מופעי מחול מרץ 2022

שתי רקדניות מחול שרועות על כסאות על במה

טרום בכורה: ELISH– תמר בורר

יום חמישי 24.3 בשעה 21:00/ יום שישי 25.3 בשעה 14:00 בוהו- מקום לאמנות המופע, רחוב התנופה 3, קומה 3, קרית המלאכה תל אביב.

 

ELISH המופע מבקש להציג זוויות מבט שונות על אותה מציאות משותפת. המבטים השונים מתקיימים בו זמנית, ערים זה לזה ומקיימים ביניהם יחסי גומלין.

בחלל העבודה פרושים, תלויים ומונחים על הארץ סוגים שונים של מתכות בתצורות שונות. ביניהם רוקדת בורר, אותם מצלמת ומקרינה בזמן אמת בן שלום, ועימן, שרה ומנגנת על מיקסר, כלי הקשה וחפצים שונים, ערן.

הפרפורמנס של תמר בורר משקף מהלכי טרנספורמציה מתמדת, מעין מסע על האדמה, בין גבישי מתכות, חלקיקי גחלים, אבק כוכבים, משטחי לבה, ומוקדי אור משתנים.

העולם שנוצר מתוך הפרפורמנס וחומרי המיצב שעל הבמה מתועד על ידי יעל בן שלום ומוקרן במעגל סגור בהיפוך אנכי. הווידאו שנוצר תוך כדי המופע נחווה לא כשכפול של מבט אלא כשיקוף פנימי, צילום רנטגני, אבחון של הלך רוח.

המוסיקאית בר ערן שוזרת משטחי סאונד עשירים ומורכבים אשר נעים בין העולמות, מפעילים ומופעלים על ידיהם. היא משתמשת בהקלטות שטח והקלטות קול, ממוללת אבני מתכת, מנגנת עם פידבקים בין מיקרופונים לארבעה רמקולים, מקישה על חפצים שונים עשויים ברזל, פורטת בכינור, ושרה שירת מלאכים.

השם ״אליש״ לקוח מתוך סיפור הבריאה הבבלי ( אנומה אליש – מבבלית : כאשר ממעל)

הפסל שיצר הפסל אבינועם שטרנהיים, עשוי שאריות שטנץ ופחת של שנאספו מהרחוב. הפסל תלוי בגובה, ומסמל מוקד להתבוננות ממעל על המתרחש למטה. נקודת מבט של אפוס קדום על פני הדברים כפי שהם מתרחשים היום.

 

תמר בורר, כוריאוגרפית, רקדנית, יוצרת בימתית, מורה למחול בוטו. החל משנת 1988 יוצרת, רוקדת ומופיעה עם עבודות סולו, דואטים ועבודות לאנסמבל על במות בארץ ובעולם. תמר הוזמנה לפסטיבלים רבים וביניהם "הרמת מסך", ישראל, פסטיבל המחול הבינלאומי, מונפלייה צרפת, פסטיבל "קרוס-אובר", איטליה, וכן הופיעה בדיסלדורף ובבון- גרמניה, אוסלו- נורבגיה, אוקלנד- ניו-זילנד, הוקיידו- יפן ועוד. תמר זכתה בפרסים רבים וביניהם פרס אמן מבטיח מטעם קרן בוכמן היימן, ישראל, פרס אמן צעיר מטעם משרד החינוך התרבות והספורט,פרס אלבר-גאוביאר- הולנד-שוויץ. מלמדת סדנאות בוטו לרקדנים, אומנים רב תחומיים ומטפלים באומנויות, מורה לדמיון מודרך לאוכלוסיות בעלות תסמונות כאב פסיכופיזיות בארץ ובעולם. מנהלת אומנותית שותפה של פסטיבל המחול ליוצרים עצמאיים "הרמת מסך" 2010-2011, מייסדת ומנהלת אומנותית של פרויקט "סלון בוטו"- לקידום אומני בוטו בארץ.

