לקחת אחריות על העתיד

זוג מבוגר מתחבק

סיפור שקרה: אישה כבת 62, בריאה ומתפקדת, עובדת ומלאת שמחת חיים, פתאום נפלה והתמוטטה בביתה. בעלה שהיה בבית מיד הזעיק אמבולנס והיא נלקחה לבית החולים.

שם אובחן כי היא עברה אירוע מוחי קשה, והיא הורדמה. לאחר שהתעוררה, התברר למרבה הצער שהיא נשארה עם פגיעה מוחית קשה וכי היא אינה כשירה עוד קוגניטיבית לקבל החלטות.

לבעלה היה ברור שהוא זה שיכול לקבל החלטות עבורה, אך הרופאים אמרו לו: מה פתאום? מי אתה שתחליט? והוא ענה: מה זאת אומרת, אני בעלה כבר 35 שנה ואני לא יכול להחליט?

מי צודק? הרופאים הם אלו שצדקו. בן זוג/בת זוג אינם ממונים אוטומטית כאפוטרופוס לבן/בת זוגם, אלא יש צורך לפנות לבית המשפט ולבקש להתמנות כאפוטרופוס.

ואכן, הבעל פנה לעורך דין, שילם אגרה, הגיש בקשה לבית המשפט, ואז הבת התנגדה ואמרה – אני לא מסכימה שאבא שלי יהיה אפוטרופוס על אימא שלי, אני רוצה להיות, וכך התחילו וויכוחים ומריבות בתוך המשפחה.

בסופו של דבר, בית המשפט קיים דיון, והחליט שהבת תהיה.

איך אפשר למנוע מצב כזה?

על ידי עריכת ייפוי כוח מתמשך.

ייפוי כוח מתמשך מאפשר לאדם לקבוע בעצמו ומראש, מה יקרה עימו, אם חלילה תילקח ממנו היכולת לקבל החלטות בעצמו ולא יוכל לדאוג עוד לענייניו. זהו כלי המאפשר תכנון עתידי המקנה לאדם שקט נפשי. בייפוי כוח מתמשך כל אדם, בהיותו כשיר ומסוגל לדאוג לענייניו, יכול למנות מיופה כוח שהוא סומך עליו שידאג לענייניו, במועד שבו הוא כבר לא יהיה מסוגל לעשות כן, ולתת לו הוראות מדוייקות כיצד הוא רוצה שייראו חייו במספר היבטים: הבריאותי, הרכושי והאישי.

בעבר, במקרה בו נשללה היכולת מהאדם לקבל החלטות בעצמו, האופציה היחידה היתה פנייה לבית המשפט ע"י המשפחה בבקשה למנות לו אפוטרופוס, כאשר לאדם עצמו לא היתה שום שליטה מי מתמנה כאפוטרופוס עליו, וכך גם כיום, אדם שלא ערך ייפוי כוח מתמשך והוא חלילה יגיע למצב בו הוא לא יוכל לקבל החלטות, המשפחה תאלץ לפנות לבית המשפט על מנת לבקש למנות לו אפוטרופוס.

לכן מי שחשוב לו כיצד ייראה עתידו ולשלוט בחייו גם כאשר יהיה כשיר קוגניטיבית, מומלץ שיערוך בהקדם ייפוי כוח מתמשך.

שתפו את הפוסט

השארת תגובה

מגזין מדור לדור - גיליון החודש
מגזין מדור לדור 127
המלצות החודש
לרכישה
לרכישה
לרכישה
לאתר המשחקים
לאתר המשחקים
לאתר המשחקים
צור קשר
advizy.me יצירת שיתופי פעולה בין עסקים בלחיצת כפתור

יצירת שיתופי פעולה בין עסקים בלחיצת כפתור

משחקי חשיבה במבצע - מודעה
הפייסבוק שלנו
האוכל כמשחק
גלילה לראש העמוד
דילוג לתוכן