זכות הפרט, האמנם?

גבר בחליפה מחזיק צלחת ומטבעות ביטקוין קופצות משם

-'היי מיטל, זו אושרת, אני מתקשרת אליך מפני שאני זקוקה לשרותי הסטיילינג שלך!! תוכלי לבוא איתי ולהתאים לי מלתחה לחופשה? -חופשה שמשולבת בה אירוע יוקרתי לו אני זקוקה לבגד ערב מיוחד. מתי את פנויה בשבוע הקרוב?'

– 'היי אושרת!! איך כיף לשמוע ממך!! פנוי לי ביום שלישי בבוקר. מתאים לך?'

– 'מתאים. רק יש לי שאלה: אוכל לשלם לך דרך אפליקציית Bit ?'

– 'בוודאי!! תעבירי לי בביט. שריינתי לך ביומן את שלישי בוקר. להתראות אושרת!'

*********

-'יניר, היי!! זו מיטל מ Style & Class . יש לי שאלה אליך: איך אני מנהלת את ספרי החשבונות שלי כשלקוחה מבקשת לשלם דרך אפליקציית Bit ?'

-'מעולה שאת שואלת, מיטל. אני יודע שזה מרגיש לך טרנדי, כיף, חדשני וקל להעביר כסף דרך אפליקציות כמו Bit או Paybox , הם באמת עושים את החיים קלים, פשוטים ונוחים יותר. אפשר לסלוק דרכם כסף מכל מקום דרך הנייד בהניף אצבע. הכל זמין, קל ונוח. אולם חשוב לי שתביני את המגמה מאחורי האפליקציות האלו, כדי שתוכלי להיערך ולהבין כראוי את ההשלכות העסקיות והחוקיות.

בעוד שנים לא רבות בכלל, יכחד מהעולם הכסף המזומן. אני יודע, זו טלטלה רצינית של שינוי בשיטת מסחר בן אלפי שנים, אולם זו האמת. המלחמה בהלבנת הון היא בראש המגמות הפיננסיות של הבנק העולמי כשבראש מעיינם היא החתירה לדעת על כל שקל וכל נכס שיש ברשות כל אחד מאתנו ובעיקר מה המקור שלו.

זה טוב, רע או מכוער???  —גם וגם וגם. בעיקר זה דורש משנה זהירות.

זה טוב כי רמת הפשעים הנעשים תוך כדי הלבנת הון תפחת משמעותית.

זה רע ומכוער מפני שצנעת הפרט הולכת ונעלמת לחלוטין. הפרט נשאר חשוף ומצבו הפיננסי חשוף לגמרי לכל מאן דבעי.

אני רוצה להתמקד במשנה הזהירות שאנחנו רוצים לנקוט לנוכח המצב הזה, כדי שאנחנו, דור הביניים, שעדיין משתמש במזומן, על אף שבהגבלה ומתרגל אט אט לארנק הווירטואלי.

אחד היתרונות הגדולים של כסף מזומן הוא שהוא מוחשי. קשה לנו להוציא אותו מהארנק. אנחנו חושבים פעמיים לפני הפעולה הזו, מחשבים אם היא באמת נצרכת.

בעוד תשלום בכרטיס אשראי או בהעברה בנקאית קלה מאד, בגיהוץ או הינף אצבע העברנו כסף. כמעט ללא מחשבה ראשונה שלא לדבר על שניה, הכסף עבר. חברות כרטיסי האשראי, הבנקים, ענקי הקניות באינטרנט והמסחר בעולם כולו מקדם היטב את המגמה שנוציא מה שיותר כספים על דברים שאיננו באמת זקוקים להם. התוצאה הרת האסון לנו כיחידים לא מעניינת אותם כלל וכלל.

עכשיו יותר מתמיד אנחנו רוצים לנקוט משנה זהירות איך לשמור על השפע שברשותנו כדי שנוכל להשקיע אותו ויהיה כסף מניב ולא מבוזבז.

ועכשיו אני מגיע למשנה הזהירות שאת רוצה לנקוט הקשורה ישירות אלי, כמקשר בינך ובין רשויות המס.

מכיוון שהעברות בנקאיות וכן אפליקטיות נעשות בכל שעות היום, מחוץ למשרד, באמצע חופשה וכו' אנחנו נוטים לשכוח להוציא חשבונית ולדווח על ההכנסות האלו.

עוד יותר מבלבל הוא אפליקציית Paybox, שם הכסף אינו מועבר ישירות לחשבון הבנק כמו ב-ביט.  ב Paybox הכסף נכנס לארנק וירטואלי אותו צריך לרוקן לחשבון הבנק ולדווח על כל עסקה שנעשתה דרך האפליקציה. מה שקורה בפועל, אנשים משאירים ב Paybox את הכסף, ואז משלמים משם את ההוצאות שלהם. אז נוצר ערבוב ובלבול שלם. בלגן שרשויות המס מחמירים מאד בגינו בבואם לבדוק ולחקור את ההכנסות שלנו דרך האפליקציות האלו שלא דווחו כחוק. הם בודקים דרך קבע את ההכנסות שלנו משם. זוכרת מה אמרתי לך מקודם על חשיפה מוניטרית והשקיפות הטוטאלית נעדרת הפרטיות שלנו? עכשיו יותר מתמיד חשוב והכרחי לדווח על כל הכנסה, בכל דרך שהיא תבוא.

והעיקר שתבוא. בשפע עד בלי די.

שתפו את הפוסט

השארת תגובה

מגזין מדור לדור - גיליון החודש
מגזין מדור לדור 127
המלצות החודש
לרכישה
לרכישה
לרכישה
לאתר המשחקים
לאתר המשחקים
לאתר המשחקים
צור קשר
advizy.me יצירת שיתופי פעולה בין עסקים בלחיצת כפתור

יצירת שיתופי פעולה בין עסקים בלחיצת כפתור

משחקי חשיבה במבצע - מודעה
הפייסבוק שלנו
האוכל כמשחק
גלילה לראש העמוד
דילוג לתוכן