 

מאת: תמר בורר בשיתוף עם יעל בן שלום, בר ערן

פרפורמנס: תמר בורר

מוסיקה: בר ערן

לייב וידאו: יעל בן שלום

פסל: אבינועם שטרנהיים

 

תפאורה: תמר בורר

תאורה: תמר אור

תלבושות: מלי אביב

 

כרטיסים במייל: [email protected]

 

 

מתברברות- מיכל הרמן וענת גריגוריו

יום שישי 25.3 בשעה 14:00, תיאטרון קליפה, הרב קוק 37, תל אביב.

 

בתקופה הזו הלכנו לאיבוד. וזה לא שלא ניסינו למצוא. כל מפגש הוליד התחלה של פרק, בו לרגע ידענו איפה אנחנו. אבל כבר לא ידענו לאן אנחנו הולכות. ובכל זאת ניסינו, חסרות אמביציה של ממש, לבנות, לעצב, להתעצב, ליצור. אבל כל צעד הוא גם עצירה, כל מבנה הוא גם קריסה. בתוך פרקים של התברברות אנחנו מרשות לעצמנו לפנטז, להתמסר, להיות ברבורות, לוותר ולהמציא את עצמנו מחדש כשאנו נאחזות אחת בשנייה ובאיי האיבוד השבריריים שלנו.

 

ענת גריגוריו, אמנית במה, כוריאוגרפית, רקדנית ומורה למחול. בעלת תואר B.Ed במחול, סמינר הקיבוצים. יוצרת עבודות מחול ופרפורמנס החל משנת 2003. מנהלת ומנחה את ה"אני" כפרפורמר – סדנאות יצירה ופרפורמנס לרקדנים ואנשים יוצרים. מלמדת שיעורי מחול עכשווי בסדנאות להכשרת רקדנים ומנחה שיעורי תנועה ויצירה. זוכת פרס “Puf’s Theater Sky” המוענק לאמנים המביאים רוח חדשה בתחום אמניות הבמה, מטעם פסטיבל המחול הבינלאומי בקרואטיה Pula Puff.

 

מיכל הרמן, יוצרת עצמאית עבור פסטיבלים בארץ ובעולם, עוסקת בהוראת מחול ומעבירה סדנאות, מופיעה ויוצרת בתיאטרון קליפה. זוכת פרס שר המדע התרבות והספורט ליוצרים בראשית דרכם בתחום המחול לשנת 2003 וליוצרים צעירים לשנת 2007 ו-2012. בוגרת מכללת סמינר הקבוצים במסלול מורים בפועל (B.Ed) ותיכון תלמה ילין במגמת מחול.

כוריאוגרפיה וביצוע:  מיכל הרמן וענת גריגוריו

תאורה:  אמיר קסטרו

הופק בסיוע בית הספר למחול – מכללת סמינר הקיבוצים

 

לינק לרכישת כרטיסים: https://www.clipa.co.il/show/mitbarberot/

 

 

when r u coming back home?דפי אלטבב – מופע אונליין בכורה

 

 

 

15.3-28.3 בשעה 17:00, פתוח לצפייה ללא עלות באתר: https://americandancefestival.org/events/back-home-by-dafi-altabeb/

 

בשנתיים האחרונות, הבית הפיזי הפך להיות מרכז חיינו. עבדנו בו, התבודדנו בו, הסתתרנו בו, רבנו, צעקנו, צחקנו. לפעמים שכחנו שאפשר רגע לחזור אלינו. אל הבית הפרטי שלנו, אל גופינו. התרחקנו ממנו, חזרנו אליו, נזכרנו שהוא מכיל הכל בתוכו ושלאן שנלך, הוא איתנו, תיבת תהודה של תחושות ,רגשות, זכרונות. בשיתוף פעולה מרתק עם ארבעה רקדנים, בארבע מדינות שונות, כל אחד בביתו, ניסינו היוצרים להבין את הקשר בין הבית בו אנחנו גרים בין ארבע קירות לבית/להיכל שהוא גופנו.

שאלנו שאלות, סיירו עם המצלמה איש ואישה בביתו של האחר/ת, מנסים ללמוד ולהכיר אחת את השניה דרך החדרים השונים, ההרגלים, הכמיהות ניסו להבין למה כל אחד מאיתנו מתגעגע בתקופה שכל אחד ואחת בביתו.

