עמותת נוער למען נוער

שלושה חברים בעמותת הנוער

יום חמישי בערב וזה כבר כמעט סופ"ש, קבעתי להעביר את הערב בשיחה מרתקת עם עמית סבן, בחור צעיר בן 23, שכבר הספיק לעבור לא מעט בחיים. עמית כיום יזם חברתי וטכנולוגי וגם ובעיקר מנכ"ל עמותת נוער למען נוער הנותנת מענה וקו חם סביב השעון לנערים שעברו ביריונות או שיימינג וצריכים אוזן קשבת או תמיכה פרקטית וממשית. בשיחתנו עמית מספר לי שההחלטה לייסד את העמותה הגיעה לאחר שהוא בעצמו חווה התנכלות בעת שעבר לבית ספר חדש בעברו. עמית תמיד היה חריג בנוף, כבר מאז שהיה נער, במקום לעשות מה שכולם עושים הוא עדיף לקחת שיעורי העשרה באוניברסיטה, להשתתף בהאקתונים ובעיקר ליזום! בעת כתיבת שורות אלו אני מרגיש שהרצון של עמית תמיד ליזום ולהשפיע הייתה הסיבה העיקרית שהנחתה אותו לעשות דברים שלא עושים רוב הילדים בגילו וכן כמה מהם לא קיבלו את זה כל כך יפה שיש מישהו ששונה מהם בכיתתם, עמית נאלץ לעבור בית ספר ומאז הוא התחיל להבחין בהרבה ילדים ובני נוער שחווים דברים לא פשוטים וחיים מתוך מציאות מתמדת של מצוקה מתמשכת. עמית מספר לי שמתוך היכרות קרובה לאירועים רבים הוא למד כי נקודת החולשה העיקרית כיום היא חוסר מתן מענה הולם באפיקים הממסדיים האחראים כמו משרד החינוך לדוגמא, שאינו יודע לטפל במצוקות של ילדים ובני נוער. נוצר חלל גדול שהיה צריך למלא ועמית החליט להקים את עמותת נוער למען נוער, כיום העמותה מפעילה קו חם 24/7 שבני נוער יכולים לחייג אליו ולקבל מענה רחב במגוון סוגיות על ידי מתנדבים שעוברים הכשרה ייעודית. במסגרת ההכשרה הם לומדים לזהות מצוקות ולתת סיוע מתאים. לעמותה יש גם מחלקה המתמחה בניצול זכויות שנפגעו עקב מצבי בריונות או התנכלות, העמותה נותנת מענה 360 מעלות, החל מאוזן קשבת, כלה בעזרה בהתמודדות ועד טיפול במקרי בריונות קשים.
לסיום עמית מספר לי: "החזון שלי הוא שבני נוער שחווים בריונות ידעו שהם לא לבד, הקושי הכי גדול שלי נבע מזה שלא שיתפתי את מה שעובר עליי. לכל אחד יש את הסיכוי להצליח ולחלום אם הוא יאמין בעצמו ולפעמים כל מה שדרוש זה מבוגר אחד שיאמין בו".

רוצים לסייע בטיפול בבריונות?

בגין הישגיו נבחר עמית על ידי הנשיא והרמטכ"ל לאחד מבין 70 הצעירים המשפיעים וכיום מנהל את העמותה ממש לצד פיתוח הסטארטאפ החדש שלו בתחום הנגישות. אם אתם מכירים צעירים שעשויים להזדקק לעזרה תפנו אותם לעמותת נוער למען נוער ואם אתם או מישהו בסביבתכם רוצה להתנדב הוא מוזמן ליצור קשר בוואטסאפ: 055-723-5858 או בטלפון: 03-5384988

שתפו את הפוסט

השארת תגובה

מגזין מדור לדור - גיליון החודש
מגזין מדור לדור 127
המלצות החודש
לרכישה
לרכישה
לרכישה
לאתר המשחקים
לאתר המשחקים
לאתר המשחקים
צור קשר
advizy.me יצירת שיתופי פעולה בין עסקים בלחיצת כפתור

יצירת שיתופי פעולה בין עסקים בלחיצת כפתור

משחקי חשיבה במבצע - מודעה
הפייסבוק שלנו
האוכל כמשחק
גלילה לראש העמוד
דילוג לתוכן