מתנות קטנות – גדולות

כפות ידיים פתוחות ופתק עליהן- מי אני?

Powered by Textkol.com

אני ילידת חודש נובמבר ולכן הוא החודש המועדף עלי.

בילדותי חיכיתי תמיד שיגיע כבר "חודש יום ההולדת" – חודש נובמבר. בתקופת יום ההולדת זכיתי לפינוקים ותשומת לב עודפת מהמשפחה ומהחברים. בירכו אותי, קנו לי מתנות, ועבורי הברכות התקבלו כמתנות גדולות, כי תמיד אהבתי לקבל מילים טובות וחיזוק להערכה של הסביבה הקרובה. אם להודות על האמת הרי שתשומת לב חיובית ומחזקת תמיד כיף לקבל, בכל יום בשנה.

רשתות השיווק מנצלות זאת בשנים האחרונות לפרסום ושולחות לנו ברכות חמות ליום ההולדת עם הזמנה לבוא ולרכוש פריטים בהנחה. ולמרות שבמקרים אלה אנחנו הם אלה שרוכשים את המתנה עבור עצמנו הברכה וההנחה בצידה מספקות את הסחורה ומשפרות את ההרגשה. כך שככל שמסרנו את תאריך יום ההולדת שלנו ביותר רשתות "רכשנו" לנו יותר חברים שיזכרו אותנו ויברכו אותנו ביום ההולדת. מבול הברכות המגיע בערוצי התקשורת והרשתות החברתיות השונות מחמיא לנו ומעלה את מצב הרוח.

מתברר שבין אם אנחנו אוהבים מתנות יקרות או זולות או אפילו לא ממש אוהבים מתנות, בהתאם לנאמר "שונא מתנות יחיה", כל אחד זקוק לתשומת הלב, למילה הטובה, לברכה, לתחושה שהיום בעיני הקרובים לו זה היום שלו והוא יחיד ומיוחד. ביום זה אני במרכז וכולם פועלים כדי לשמח אותי ולחגוג איתי.

 למעשה חשוב לנו שיראו אותנו פנימה, יכירו את הערכים שמובילים אותנו, את הדברים שחשובים לנו. לעיתים על מנת למצוא חן בעיני הסביבה ולזכות באהבתה אנו מזייפים את עצמנו כלפי חוץ ומתנהגים באופן שנדמה לנו שהסביבה מצפה מאיתנו. אני יכולה להעיד על עצמי, גם אני חטאתי מידי פעם בהתנהגות כזאת. לעיתים, ניסיתי לרצות מתוך מחשבה שגויה שכך אזכה להערכה ולאהבה מהסביבה הקרובה.

זו הזדמנות עבורכם הקוראים לבדוק את התנהגותכם בסביבה, האם אתם מציגים את מה שאתם חושבים, האם אתם עומדים על קיום הערכים שמנחים אתכם או שאתם מנסים יותר לרצות ולמצוא חן. נקודה נוספת שכדאי לבחון היא האם התנהגותכם תלויה בקהל היעד, האם היא שונה ומה הגורם לשינוי. במידה ואתם מזהים התנהגות שאתם לא מרוצים ממנה כי היא לא מבטאת מספיק אתכם, דברו על זה, זכרו כי ניתן לתקן, רצוי לשקף את הדברים. פעמים רבות שיחה מלב אל לב יוצרת שינוי, זו אחת המתנות המשמעותיות שתעניקו לעצמכם בחיים.

 איך עושים שינוי:

 במהלך שנות ה 40 לחיי הבחנתי שאני אדיבה מדי, זמינה מדי, מרצה, מוותרת… אימצתי התנהגויות אלה במהלך השנים, אולם אז הבנתי שהן מפתחות בי תחושות לא נעימות של כעס ותסכול ולא באמת ידעתי איך להתמודד עם זה, רציתי שינוי ולא ידעתי מה לעשות. לשמחתי הכרתי באותה תקופה את שיטת "חיבור למודעות על" שתוקשרה ע"י לילה ברזסקי והתחלתי ללמוד אותה. התוכנה הראשונה בלמודים מטפלת במודעות, ומלמדת את ההבדל בין הנסתר הנמצא בתוכנו לבין הגלוי שאנו מציגים כלפי חוץ. לפעמים הדרכים שאנו בוחרים להתמודדות עם חוויות החיים דוחקות את התכונות והערכים הפנימיים שהם עמוד השדרה המרכזי שלנו, ומובילות להתנהגויות המתבססות על ריצוי, כעס, וויתור, שימוש בכוח. הפחד משינוי הופך התנהגויות אלה לטבע שני. לימוד שיטת "חיבור למודעות על" במהלך 37 שיעורים מקנה כלים לאפשר לאני הפנימי לצוף ולהתגלות מחדש.

 אני בהודיה גדולה מאוד על שנפלה בחלקי הזכות להתנסות בלימודים אלה.

האם ניתן לעשות את השינוי גם בלי להצטרף ללימודים? התשובה היא כן, צריך מאוד לרצות ובאומץ גדול להתבונן פנימה אצל עצמי ואז לקבל החלטה שאני רוצה לחיות בשקט פנימי להיות מרוצה מעצמי, ללא קשר לגיל הכרונולוגי שלי.

 זיכרו כי תמיד קיימות נקודות מבט שונות לאותו אירוע, הבחירה אם להסתכל על חצי הכוס המלאה או חצי הכוס הריקה היא בידנו תמיד אפשר לבחור במקום שנאה, קנאה וכעס, אהבה, שמחה ונחת. לכל מטבע שני צדדים ועלי מוטל ללמוד להתבונן בשני הצדדים ולבחור את הצד המתאים לי יותר, כאשר אנו בוחרים נכון התמונה מתבהרת.

יש להביט במראה באומץ לב ולהחליט מה הייתי רוצה לשנות ומול מי חשוב לי לשנות. צריך לזהות את התכונות וההתנהגויות שקברתי בתוכי והייתי רוצה לשחרר ולגלות אותן לעולם.

 

חשוב לזכור

  1. תמיד שמתחילים בצעד קטן, בוחרים שינוי אחד ורק אחרי שמאמצים אותו היטב עוברים לצעד הבא.
  2. אני שלם עם הבחירות שלי, מרוצה מעצמי ולא מבקר את עצמי.

 

מאחלת לכם שתגלו את עצמכם

שתפו את הפוסט

השארת תגובה

מגזין מדור לדור - גיליון החודש
מגזין מדור לדור 126
המלצות החודש
לרכישה
לרכישה
לרכישה
לאתר המשחקים
לאתר המשחקים
לאתר המשחקים
מודעת פרסום של שי מזרחי - מלחמות ה- AI
צור קשר
advizy.me יצירת שיתופי פעולה בין עסקים בלחיצת כפתור

יצירת שיתופי פעולה בין עסקים בלחיצת כפתור

הפייסבוק שלנו
האוכל כמשחק
גלילה לראש העמוד
דילוג לתוכן