 

היצירה WHEN R U COMING BACK HOME נוצרה מתוך שיתוף פעולה ארוך טווח עם פסטיבל המחול ADF בצפון קרוליינה- ארה"ב. בשנת 2020 כשפרצה הקורונה, לא התקיים לראשונה הפסטיבל אחרי 85 שנים ברצף בהן הוא מתקיים. את תהליך יצירת העבודה החליטו היוצרים להעביר לזום ובמשך 3 שבועות, יום יום בין 5-9 בבקר שעון ארהב, נפגשו, 4 רקדנים ודפי אלטבב, מ-5 מדינות שונות, איש איש בביתו לנסות לייצר יצירת מחול מקורית חדשה, בלי להיפגש.

 

דפי אלטבב- בוגרת בית הספר לאמנויות המחול של מכללת סמינר הקיבוצים, בעלת תואר ראשון B.Ed. ותעודת הוראה בהתמחות קומפוזיציה וכתב תנועה. מוזיקאית, רקדנית יוצרת במחול משנת 2005. הצטרפה לעמותת הכוריאגורפים בשנת 2009. מנהלת אמנותית וכוריאוגרפית של "להקת  המחול דפי אלטבב". זוכת פרס שרת התרבות ליוצר צעיר במחול בשנים: 2012, 2013 ו-2016 ; זוכת פרס רוזנבלום של עירית תל אביב לשנת 2014; זוכת פרס שרת התרבות לשנת 2018 לביצוע היצירה ITS NOW. ITS NEVER. בימים אלו עובדת על יצירתה החדשה שתעלה ביוני 2022

 

כוריאוגרפיה: דפי אלטבב

רקדנים שותפים: לונדון ברייסון, קאן וואנג, מאיה לליברטה, סטיבן ג'יימס רודריגז ולז

צילום: ניני משה

מוזיקה: יואב אילן

הפקה: לונדון בריסון

קשרי חוץ: קטרינה וסיליאדיס

הפקה: שרית אדרי

נראות דיגיטלית: לטיסיה בולו

 

 

 

כרטיסים ללא עלות, המופע פתוח לצפייה:

https://americandancefestival.org/events/back-home-by-dafi-altabeb/

 

 

בכורה More than Human– עודד רונן

 

יום ראשון 27.3 בשעה 20:30 הבימה 4 תל אביב

 

הגוף האנושי, על כל מערכותיו המשוכללות, הוא דבר פלאי, ובאותו זמן תלוי בהן כדי להתקיים. הנפש האנושית לעומתו, היא דבר בלתי מוגבל, שצומח וצומח, והאהבה עבורו היא כמו מים. וכשאנו מביטים באהבה שלנו לאחר, אנו רואים את האינסוף.

מה קורה כשהאינסוף נפגש בסופיות, בסדק במערכות המשוכללות של הגוף.

האם אהבה שכזאת יכולה לעבור דרך קירות בלתי עבירים, ולהאיר מתוכה אל תוך התאים עצמם.

עודד רונן, יוצר באופן מקצועי משנת 2009, הוכשר בלונדון ומאז רקד וכיראגרף מסביב לעולם.

 

כוריאוגרפיה:  עודד רונן

רקדניות:  שירלי ברבי, נטע נבו, עודד רונן

תלבושות:  מלי אביב

תאורה:  עופר לכיש

ניהול הצגה:  אין (עופר לכיש)

מוזיקה: רונן קוזוקרו, אמיתי אריכא, עודד רונן.

 

לינק להזמנת כרטיסים: https://www.habima.co.il/shows/more-than-human/

שתפו את הפוסט

השארת תגובה

מגזין מדור לדור - גיליון החודש
מגזין מדור לדור 128
המלצות החודש
לרכישה
לרכישה
לרכישה
לאתר המשחקים
לאתר המשחקים
לאתר המשחקים
צור קשר
advizy.me יצירת שיתופי פעולה בין עסקים בלחיצת כפתור

יצירת שיתופי פעולה בין עסקים בלחיצת כפתור

משחקי חשיבה במבצע - מודעה
הפייסבוק שלנו
האוכל כמשחק
גלילה לראש העמוד
דילוג לתוכן