פס"ד תקדימי בבית הדין הרבני הגדול:

עו''ד אבי גפן למייל צלם ברוך בן יצחק

חלוקת חברות משפחתיות תיעשה מעתה בניכוי מס. המשמעות: מאות אלפים עד מיליוני שקלים ייחסכו מהצד שהחברה תישאר בבעלותו.

עד עתה פסקו בתי המשפט ובתי הדין הרבניים – כי במסגרת חלוקת רכוש בין בני זוג במקרה של גירושין, יש לחשב את ערכן של החברות המשפחתיות במלוא ערכן (ברוטו). מפסיקה זו נהנו בעיקר בני הזוג שנותרו ללא אחזקה בחברה המשפחתית בתום חלוקת הרכוש.

אל בית הדין הרבני האזורי הגיע סכסוך גירושין בין בני זוג, ובו הציגה האישה הסכם עליו חתם בעלה מול רשויות המס, לפיו מחזור החברה המשפחתית שבניהולו גבוה ב-125 אלף שקלים מהמחזור עליו הצהיר בדוחותיו.

עורכי דינה של האישה ביקשו להתחשב בפשרה זו, ולהגדיל בהתאם את שווי החברה אותה הקים ומנהל הבעל, ואשר עתידה הייתה לעבור לבעלותו. בתגובה, ביקש עוה"ד גפן להכליל בחישוב ערך החברה גם את המיסים שבני הזוג היו משלמים במקרה בו הייתה נמכרת החברה לצד שלישי.

לדברי עוה"ד גפן, ערך החברה נטו, בניכוי מס (לאחר הפחתת מס חברות ומס דיבידנד) מצטמצם בכ-35% – וכך יש לחשב את ערכן של חברות בחלוקת משאבים בין בני זוג.

הדיינים בבית הדין הרבני האזורי דחו את בקשתו של עוה"ד גפן, ופסקו כי על הגבר להשיב לאישה כמיליון שקלים על מנת שהחברה המשפחתית אותה הקים תעבור לבעלותו המלאה.

עוה"ד גפן ערער על פסק דין זה לבית הדין הרבני הגדול, שלפני מספר ימים הוציא תחת ידיו פסק דין מהפכני.

בפסק הדין קבעו הדיינים הרב אליעזר איגרא, הרב שלמה שפירא והרב ציון לוז-אילוז, כי ערך חברה המשפחתית יחושב בערכי נטו, כלומר בניכוי מס בגובה  35% – כפי שביקש עוה"ד גפן. על פי הכרעה זו ייאלץ הבעל להשיב לאישה רק כ-500  אלף שקלים לפני קיזוזים אחרים עקב איזון משאבים.

לדברי עוה"ד גפן מדובר בפסק דין תקדימי וחשוב, שמעתה יפסקו על פיו כל בתי הדין הרבניים האזוריים בישראל.

בתי המשפט למשפחה, הערכאה המקבילה לבתי הדין הרבניים, נוקטים לאורך שנים בגישה הפוכה בתכלית, אשר במקרים רבים מאזנת את החברות המשפחתיות תוך התעלמות מהמס החל במכירה עתידית, תוך הסתמכות על פסק דין בודד של בית המשפט העליון שלדברי עוה"ד גפן, לא חרש חריש עמוק וצודק את הנושא.   לטענתו הדבר מהווה אי צדק משווע כלפי בעלי חברות.

לדברי עוה"ד גפן ההחלטה התקדימית של בית הדין הרבני הינה החלטה צודקת, שוויונית ומתקדמת, ועתידה לגרום לסחף משמעותי בקרב בעלי חברות משפחתיות, נשים כגברים, שינסו מעתה ואילך להקדים את בני זוגם במרוץ הסמכויות, ולהגיש ראשונים תביעות גירושין לבתי הדין הרבניים.

עו"ד אבי אבי גפן מתמחה בדיני משפחה, קביעת משמורת, מזונות, חלוקת רכוש, ניהול עזבונות, ירושות ועוד. משרדו של עו"ד אבי גפן במגדלי בסר 3 במתחם העסקים של בני ברק בזנס סנטר.  BBC.    קומה 17 www.avigeffen.com

לפרטים נוספים רן שריר יחסי ציבור לעורכי דין 054-3063336

 

שתפו את הפוסט

השארת תגובה

מגזין מדור לדור - גיליון החודש
מגזין מדור לדור 126
המלצות החודש
לרכישה
לרכישה
לרכישה
לאתר המשחקים
לאתר המשחקים
לאתר המשחקים
מודעת פרסום של שי מזרחי - מלחמות ה- AI
צור קשר
advizy.me יצירת שיתופי פעולה בין עסקים בלחיצת כפתור

יצירת שיתופי פעולה בין עסקים בלחיצת כפתור

הפייסבוק שלנו
האוכל כמשחק
גלילה לראש העמוד
דילוג לתוכן