ענוה, לא תמיד מצויה אך מאוד רצויה

אנשים במעגל

לפי ויקיפדיה

עֲנָוָה היא מידה טובה, הנחשבת על ידי חכמים רבים ליסוד כל המידות הטובות. בין אם אדם אינו מחשיב עצמו; בין אם מחשיב עצמו כשווה בין שווים, זו ענווה. העניו יודע את ערכו ומכיר בכישוריו, ובאותה מידה יודע את חסרונותיו ומכיר בערכם וכישוריהם של אחרים; הוא אינו מתנשא על אנשים אחרים, ולא מבקש לעצמו תהילה וכבוד מהעולם, אלא שואף לעשות את המעשים הראויים והרצויים.

רק מקריאת ההגדרה הכתובה אני מבינה כמה מורכב לחיות בענווה וכמה עבודה נדרשת מכל אחד מאיתנו השואף לחיות בענווה.

במהלך השנים אספתי כלים שעוזרים לי לחיות בענווה ביום יום, במאמר זה שמחה לחלוק אתכם חלק מארגז הכלים שלי ואולי תבחרו לאמץ לעצמכם חלק מהם.

כלי הדף החלק

דף חלק הוא כלי המנחה אותנו להתחיל כל יום התחלה חדשה (כמו דף חלק), בלי רגשות שליליים של כעס, תסכול, אכזבה וכו' מול האנשים שאנחנו בקשר איתם. הכלי ממקד אותנו בחיובי של הזולת ומרחיק את השלילי. כדי שנוכל פעול כך בבוקר נידרש לנקות את כל הרגשות השליליים בערב לפני השינה, כך נעלה את סיכויי ההצלחה. אימי האהובה זצ"ל הייתה אומרת לי בדרכה המיוחדת, חבקי אחרי ויכוח אל תשאירי ריב פתוח, כמה חוכמה הייתה בה.

נתינה

היום במהדורת החדשות הייתה כתבה על נשים רבות ברחבי הארץ שהרגישו שלאור אירועי ה-7.10 הן צריכות לתרום את חלקן למלחמה ובאופן ספונטני יצרו קשר עם חיילים ומציעות להם הסעה  מהבסיס הביתה ומהבית לבסיס כדי לחסוך להם זמן. בכלל בימים אלה רואים המון נתינה של אזרחים למען אזרחים. למשל, בשוק החקלאים בכפר דניאל המוכרים מתנדבים להחליף את החקלאים במכירת הסחורה שלהם, כדי לאפשר לחקלאים להמשיך לעבוד. את הנתינה למדתי מהאבא האהוב שלי, הוא היה לוקח אותי כשהלך לבקר אנשים מבוגרים מהעיר שחי בה ברומניה ומביא להם ירקות, פירות, תרופות. נתינה יוצרת בנו תחושה נפלאה של קבלה.

התבוננות במראה

כלי זה מזמין אותנו לזהות, להכיר ולהתיידד עם החוזקות והחולשות שלנו. להודות בחולשות שלנו לא תמיד נעים, אך היתרון הוא שכשיש מודעות ניתן לעזור להן באמצעות החוזקות וניתן גם לבקש עזרה מהחברים בסביבה, להסביר בכנות – זו החולשה שלי ואשמח לעזרתך. עבורי זו הזדמנות אדירה להודות לאחותי שמהווה את יד ימיני בבדיקת המאמרים כי אני דיסלקטית.

בגובה עיניים

כלי זה מנחה אותנו להתבונן ולהתייחס לאחרים בגובה העיניים כשווה אל שווה. באופן זה אני מאפשר ערוץ שיח כן עם הקשבה אמפתית, בו אנו מקשיבים האחד לשני ולומדים זה מזו. בכל אחד מאתנו יש ידע רב ופעמים רבות אנחנו משלימים האחד את השני. כדי שנצליח להעניק האחד לשני אנו צריכים להיפרד מהמחשבה שאנו טובים יותר ולראות באחר את הטוב שבו.

אני אימצתי כלים אלה בשגרה ומסייעים לי לחיות בענווה. 

שתפו את הפוסט

השארת תגובה

מגזין מדור לדור - גיליון החודש
מגזין מדור לדור 127
המלצות החודש
לרכישה
לרכישה
לרכישה
לאתר המשחקים
לאתר המשחקים
לאתר המשחקים
צור קשר
advizy.me יצירת שיתופי פעולה בין עסקים בלחיצת כפתור

יצירת שיתופי פעולה בין עסקים בלחיצת כפתור

משחקי חשיבה במבצע - מודעה
הפייסבוק שלנו
האוכל כמשחק
גלילה לראש העמוד
דילוג לתוכן