מלחמת ׳חרבות ברזל׳- בתום הערכת מצב עקב המלחמה והמחסור בעובדים במשק, שר העבודה יואב בן צור חתם אתמול (ב׳) על הרחבת שעות העבודה במשק

דתי כותב איש מזוקן

שר העבודה יואב בן צור:״מדינת ישראל נמצאת תחת מלחמה ואנו פועלים בשום שכל כדי למנוע מחסור במזון ומוצרי חירום. תפקידו של משרד העבודה לספק מענה לשוק העבודה ולדאוג להמשך ייצור ואספקת שירותים חיוניים לאזרחים.

נמשיך לבצע הערכות מצב נרחבות על תפקוד שוק העבודה ואנו נעשה ככל שביכולתנו לשמור על זכויתיהם ושלומם של העובדים לצד המשך תפקוד סדיר של המשק.״

בשל המצב המיוחד בעורף עקב המלחמה אשר הוכרז ביום 7.10.2023, בשל סגירתם של מוסדות חינוך, ובשל גיוסם של עובדים רבים לשירות מילואים והצפי לגיוס עובדים נוספים, עובדים מתקשים וחוששים להגיע למקומות העבודה, אנו במצב שבו עובדים רבים נעדרים ממקומות עבודתם.

בימים האחרונים התקבלו פניות רבות ממעסיקים במינהל הסדרה ואכיפה במשרד העבודה לקבלת היתרים מיוחדים להעסקת היקפים נרחבים של עובדים בשעות מרובות לנוכח המצב המיוחד. לנוכח האמור, ולאחר התייעצות עם הציבור והארגונים ושקילת כלל השיקולים, שר העבודה יואב בן צור חתם היום על היתר כללי להעסקת עובדים בשעות נוספות כהוראת שעה אשר יאפשר למשק להתמודד עם השינויים שנגרמים כתוצאה מהכרזה על מצב מיוחד בעורף ומהיעדרויות העובדים.

להלן תנאי ההיתר:

1. תורחב מכסת השעות הנוספות השבועית ל-25 שעות.

2. אורך שבוע העבודה כולל שעות נוספות לא יעלה על 67 שעות, ומכסת השעות בחודש עבודה לא תעלה על 90.

3. תתאפשר העסקה עובדים במשך של עד 14 שעות יומיות (כולל שעות נוספות), ובכפוף לכך שהעובד נתן את הסכמתו לכך, וכן בכפוף לכך שתינתן לעובד הפסקה של רבע שעה לפחות בין השעות ה– 12 ל– 14 ביום עבודה כאמור.

ההיתר יכנס לתוקפו החל מהיום,

10.10.23 עד לתום תוקפה של ההכרזה על מצב מיוחד בעורף או עד תום 14 יום ממועד פרסומו של ההיתר, לפי המוקדם מביניהם.

לפרטים נוספים: שרונה מן דוברת משרד העבודה  050-6222442

שתפו את הפוסט

השארת תגובה

מגזין מדור לדור - גיליון החודש
מגזין מדור לדור 127
המלצות החודש
לרכישה
לרכישה
לרכישה
לאתר המשחקים
לאתר המשחקים
לאתר המשחקים
צור קשר
advizy.me יצירת שיתופי פעולה בין עסקים בלחיצת כפתור

יצירת שיתופי פעולה בין עסקים בלחיצת כפתור

משחקי חשיבה במבצע - מודעה
הפייסבוק שלנו
האוכל כמשחק
גלילה לראש העמוד
דילוג לתוכן