לשמור על עור צעיר בגיל המעבר

אישה בגיל המעבר

גיל המעבר הוא תהליך ביולוגי טבעי המסמן את סיום תקופת הפוריות של האישה. תהליך זה מתרחש כאשר השחלות מפסיקות לייצר ביציות ורמות האסטרוגן יורדות. גלי חום, בעיות שינה וירידה בצפיפות העצם הן תופעות ידועות ומדוברות, אך האם ידעתם שקיימת גם השפעה ניכרת על העור?

להורמון האסטרוגן תפקיד מרכזי בשמירה על לחות העור. כאשר רמתו יורדת, מתעוררים מגוון של תסמינים הכוללים יובש, קמטים, כתמי גיל, דילדול העור, הפרשות שומניות תת עוריות ושיעור יתר. 

האסטרוגן מסייע בשמירה על חלבון הקולגן, שאחראי על החוזק של רקמת העור. כאשר רמות האסטרוגן יורדות, ייצור הקולגן מתמעט והעור הופך חלש. נשים עשויות להבחין שקמטים וקמטוטים מעמיקים והעור מזדקן מהר יותר. מוצרי טיפוח הכוללים רטינול, חומצה היאלרונית ממוזערת ופפטידים, בשילוב טיפולי אנטי – אייג'ינג יכולים לעזור בהפחתה של קמטים קיימים, למנוע הופעה של  קמטים חדשים וכך לשמור על מראה עור צעיר ורענן לאורך שנים רבות יותר.

 

 כתמי גיל, הידועים גם ככתמי שמש או כתמי כבד, הם בעיית עור נפוצה המתרחשת במהלך גיל המעבר. כתמים כהים אלו נגרמים משנים של חשיפה לשמש ולקרינת UV והם נוטים להיות בולטים יותר בגיל הבוגר. ניתן לטפל בהם באמצעות קרמים להבהרת העור וטיפולי הבהרה קוסמטיים בקליניקה. חשוב מאד לציין בהקשר זה כי דווקא טיפולים אגרסיביים להבהרה וטיפולי לייזר, גם כאלה שנעשים על ידי רופאים, עלולים לגרום להחמרת הכתמים לאורך זמן. 

 דילדול העור הוא שינוי נוסף שנשים עשויות לחוות במהלך גיל המעבר. העור מאבד עובי, גמישות ונפח כאשר רמות האסטרוגן יורדות, דבר שגורם למראה מבוגר ועייף. טיפולי מיצוק כגון מזותרפיה וגלי רדיו – RF בשילוב תכשירי אנטי – אייג׳ינג ננו-טכנולוגיים מתקדמים הם הטיפולים המומלצים. תופעות הלוואי של ההזרקות הנפוצות של בוטוקס וחומצה היאלרונית עלולות להיות מאד בעייתיות לאורך זמן. (סקירה מפורטת של חומרי המילוי והשפעותיהם נמצאת במאמרי 'חומצה היאלרונית – הזרקות, סכנות ומה כן ניתן לעשות')

שינויים נוספים בעור כוללים היווצרות של נקודות שומניות תת עוריות נוקשות המתחילות בד"כ באזור הסנטר והלסת התחתונה ומתפשטות בהדרגה לכל הפנים. גם בהן ניתן לטפל באמצעות תכשירים המכילים קומבינציית חומצות ופפטידים. 

עלייה ברמות הטסטוסטרון ביחס לרמות האסטרוגן שבנסיגה בגיל המעבר הנשי, גורמת לעיתים תכופות לצמיחת שיער הפנים. הטיפול המומלץ כאן הוא דווקא אפילציה ( הסרת שיעור במחט חשמלית) ולא לייזר, שעלול דווקא לעודד צמיחת שיער נוספת. 

 

 לסיכום, בגיל המעבר מתחוללים שינויים משמעותיים בעור. טיפולים קוסמטיים עקביים ומדויקים כבר מגילאי העשרים, ליווי ויעוץ קוסמטי מקצועי ואחראי ושימוש בתכשירים איכותיים יסייעו בהפחתת ההשפעה של תסמינים אלו וישאיר את מראה העור צעיר, בריא, מתוח וקורן יותר לאורך זמן.

שתפו את הפוסט

השארת תגובה

מגזין מדור לדור - גיליון החודש
מגזין מדור לדור 127
המלצות החודש
לרכישה
לרכישה
לרכישה
לאתר המשחקים
לאתר המשחקים
לאתר המשחקים
צור קשר
advizy.me יצירת שיתופי פעולה בין עסקים בלחיצת כפתור

יצירת שיתופי פעולה בין עסקים בלחיצת כפתור

משחקי חשיבה במבצע - מודעה
הפייסבוק שלנו
האוכל כמשחק
גלילה לראש העמוד
דילוג לתוכן