מופעי מחול אפריל 2022

שתי נשים ישובות על פסל חיה

תוף לאינסוף – רחל בנגורה – טרום בכורה

היצירה זכתה בקרן ליוצרים עצמאיים ותועלה בכל רחבי הארץ

 

יום שלישי 12.4 בשעה 20:30 בית היוצר, האנגר 19 נמל תל אביב

תל אביב.

 

סיפור אישי של היוצרת אשר מתוך בעיות, מאבקים, מלחמות פנימיות ותסכול מגלה לפתע את התוף. שהוא כלי של עוצמה שהנגינה עליו היא שלמות מתמטית ודיוק,

התוף הופך לנושא החיים והמוליך גילוי, הארות וכוחות-על שעוברים דרכה כמו דרך צינור ושוטפים את היקום סביבה באיכויות בריאה ויופי. בו זמנית היכולת להתחבר לנצח ולהמשיך עצמנו בני האנוש במעגל החיים. ביצירה משובצים ומולחנים קטעים מתוך ספר הזוהר.

 

אמנית רב תחומית בתיפוף וריקוד מערב אפריקאי, הפכה למתופפת ב- 1988, למדה תיפוף וריקוד אפריקאי בלונדון, בבית ספר אודזידו ובארגון "שנים עשר השבטים של ישראל". בתקופה זו הופיעה בריקוד אפריקאי במופעים של מוסיקאים ממערב אפריקה כמו איוב אוגדה, אס אי רוג'י, דויד אולאדוני , רגי פארמר, ועוד. ב-1998 שהתה ולמדה בגמביה שבמערב אפריקה במתחם להקת הבלט האפריקאי פאטאלה, שם הכירה את בן זוגה המאסטר האפריקאי. בשנת 2000 עברו השניים לארץ והתיישבו בפרדס חנה – כרכור כאן הקימו את להקת בנגורה. ככוריאוגרפית יצרה רחל עד היום כ-12 עבודות מחול שונות בנושא הבלט האפריקאי, יצירות שהועלו על במות כמו ענבל, סוזן דלל והיכלי תרבות ברחבי הארץ, היצירות מבטאות את אהבתה לאפריקה וניזונות מהידע הרחב שלה ושל בן זוגה-סבולה בנגורה. השניים מנהלים להקת רקדנים ומתופפים הפועלת בישראל מזה 19 שנה, מאמנים, יוצרים ומלמדים יחד במרחב הכפרי שלהם בכרכור. בשנת 2018 הפכה רחל לחברה בעמותת הכוריאוגרפים.

 

כוריאוגרפיה: רחל בנגורה

רקדניות:  מיכל ישראלסתם, מלי מזל, יובל רזון, נטע כהן נגאוקר

נגנים: סבולה בנגורה, רחל בנגורה, איתמר אהרוני, שירן אגיסון, שחף לויכטר

תלבושות: רחל בנגורה

ניהול הצגה:  שירלי אושר

מוזיקה: סבולה בנגורה

 

כרטיסים: https://bit.ly/35F9blz

 

צאינה וראינה –  מירב דגן וסתיו מרין

יום  רביעי 20.4 בשעה 20:00 תיאטרון תמונע, שונצינו 8 תל אביב.

 

צאינה וראינה היא יצירה משותפת שניה של סתיו מרין ומירב דגן אשר ממשיכה את עיסוקן בייצוג הגוף הנשי לאורך ההיסטוריה. דרך עבודה קולית שנעה ממנטרות מדיטטיביות ועד לשירי ראפ ופופ, הן שבות לא רק אל ההיסטוריה הפרטית שלהן ושל גופן אלא גם אל שפה שהתרבות העברית ביקשה להשתיק ולהדיר מן המרחב הישראלי – היידיש.

