מה הקשר בין מציאת תרופה לסרטן, חתול שחור ותחילת שנת הלימודים

ידיים עוטפות מטבע ענק

המאמר פונה לכל בעל עסק או סטרטאפ או אחד שחושב על לפתוח, שהיה רוצה לעבוד פחות, להרוויח יותר ויש לו רעיון טוב.

זוהי זכות פרט בסיסית במדינה דמוקרטית, לבחור, ואני לא מדבר על בחירות לכנסת, כי אם לבחור מה אנו רוצים לעשות בחיים. אנו פותחים יזמות/ סטרטאפ או עסק כי יש לנו תשוקה, רצון להביע את עצמינו, להביא עצמינו לידי ביטוי. יש לנו בשורה לעולם. על הדרך וכפי שנאמר היינו גם שמחים להרוויח יותר ולעבוד פחות.

בפתיחת שנת הלימודים, אני, מספר נקודות. תלמידי כיתה א של היום, סביר שיהיה להם יותר מקריירה אחת בחיים. כבר היום קריירה שנייה היא דבר נפוץ, הסבות מקצוע כולל, כותב זה, שעבר מהי-טק ל מנטורינג עיסקי.

חדשנות, אחד הנושאים שמדברים עליו באופן קבוע היא חדשנות. לפי WIKI, ההגדרה

חדשנות באנגלית(Innovation)  היא יצירת ערך מוסף באמצעות פתרונות לצרכים גלויים, או באמצעות יצירת פתרונות לצרכים סמויים. החדשנות היא מאפיין מרכזי של רוב העבודות.

אני רוצה להבדיל בין שני סוגי חדשנות:

חדשנות טכנולוגית – כלומר יצירת פתרון טכנולוגי/ מדעי יש מאין. לדוגמה אחד הנושאים החמים, חיסון נגד סרטן העור מבוסס ננו חלקים

חדשנות עסקית – פתרון לבעיה / או לצורך באמצעים קיימים. לדוגמה, כל הורה יודע שהילדים גדלים מהר, וקניית מלתחה כל עונה, היא עניין יקר, ועל כן כדי להוזיל עלויות נפתחו אתרי מסחר לבגדים יד שנייה. בגדים טובים שבקושי נלבשו מחד, ומצד שני מאפשרים הוזלת עלויות למשפחות ואפשרות לגורם נוסף להרוויח. בנוסף יש פה תרומה אקולוגית וחברתית.

רב המקצועות המסורתיים, עורכי דין, בוני אתרים, לא מביאים חדשנות עסקית או טכנולוגית. אני גורס שדווקא במקצועות המסורתיים קל להצליח בתכנון ובעשייה. החדשנות יכולה להיות באמצעי השיווק.

במיטב המסורת אסיים בטיפ ברוח המגזין של חודש זה:

מגדלור – הציבו מטרה שאתם רוצים להשיג. מטרה ערכית כמו הנאה בחיים. הציבו יעד כספי. מגדלור תפקידו להאיר את הדרך להמנע מטעויות

סרנדיפיות (serendipity) – פעמים רבות, אנו מקבלים לקוחות, הפניות וזוקפים זאת ליד הגורל / מזל. אז מזל זה טוב, ואני בעד שיקרו דברים טובים. בשיווק, אני גורס שאין מקריות. מי שעושה, זורע זרעים רבים, עובד לפי תכנון, מתקן, לפתע נוצרים תוצרים שלכאורה נראים מקריים לחלוטין. מניסיון ככל שזורעים יותר זרעים, ומטפחים קשרים בין אישיים, "מקרי המקריות" עולים וכך ההצלחה.

המפתח לכל זה, היא אופטימיות ועשייה. אל תפלו לאמונות או "חתולים שחורים" להפיל רוחכם. אנו לקראת שנה חדשה. זה הזמן כבר לקבל החלטה שניצור שנה טובה יותר.

שתפו את הפוסט

השארת תגובה

מגזין מדור לדור - גיליון החודש
מגזין מדור לדור 127
המלצות החודש
לרכישה
לרכישה
לרכישה
לאתר המשחקים
לאתר המשחקים
לאתר המשחקים
צור קשר
advizy.me יצירת שיתופי פעולה בין עסקים בלחיצת כפתור

יצירת שיתופי פעולה בין עסקים בלחיצת כפתור

משחקי חשיבה במבצע - מודעה
הפייסבוק שלנו
האוכל כמשחק
גלילה לראש העמוד
דילוג לתוכן