אני לא יכול לסבול את זה – לצרכן מותר להתחרט

זוג ידיים מחליפת שטרות כסף

מגפת הקורונה הובילה לשינויים רבים באורח החיים של כולנו. אחד מהשינויים הבולטים הוא המעבר למסחר מקוון: ישנה עלייה דרמטית בכמות הרכישות שצרכנים מבצעים באמצעות האינטרנט. עסקאות כאלו, המתבצעות ללא נוכחות משותפת של הצדדים לעסקה, מוגדרות בהתאם לחוק הגנת הצרכן, התשמ"א-1981, כ-"עסקת מכר מרחוק".

לאור הפריחה בתחום, קיימת גם עליה בכמות המקרים במסגרתם הצרכן מקבל את המוצר ואז מתחרט על קיום העסקה – הוא אינו מעוניין במוצר. במקרים כאלה ישנה סברה רווחת כי לצרכן אין אפשרות לבטל את העסקה בהתאם לרצונו אלא רק במקרים בהם יש במוצר שרכש פגם או שהוא סופק באופן לקוי.

אולם מדובר בטעות, החוק מכיר בזכותו של הצרכן לבטל את העסקה באופן חד צדדי בשל חרטה בלבד. כלומר, לצרכן לא נדרשת סיבה מיוחדת כדי לבטל את העסקה, ומספיק כי הצרכן התחרט מכל סיבה שהיא והוא יכול להחזיר את המוצר גם מבלי לציין בפני העוסק את הסיבה לחרטה.

באופן כללי, התנאים לביטול עסקה בשל חרטה פשוטים מאד – על הצרכן להשיב את המוצר לבית העסק בתוך 14 יום מקבלתו, כשהוא באריזתו המקורית ובהתאם על העסק להשיב לצרכן את הכסף ששילם בניכוי דמי ביטול (בשיעור של 5% ממחיר המוצר או 100 ₪, לפי הנמוך מבניהם).

חשוב לציין שלא כל העסקאות ניתנו לביטול כך וישנם מוצרים או שירותים שעליהם חלים כללים אחרים, ובנוסף ישנן אוכלוסיות צרכנים הזכאיות לתנאי ביטול מיטביים יותר (כמו למשל אזרחים ותיקים), ואם אתם נתקלים בסוגיה הקשורה לנושא אני ממליץ לכם להתייעץ לגביה עם עו"ד הבקיא בדיני הצרכנות. אך ככלל אצבע דעו כי אם אתם לא סובלים את המוצר שהזמנתם ייתכן שמותר לכם להתחרט.

* אין במידע לעיל כדי לשמש או להיחשב כייעוץ משפטי ו/או המלצה משפטית ו/או חוות דעת משפטית ו/או תחליף לייעוץ משפטי ואין להסתמך על המידע בכל צורה שהיא. כל פעולה שתעשה על פי המידע שלעיל הינה על אחריות הקורא בלבד ולא יהא באלו כדי ליצור יחסי עורך דין לקוח בין הקורא ומחבר המאמר, בין במישרין ובין בעקיפין והמחבר, אינו אחראי בשום צורה ואופן לתוצאות השימוש במידע המוצג.

שתפו את הפוסט

השארת תגובה

מגזין מדור לדור - גיליון החודש
מגזין מדור לדור 127
המלצות החודש
לרכישה
לרכישה
לרכישה
לאתר המשחקים
לאתר המשחקים
לאתר המשחקים
צור קשר
advizy.me יצירת שיתופי פעולה בין עסקים בלחיצת כפתור

יצירת שיתופי פעולה בין עסקים בלחיצת כפתור

משחקי חשיבה במבצע - מודעה
הפייסבוק שלנו
האוכל כמשחק
גלילה לראש העמוד
דילוג לתוכן