו כדי ללדת בארץ.
האחות הצעירה שחר. נולדה כשעזבו את הקבוץ. בילדותה היה בינה לבין אחותה קשר הדוק מאד והיא לתמיכתה. בין שתיהן היה אח שנהרג בתאונה מסתורית אבל על זה לא מדברים!
הסבתא פניה מתקרבת למאה. מחלוצות הקיבוץ. מטושטשת למדי אבל בעלת מזג טוב. במונולוג המבולבל שלה היא תופרת מחדש ופורמת את כל פרטי הסיפור, בלי כל קשר למציאות. ואולי כן?…וכך נותרת האמת נתונה למבטו הקלידוסקופי של הצופה ולשיפוטו. חשיפת הסודות בעברן של הדמויות מאיץ את התפוררותה של המשפחה אבל גם יוצר פתח לתיקון.

השחקנים כולם, מוכשרים ומנוסים, מוותיקי קבוצת התיאטרון של אורנים לדורותיה. ביניהם: דר' אלון רשף (בתפקיד האב יוסקה) הידוע יותר, אולי בתפקידו כפסיכיאטר ומנהל המחלקה הפסיכיאטרית בבית חולים העמק בעפולה. עינב אברהמי-שטרמר (הבת רוני) היא עורכת דין מצליחה, קרול שמש (האם רוחמ'קה), היא סוכנת נסיעות ידועה ממגדל העמק, נורית אינדיק (סבתא פנינה) מקריית טבעון היא מורה לפילאטיס ומתמחה בשיקום וליהי פרידמן (האחות הצעירה שחר) שהגיעה לקבוצת התיאטרון בהיותה סטודנטית באורנים והרשימה את כל צופיה ביכולותיה המגוונות.

תיאטרון חיפה – יום ד', 5.9 בשעה 20:30 כרטיסים במחיר 40 שקלים בקופה.
טל. 04-8600555
צוותא תל אביב – שבת, 8.9 בשעה 18:30 רח' אבן גבירול 30 ת"א. טל. 03-6950156

שתפו את הפוסט

השארת תגובה

מגזין מדור לדור - גיליון החודש
מגזין מדור לדור 127
המלצות החודש
לרכישה
לרכישה
לרכישה
לאתר המשחקים
לאתר המשחקים
לאתר המשחקים
צור קשר
advizy.me יצירת שיתופי פעולה בין עסקים בלחיצת כפתור

יצירת שיתופי פעולה בין עסקים בלחיצת כפתור

משחקי חשיבה במבצע - מודעה
הפייסבוק שלנו
האוכל כמשחק
גלילה לראש העמוד
דילוג לתוכן