 

מירב דגן 

כוריאוגרפית, פרפורמרית ויוצרת בינתחומית, מנהלת אמנתית של פסטיבל אינטימדאנס 2020/2022. בעלת תואר ראשון במחול וחינוך מהאקדמיה ע"ש רובין בירושלים, בוגרת קורס מטפלים בשיטת אילן לב וסטודנטית לתואר שני בתוכנית הבינתחומית לאומנויות באוניברסיטת תל אביב. עבודותיה הועלו בפסטיבלים רבים בארץ כמו הרמת מסך, אינטימדאנס, צוללן, פסטיבל עכו, גוונים במחול, א-ז'אנר ועוד, הוצגו במסגרות שונות בשוודיה, איטליה, סרביה, רוסיה וניו יורק וזכו בפרסים שונים: פרס שרת התרבות ליוצרים צעירים (2019), מקום ראשון בתחרות גוונים במחול (2013), פרס על ביצוע פרס ועל יצירת וידאו בפסטיבל עכו (2012/2015) ופרס בפסטיבל הפרינג' של גטנבורג (2019). בשנים האחרונות יצרה עבודות באופן עצמאי ובשיתופי פעולה עם יוצרים שונים כמו סתיו מרין ואופיר בן שמעון. כמו כן מירב היא יוצרת שותפה ופרפורמרית בטוניק קלוניק – פרוייקט מוסיקלי מולטידיסיפלינרי שפועל בשנים האחרונות ומשלב מוסיקה עם פרפורמנס אקספרסיבי, מחול ווידאו ארט. 

 

סתיו מרין כוריאוגרפית ופרפורמרית.

מנהלת אמנתית של פסטיבל אינטימדאנס 2020/2022 השתתפה כרקדנית ופרפורמרית יוצרת בעשרות יצירות מחול ותיאטרון אשר עלו בארץ ובעולם. שיתפה פעולה עם מגוון כוריאוגרפיות/ים, להקות ויוצרות/ים. בשנים האחרונות יוצרת עבודות פרי עיטה העוסקות בקשר שבין מילה וגוף, ביניהן עבודת הסולו ״אני רק שאלה״ פסטיבל אינטימדאנס 2015- תיאטרון תמונע. העבודה ״חיתוך. דיבור״ – פסטיבל עכו ​ 2016 זוכת הפרס מטעם פסטיבל ישראל, ​פסטיבל עכו 2016 וזוכת פרס "שפת הבמה", פרסי הפרינג' הישראלי 2017.

העבודה "תתקרבי" פסטיבל הרמת מסך 2016 בסוזן דלל ונבחרה לייצג את הפסטיבל בחשיפה בינלאומית. העבודה "שושלת מרין" פסטיבל בין שמים לארץ 2017 במוזיאון ישראל. עבודותיה הועלו במגוון תיאטראות ופסטיבלים בארץ ובעולם. ​בספטמבר 2018 הוזמנה יחד עם נטע וינר לטאלין, אסטוניה ליצור עבודה לערב מלא עבור להקת המחול Fine5. ב -2019 ראתה אור עבודתה החדשה "מז'יניק", אותה יצרה יחד עם נטע וינר עבור אנסמבל תיאטרון תמונע. ההצגה זכתה בפרס הצגת השנה ובימאית השנה בתחרות פרסי קיפוד הזהב לפרינג' הישראלי 2019. 

 

כוריאוגרפיה: מירב דגן וסתיו מרין

ביצוע: מירב דגן וסתיו מרין

דרמטורגיה וליווי אמנותי: נטע וינר

עיצוב תלבושות: תמר בן כנען

הדרכה קולית: רועי חסון

עיצוב תאורה: יואב בראל

 

כרטיסים: https://www.tmu-na.org.il/?pg=BuyTicket&EventCode=22143

שתפו את הפוסט

השארת תגובה

מגזין מדור לדור - גיליון החודש
מגזין מדור לדור 128
המלצות החודש
לרכישה
לרכישה
לרכישה
לאתר המשחקים
לאתר המשחקים
לאתר המשחקים
צור קשר
advizy.me יצירת שיתופי פעולה בין עסקים בלחיצת כפתור

יצירת שיתופי פעולה בין עסקים בלחיצת כפתור

משחקי חשיבה במבצע - מודעה
הפייסבוק שלנו
האוכל כמשחק
גלילה לראש העמוד
דילוג לתוכן