על סוף והתחלה בזוגיות

גבר ואישה כל אחד בצידה השני של דלת

כל שנה כ – 40,000 זוגות בישראל מקבלים החלטה חוקית ונפשית – לבלות את שארית חייהם ביחד. הם יתחייבו ששום דבר, אבל ממש שום דבר, לא יפריד ביניהם עד סוף ימיהם, והם יעשו זאת כאשר הם יודעים שמבחינה סטטיסטית, שליש מהם יתגרש – זאת כשמדובר בנישואין ראשונים, ואלו בנישואין שניים – חצי מהם יתגרש.

חוקר אמריקאי בשם גוטמן, מאוניברסיטת וושינגטון, ערך מחקר במסגרתו הוא צפה באלפי זוגות במשך 48 שעות רציפות בתחילת הנישואין שלהם, וכעבר עשרות שנים חזר אליהם ובדק האם הם נשארו ביחד או התגרשו.

 פרופ' גוטמן ניסה לבדוק האם ניתן לחזות מראש, ברמת סבירות גבוהה, אלו זוגות יתגרשו?

התשובה שהוא מצא הינה חיובית. גוטמן הגיע לכזאת רמה גבוהה של חיזוי גירושין, שנתנו לו לצפות  15 דקות באינטראקציה בין בני זוג שהוא כלל לא הכיר, והוא היה מסוגל לנבא ברמת דיוק של 91% אם הם יישארו ביחד או יתגרשו.

 אחד הממצאים החשובים שגוטמן מצא במחקר הוא שאם תוך כדי הריב בין בני הזוג מופיעה ציניות או סרקזם, עוקצנות, בוז, גלגול עיניים, לעג – זה מנבא חזק את הגירושין.

כלומר – כל הזוגות רבים, ועצם קיום ריבים בין בני זוג לא אומר דבר. השאלה החשובה היא – איך רבים?

אם אנחנו יודעים שמנבא חזק של גירושים הוא ריב תוך לעג, בוז ציניות, אזי בהחלט ניתן לתפוס את הזוג שרב כך עוד בתחילת נישואיו וללמד אותו כיצד לריב נכון – וזאת על מנת להקטין סטטיסטית את הסיכוי שיתגרש.

עוד ממצא שגוטמן מצא זה שאחד הגורמים שמנבאים גירושין הינו קשר לאיך נגמר הריב?

גוטמן מצא של – 69% מהקונפליקטים בין בני זוג אין פתרון.

 למה הם לא ניתנים לפתרון? כי הם מייצגים שוני עמוק בתפיסות של בני הזוג, נובעים מהבדלים עמוקים בהשקפת העולם, באישיות, באמונות ובערכים.

אז איך בעצם מסתיים הריב? הריב מסתיים כאשר לאחד מבני הזוג פשוט נמאס לריב, ואז הוא עושה איזשהו סימן, מחווה לצד השני, שמסמן לו שנמאס לו לריב.

עכשיו לבן הזוג השני יש שתי אופציות – אם הוא מקבל את היד המושטת אליו, ונענה להזמנה להפסיק – זה מעלה את הסיכוי שבני הזוג לא יתגרשו.

אבל אם הוא מגיב בהתקפה חדשה על ניסיון הפיוס – זה מלמד על צרות בהווה ומעלה בצורה חדה את הסיכוי להתגרש.

 למרות שאני מגשרת לגירושין, אני מאמינה במוסד הנישואין ומאמינה שיש לשמור עליו, אולם, אם הפרידה הינה בלתי נמנעת, אני ממליצה לעשות זאת רק באמצעות גישור לגירושין, שהינה הדרך המהירה והזולה ביותר להיפרד, שומרת על טובת הילדים, ומאפשרת תקשורת טובה בין בני הזוג בכל הקשור לילדיהם גם לאחר הגירושין.

שתפו את הפוסט

השארת תגובה

מגזין מדור לדור - גיליון החודש
מגזין מדור לדור 127
המלצות החודש
לרכישה
לרכישה
לרכישה
לאתר המשחקים
לאתר המשחקים
לאתר המשחקים
צור קשר
advizy.me יצירת שיתופי פעולה בין עסקים בלחיצת כפתור

יצירת שיתופי פעולה בין עסקים בלחיצת כפתור

משחקי חשיבה במבצע - מודעה
הפייסבוק שלנו
האוכל כמשחק
גלילה לראש העמוד
דילוג לתוכן