לאונרד ברנשטיין בניו-יורק 


אדם ואורגן

"סיפור הפרברים", "מלחים בחופשה" ו"עיר נפלאה"
מחזות הזמר של המוזיקאי הגאון רלוונטיים ביותר
למאבק על הדמוקרטיה וזכויות אדם

כתב, מספר ושר: אייל שרף

פסנתר: קובי ליליאן

בימוי: אודי רצין


יום רביעי, 6 בספטמבר, סטודיו אנט, 20:30

שביל המרץ 2, תלאביב

לכרטיסים

בפסטיבל ונציה, שייפתח בסוף החודש, יוצג סרטו החדש של ברדלי קופר, "מאסטרו". הסרט, שבהמשך צפוי להגיע גם לנטפליקס, יעסוק בנישואיו יוצאי הדופן של לאונרד ברנשטיין לפליציה מונטאלגרה. למענו היא התגיירה, והיא גם קיבלה את אורח חייו ההומוסקסואלי.

בעבודתו גילה ברנשטיין רגישות ומודעות חברתית חזקה.

יחד עם שותפיו (היהודיים) ליצירה, הוא עיבד את המחזה "רומיאו ויוליה" למחזמר"סיפור הפרברים". כזכור, המחזמר מתאר מאבק בין קבוצה לטינית (אמריקה השנייה?) לקבוצת האמריקאים הוותיקים (אמריקה הראשונה?). המחזמר פורץ הדרך כמו חזה את הקיטוב שילך ויעמיק בחברה האמריקאית. אי אפשר שלא להיזכר ביצירה ולחשוב על מה שאנו חווים גם היום בעוצמה רבה בישראל.

אבל 'לני' הוא לא רק "סיפור הפרברים". גם שני המיוזיקלס שקדמו ל"סיפור" משקפים מודעות חברתית ופוליטית חזקה מצד ברנשטיין.

"מלחים בחופשה" מציג נשים חזקות ששוברות את תפקידי המגדר המוסכמים של התקופה. אחת מהנשים היא נהגת מונית; השנייה אנתרופולוגית עם עניין אובססיבי בחקר גברים. ברוח הנשים שנותרו בעורף בתקופת המלחמה, הן אינן מהססות לבטא את רצונותיהן המיניים במפגשיהן עם המלחים.

"עיר נפלאה" חורג גם הוא ממחזות הזמר של אז והיום. עלילתו סובבת סביב שתי נשים (ולא זוג הטרוסקסואלי) בחיפוש פעיל אחר הגשמה ראש וראשונה; הרומנטיקה משנית.

ליאונרד ברנשטיין היה איש רנסנס. פסנתרן, מורה, סופר, מנצח ומלחין. ברודווי הייתה רק אחת ממגוון זירות הפעילות שלו, והוא ראה במחזמר הרבה יותר מאסקפיזם.

מה למדנו ממנו?

במפגש מוזיקלי מיוחד ייקח אותנו אייל שרף למסע בעולמו של ברנשטיין, על שלל פועליו המסחרר. כל זאת דרך שיח קליל בליווי מצגת עשירה, קטעי וידיאו וראיונות נדירים. אייל גם יגיש ביצועים חיים לשירים מתוך שלושת המיוזיקלס הניויורקיים של 'לני'. ילווה את אייל בפסנתר המוזיקאי קובי ליליאן.

אייל שרף הוא חוקר תיאטרון מוזיקלי וכותב בנושא ב"הארץ". יוצר ומגיש סדרת מופעים מוזיקליים בשם "המחזמר האמריקאי: לא הכל נוצץ". זמר, ושחקן – בטלויזיה ("צומת מילר"), בקולנוע ("ימים נוראים") ובתיאטרון. יחד עם אודי רצין יצר אייל בתיאטרון יידישפיל את ההצגה "מהעיירה לברודווי", וכיכב בה. לאחרונה עלתה ההצגה במסגרת פסטיבל TESFEST הבינלאומי ברומניה. חזן בארץ ובחו"ל, ומנחה אקדמי לאנגלית כשפה בינלאומית באוניברסיטה הפתוחה. בעל M.A. מאוניברסיטת ניו-יורק.

קובי ליליאן הוא פסנתרן, מלחין ומעבד בתחומי המוזיקה הקלאסית והקלה. עובד עם מיטב התזמורת בארץ, ביניהן הסימפונית ראשוןלציון, הסימפונית ירושלים, וסימפונט רעננה. ניגן והלחין עבור תיאטראות באר שבע, צוותא אורנה פורת ועודיצירתו "חובזה״, לפי סיפורי אתגר קרת, מוצגת כעת בקאמרי, בליווי תזמורת המהפכה. מופיע ומעבד בקביעות עם אמן כלי ההקשה חן צימבליסטה

לפרטים נוספים: הילה קומם 052-3534666

שתפו את הפוסט

השארת תגובה

מגזין מדור לדור - גיליון החודש
מגזין מדור לדור 128
המלצות החודש
לרכישה
לרכישה
לרכישה
לאתר המשחקים
לאתר המשחקים
לאתר המשחקים
צור קשר
advizy.me יצירת שיתופי פעולה בין עסקים בלחיצת כפתור

יצירת שיתופי פעולה בין עסקים בלחיצת כפתור

משחקי חשיבה במבצע - מודעה
הפייסבוק שלנו
האוכל כמשחק
גלילה לראש העמוד
דילוג לתוכן