"סובלנות וסבלנות לא קונים בשום חנות "

שעון חול ברקע שקיעה

למילים הדומות סבלנות וסובלנות משמעויות קרובות אך לא זהות:

סבלנות – אורך רוח, היכולת להמתין לדבר או להתמיד בדבר.

סובלנות – הכרה בקיומן ובזכות קיומן של דעות אחרות ושל מוסכמות תרבות אחרות.

בדרך כלל אנשים מעריכים עצמם כסובלניים וסבלניים אך במבחן המציאות קיימים לעיתים פערים גדולים בין ההתנהגות שלנו להתנהגות המצופה. רובנו רוצים את הדברים כאן ועכשיו במודל אינסטנט, אך כדי לפעול בסבלנות וסובלנות יש לעיתים לנשום עמוק ולנסות לא לקפוץ ולפעול מהאוטומט שלנו.

בעבר כבר שיתפתי אתכם שאני מאמנת אישית ומורה למודעות. מתאמנים או תלמידים שלי  מבקשים פעמים רבות לדעת כמה זמן יחלוף עד שהשינוי הרצוי יקרה. התשובה שלי היא תמיד אותה תשובה – אימון הוא תהליך במהלכו מבינים מה בדיוק רוצים לשנות, לומדים ומבינים את הדרכים והכלים הנדרשים להגיע לשינוי ואז יוצאים לדרך המובילה לשינוי.

משך התהליך תלוי אך ורק במתאמן עצמו, ומושפע משאלות של עומק השינוי המבוקש, יכולת ההתמודדות וקצב האימוץ.  

אין דרך לקפוץ מהבעיה אל הפתרון, חייבים לצאת למסע בכדי ללמוד איך להתמודד עם אותו מושא שינוי בכל פעם שנפגוש אותנו. ניקח לדוגמא את המקרה הבא: אדם שנוטה לכעוס מהר, מתפרץ בכעס בכל פעם שקורה או נאמר משהו שאינו לרוחו. הצד שאליו מופנה הכעס יגיב לכעס או בתגובה אלימה שלו או בחשש הגורם לתחושה של התכווצות.  

התנהגות כזו לא ניתן לשנות באופן מיידי גם אם האדם הכועס מודע אליה בדיעבד. לפני הכל חשוב שהוא ינסה להבין מה הטריגר שמפעיל אותו, רק אז יוכל להתחיל לטפל בו. לאחר זיהוי הטריגר ניתן לפתח הרגלים חדשים שישנו את התגובות האוטומטיות מכעס לתגובה אחרת כמו למשל שיח המביע דעה אחרת, שיתוף בתחושות שעולות וכו'.

שימו לב תהליך דורש זמן ולכל אחד מאיתנו דרוש משך זמן אחר. כל אחד ואחת מעבדים תהליכים באופן שונה, לפעמיים נתקלים בקשיים שונים ובמשכי זמן שונים לאימוץ השינויים הנדרשים. ישנם מקרים שההתפרצות משרתת אותי ואז מורכב לי מאוד לשנות אותה לתגובה אחרת, גם אם אני מבין את הנזק שהוא גורמת לי.

הדוגמה הזו מבהירה למה אנו זקוקים לסבלנות וסובלנות שמהווים את הבסיס ליכולת שלנו להוביל בנו את השינויים שאנו רוצים. באופן כזה נחווה פחות תסכול, ביקורת עצמית ואכזבה. יותר מכל נבין כי שינויים מוטמעים והופכים להיות חלק מאיתנו בתהליכים הדורשים זמן ומתקדמים בצעדים קטנים. על מנת להצליח להוביל שינוי אנחנו נדרשים להבין מה נרויח ממנו ולמה חשוב לעשות את המאמץ.  

ממליצה לכם לחקור מה השינוי אותו אתם באמת רוצים עבורכם ולפעול בסבלנות, בסופה של הדרך זה משתלם.  

 

בהצלחה!

                        

שתפו את הפוסט

השארת תגובה

מגזין מדור לדור - גיליון החודש
מגזין מדור לדור 127
המלצות החודש
לרכישה
לרכישה
לרכישה
לאתר המשחקים
לאתר המשחקים
לאתר המשחקים
צור קשר
advizy.me יצירת שיתופי פעולה בין עסקים בלחיצת כפתור

יצירת שיתופי פעולה בין עסקים בלחיצת כפתור

משחקי חשיבה במבצע - מודעה
הפייסבוק שלנו
האוכל כמשחק
גלילה לראש העמוד
דילוג לתוכן