מתי תהיה לי טיפת שלווה?

ציור אומנותי

"איזו מן שלוה ולא עושים שום דבר
איזו מן שלוה ועוד שבוע עבר…

  מתוך השיר שלווה, כתב אבי קורן

 

מי מאתנו לא משווע לעיתים למעט שלווה, שלווה פנימית ללא עשייה, מחויבות או דאגות. רבים מאתנו תוהים מתי היא תגיע.

 

מעגל החיים, האינדיאנים השתמשו בו לריפוי, בטיבט היא מסמלת את מחזוריות החיים והמוות, ואילו בקבלה, עץ החיים מבוסס על המבנה שלה. המעגל מתמצת בתוכו את מהות החיים, מחולק ל – 8 פלחים ובכל פלח מכיל נושא דומיננטי בחיי כמו קריירה, זוגיות, שפע, חברים ועוד. עבור כל נושא מציינים את רמת שביעות הרצון מהמצב הקיים ומה היינו רוצים לשפר בו. מאחר והחיים דינאמיים מומלץ מדי פעם לעדכן את תמונת המצב האישית.

 

מקורה של חוסר השלווה נובעת מחוסר סיפוק מהמצב לדוגמא יוקר המחיה, כשלון בהגשמת הקריירה או הזוגיות. נושאים שונים מהותיים לנו יותר או פחות, יוצרים חוויה אשר מתעצמת ככל שחושבים עליה יותר. בפועל המחשבות אינן מניחות לנו ובכל רגע נתון הן יכולות להחמיר את המצב, אך תתפלאו הן יכולות גם להקל עליו. זה תפקידה של האחריות האישית של כל אחד מאתנו, האם להשקיע את המחשבות בבעיה ובדאגות שהיא מעוררת או בדרכי פתרון אפשריים שיעניקו את משאבי הכוח בדרך לפתרון הבעיה.

לדוגמה בחור צעיר שפוטר מעבודתו, המחשבות הראשונות שיעלו במוחו יהיו 'למה אני?' ומיד יצטרפו גם המחשבות של 'איך אשלם על השכירות והוצאות חשובות אחרות?', כבר ניצלתי משאבים אפשריים אחרים כמו ההורים, ממש לא נעים, איך אני אמצא עבודה… מחשבות מסוג זה מכניסות לחוסר שלווה שהולך ומעמיק ואינו מאפשר למצוא את קצה החוט שיוביל לפתרונות אפשריים הקיימים.

ננסה לבחון את אותה סיטואציה בזווית אחרת, המציאות היא אותה מציאות, אבל המחשבות אחרות – פיטרו אותי, אך אם להודות על האמת, אולי עשו לי טובה, קצת נמאס לי מהמקום, או מהתנאים, אנצל את הבעיטה שקיבלתי לטובה. אחפש עבודה אחרת שתספק אותי יותר ועד שאמצא אהדק מעט את החגורה. מזל שבתלוש השכר האחרון אקבל שכר גבוה יותר הכולל את פדיון ימי החופשה שלא ניצלתי. בסוף הדברים מסתדרים, גם אם יהיו לי עכשיו מספר ימים קשים יותר.

המסר המרכזי של המאמר הוא למעשה שפעמים רבות אנחנו לא שולטים בעובדות הן מוכתבות על ידי גורמים שונים, אך אנחנו אחראיים על ההתבוננות בהן והפרשנות שניתן להם. אנו אלה שיכולים ליצור בכל רגע נתון חוסר שלווה המלווה בפחד כעס תסכול או פרופורציה, תקווה והסתכלות אופטימית לעתיד. כל מה שחשוב הוא שתאמצו את המילה אפשרות המאפשרת לכם לראות זוויות נוספות לאותן עובדות.

בהצלחה

שתפו את הפוסט

השארת תגובה

מגזין מדור לדור - גיליון החודש
מגזין מדור לדור 127
המלצות החודש
לרכישה
לרכישה
לרכישה
לאתר המשחקים
לאתר המשחקים
לאתר המשחקים
צור קשר
advizy.me יצירת שיתופי פעולה בין עסקים בלחיצת כפתור

יצירת שיתופי פעולה בין עסקים בלחיצת כפתור

משחקי חשיבה במבצע - מודעה
הפייסבוק שלנו
האוכל כמשחק
גלילה לראש העמוד
דילוג לתוכן