כיצד יכולה אם יחידנית לדאוג לעתיד ילדיה אם חלילה יקרה לה משהו?

אמא רוכנת מעל תינוק ונוגעת באפו עם אפה

מה יכולה לעשות אם יחידנית,  אשר רוצה לקבוע מראש מי ידאג לילדיה הקטינים, אם חלילה תישלל ממנה היכולת לעשות זאת, כתוצאה ממחלה או חס וחלילה פטירה?

רוב הזוגות הנשואים המביאים ילדים לעולם לא דואגים מה יקרה אם חלילה יקרה להם משהו, מי ידאג לילדים שלהם, זה נראה תרחיש לא סביר אך כולנו זוכרים את המקרה המצער של הילד איתן בירן, שנפגע קשה בתאונת רכבל באיטליה בה נהרגו הוריו ואחיו הקטן, והחלה מלחמה בין משפחות ההורים מי יגדל אותו.

שאלה זו מעסיקה הרבה יותר ומדירה שינה מהמון אימהות חד הוריות, שיודעות שהן לבד  ומרגישות אחריות גדולה יותר, והבשורה הטובה היא שיש מה לעשות ולהיערך מראש מבחינה משפטית, ואלו המסמכים שמומלץ לערוך, וכמובן שגם לזוגות נשואים הם מומלצים:

מסמך הבעת רצון:

במסמך הבעת רצון  יש אפשרות בידי האימא החד הורית לקבוע במקרה שתחדל להיות כשירה מלשמש כאפוטרופוס, לבחור אדם ספציפי כמי שימונה כמחליף עבורה  ויגדל את ילדיה  ואף לתת הוראות לגבי אופן גידולם, למשל בעניין חינוך, מגורים ועוד.

מסמך הבעת רצון ניתן לערוך רק אצל עורך דין שקיבל הסמכה מיוחדת ממשרד המשפטים 

צוואה:

בצוואה – יכולה האם כיצד יחולק רכושה  לקבוע מי יגדל את ילדיה הקטינים ומי ינהל את רכושם לאחר פטירתה.

יודגש כי בית המשפט מתחשב  ברצונה של  האימא החד הורית,   ובדרך כלל                                                                                                                                                                                                                       ייתן עדיפות למינוי אפוטרופוס למי ששמו רשום במסמך הבעת רצון או בצוואה, אך בית המשפט  אינו מחוייב לכך, שכן תמיד שיקול טובת הקטין הוא זה שמכריע.

עריכת המסמכים הללו מקנה שקט נפשי לאם היחידנית ומאפשרת לה לדאוג ולהבטיח את הטיפול בילדיה כפי שהיא מעוניינת, גם  כשהיא לא תוכל לעשות זאת בעצמה.

שתפו את הפוסט

השארת תגובה

מגזין מדור לדור - גיליון החודש
מגזין מדור לדור 127
המלצות החודש
לרכישה
לרכישה
לרכישה
לאתר המשחקים
לאתר המשחקים
לאתר המשחקים
צור קשר
advizy.me יצירת שיתופי פעולה בין עסקים בלחיצת כפתור

יצירת שיתופי פעולה בין עסקים בלחיצת כפתור

משחקי חשיבה במבצע - מודעה
הפייסבוק שלנו
האוכל כמשחק
גלילה לראש העמוד
דילוג לתוכן