לאמן את המוח, האם זה אפשרי?

אישה בשדה

לאורך הילדות שלנו אנו מקבלים המון מסרים מהמשפחה ומהמעגלים החינוכיים/ חברתיים מה נכון ומה לא, מה מותר ומה אסור, מה נחשב נורמאלי וטוב ומה לא וכך אנו מגבשים לעצמנו את דפוסי החשיבה ואת האמונות שלנו לגבי החיים.

בחיים הבוגרים, הרבה פעמים מגיעה אלינו התובנה כי המציאות שונה ממה שחשבנו, שדפוסי המחשבה/ ההרגלים שגיבשנו לאורך השנים לא ממש מקדמים אותנו.

ואז מתעוררת השאלה – מה עושים, האם אפשר לשנות זאת?

לשמחתי הרבה, למדתי בשנים האחרונות כי יש מגוון טכניקות לאמן את המוח שלנו, אך חשוב לקחת בחשבון שזה תהליך והוא לוקח זמן, לצערי אין דרך קיצור ואין קסם שנוכל להפעיל כדי לקצר את הדרך.

תהליך אימוני מזכיר מאוד את האימון בחדר כושר, לא במקרה אפילו קוראים לזה באותו השם   "אימון אישי", בדומה לתהליך של בניית השריר בגוף שלנו שמצריך זמן והתמדה באימונים קבועים מספר פעמים בשבוע, אותו הדבר לגבי אימון המוח.

באימון המנטלי המתאמן לומד לאמן את שריר המוח לפרש סיטואציות בדרך אחרת, להתבונן על המציאות במשקפיים שונות, הוא לומד לעצור רגע לפני התגובה ולשאול את עצמו האם זאת האמת או שאולי פרשתי לא נכון. המתאמן לומד עם הזמן לזהות ולשנות דפוסי חשיבה שלא מקדמים אותו.

אני דוגלת כי הכל מתחיל מהראש, ברגע שאדם מצליח לאמן את שריר המוח להיות גמיש יותר, לא לקפוץ ישר למסקנות, הוא יפעל אחרת וכמובן שהתוצאות יהיו בהתאם.

 לעשות שינוי מהותי בדפוסי חשיבה/ הרגלים, זה אתגר לא קטן, אך הדבר בהחלט אפשרי!

 

זיוה לויטנוס

שתפו את הפוסט

השארת תגובה

מגזין מדור לדור - גיליון החודש
מגזין מדור לדור 127
המלצות החודש
לרכישה
לרכישה
לרכישה
לאתר המשחקים
לאתר המשחקים
לאתר המשחקים
צור קשר
advizy.me יצירת שיתופי פעולה בין עסקים בלחיצת כפתור

יצירת שיתופי פעולה בין עסקים בלחיצת כפתור

משחקי חשיבה במבצע - מודעה
הפייסבוק שלנו
האוכל כמשחק
גלילה לראש העמוד
דילוג לתוכן