לכל התחלה יש סוף וכמובן לכל סוף יש התחלה.

ארבעה ספרי בישול מאת יהודית לוטואק

לכל אחד ואחת מאיתנו יש אין ספור של התחלות וסופים, זו פשוט תנועה מעגלית בתוך חיינו. אנו נולדים, הופכים מתינוקות לנערים ונערות ובהמשך לגברים ונשים. כשאישה נכנסת להריון יש התחלה וסוף עם הלידה. גם בחיים העסקיים שלנו, התהליך של התחלה וסוף קורה בכל פרוייקט, משימה או בכל דבר אחר שאנו מתחילים ומסיימים.

גם אני החודש סיימתי פרוייקט שהתחלתי קצת לפני שנה. אבל איך הכול התחיל?

לפני למעלה משנתיים אבי ז"ל נפטר וחשבתי איך אוכל להנציח את זיכרו.

רבים יודעים שכשאימי ז"ל נפטרה הקמתי עם מונה אריאל את המגזין מדור לדור שגם הוא פרוייקט שרץ כבר למעלה מעשר שנים. בכל חודש אנו מפיקים גיליון חדש של המגזין כך שגם לו יש התחלה וסוף. בכל פעם זוהי התרגשות חדשה עד שאני מחזיקה בידי את הגיליון החדש.

כשהחלטתי על הפרוייקט להנצחת אבי חיפשתי והרהרתי מה נכון לי לעשות. במהלך השנים כתבתי למעלה מ-450 מתכונים במסגרת החוויות הקולינריות שאני מעבירה וכמובן במסגרת פינת הטעמים שבמגזין. החלטתי להפיק ספר בישול, רעיון שכבר חשבתי עליו לפני למעלה מ-12 שנה אבל אז הוא לא התקדם הלאה. כנראה שלכל מעשה או דבר יש את הזמן והעיתוי הנכון .לאחר שהוחלט על כתיבת ספר, התחלתי לחשוב על הקונספט ומצאתי שבמהלך הזמן המתכונים שלי נכתבו לפי עונות השנה ובהתאם למצרכים שאני מוצאת בשוק. החלטתי לערוך ארבעה ספרים לפי עונות השנה. עם סיגל גבאי התחלנו לחשוב על גריד הספר, על הנראות שלו: פורמט, עם ספירלה או בלי.

הכנסתי לתמונה גם את שירטל עמנו ובעזרתה מצאנו את שם המדוייק לספרים וכך נולד הרעיון לקרוא לכל ספר לפי העונה ולהוסיף "…צרפתי במטבח שלך". עם סיגל ושירטל רצינו לתת עוד אלמנט שמזוהה איתי ואז החלטנו על הצפרדע שיסמל את דרגות הקושי.

התחלתי לבחור את המתכונים לספרי הראשון "סתיו צרפתי במטבח שלך". עם אלכס דונין שהוא צלם אוכל נכנסנו למטבח ביתי. אלכס תיעד וצילם כל מנה שהכנתי. בכל פעם הכנתי למעלה מ-10 מתכונים, בכל פעם למעלה משמונה שעות עבודה רצופה. התוצאות היו מרהיבות וכמובן מרגשות.

בסוף חודש ספטמבר 2021 התפרסם הספר ומייד התחלתי לעבוד על הספר השני "חורף צרפתי במטבח שלך" שיצא בחודש דצמבר 2021, את "אביב צרפתי במטבח שלך " שיצא בחודש אפריל 2022 ובחודש אוקטבר 2022 סיימתי את הספר הרביעי "קיץ צרפתי במטבח שלך ".

לפני שבועיים קיבלתי את הספרים ופשוט הבנתי שהנה זה סופי – סיימתי עוד פרוייקט שהביא לתוך חיי המון סיפוק, רגעים של שמחה, געגועים וכמובן גאווה אין סופית.

בטח אתם שואלים מהו הפרוייקט הבא? כבר התחלתי לחשוב על כמה כיוונים, יש התחלות חדשות ועל סיומם בטח תשמעו בעתיד.

זהו, הגענו לסוף מאמרי וכמו מילות השיר של נעמי שמר כי עבורי כתיבת הספרים היתה חגיגה. "ולפעמים החגיגה נגמרת, כיבוי אורות, החצוצרה אומרת, שלום לכינורות, אשמורת תיכונה נושקת לשלישית, לקום מחר בבוקר ולהתחיל מבראשית…"

לכבוד סיום שנת 2022 ותחילת שנת 2023 אני מאחלת לכם להתחיל מבראשית לעבר החלומות החדשים שבחייכם כי הם פשוט עומדים באופק.

שתפו את הפוסט

השארת תגובה

מגזין מדור לדור - גיליון החודש
מגזין מדור לדור 127
המלצות החודש
לרכישה
לרכישה
לרכישה
לאתר המשחקים
לאתר המשחקים
לאתר המשחקים
צור קשר
advizy.me יצירת שיתופי פעולה בין עסקים בלחיצת כפתור

יצירת שיתופי פעולה בין עסקים בלחיצת כפתור

משחקי חשיבה במבצע - מודעה
הפייסבוק שלנו
האוכל כמשחק
גלילה לראש העמוד
דילוג לתוכן