כותבת בדרך שלי

זוג ידי אישה מקלידות במכונת כתיבה

אפשר לומר, אפילו בהכללה גורפת, שכולנו חיים את חיינו "בדרך שלנו", גם אם החברה והסביבה משפיעים עלינו, כיוון שהשילוב בין השפעות אלה לבין המהות שלנו מעצב אותנו ואת דרכנו, ואנו יכולים להצטרף לפרנק סינטרה ולשיר "I DID IT MY WAY".

אך מה זה אומר לכתוב "בדרך שלי"?

אדם כותב, בכל תחום, בדרך כלל מבקש לבטא בכתיבתו את הקול הייחודי שלו, על אחת כמה וכמה בכתיבה ספרותית על כל סוגיה. זוהי בעצם "הדרך שלו" לחשוף את עצמו בפני הציבור הרחב.

מסתבר שהביטוי של אותו הקול הייחודי לא פשוט כלל, רבים מתקשים בהצגתו בצורה אוטנטית והסיבות לכך הן שונות. אחת מהן היא כיוון שאותו הקול קבור תחת ההשפעות החברתיות והחינוכיות שספגנו במהלך חיינו, כך שלא מעט כותבים לא תמיד יודעים להבחין בין הקול שלהם לבין הקולות האחרים. חשוב לציין שלחברה ולחינוך שקיבלנו יש גם צד חיובי ואפילו חשוב בעיצוב האישיות וגיבוש הקול הייחודי שלנו, לכן אין להתנער מהם בחיפוש אחר הביטוי המדויק של אותו הקול, אלא להגיע לאיזון.

סיבה נוספת יכולה להיות הצורך להיות פופולרי בקרב קהל רחב של קוראים, במילים אחרות, הרצון למכור כמה שיותר ספרים על חשבון האוטנטיות שלנו. למעשה כמעט כל כותב רוצה להגיע לכמה שיותר קוראים, גם אם הוא לא יודה בכך, וכאן נשאלת השאלה כיצד לבטא את עצמנו ככותבים במלוא העוצמה ובקול הייחודי שלנו ועדין לא לשכוח את הקורא, כיוון שהוא תמיד מציץ לעברנו מעבר לדף או המסך. גם כאן עלינו למצוא את האיזון וישנן דרכים להגיע לכך.

לשם מציאת האיזון הזה ושמירה עליו, לטעמי, על הכותבים לעבוד על המודעות העצמית שלהם, בכל מסלול התפתחותי שיבחרו, ובמקביל להמשיך להכשיר את עצמם מקצועית בתחום שעליו הם כותבים או רוצים לכתוב.

ובאשר לכותבים בתחום הכתיבה הספרותית, שהוא תחום ההתמחות שלי, מעבר לעבודה על המודעות העצמית שציינתי קודם, מומלץ להתמיד בהכשרה בתחום הספרותי, הן במסגרת סדנאות כתיבה, הן בקריאה של ספרים ובכל דרך ספרותית שנגישה להם. כל אלה, לא רק שלא יגבילו את הכותבים, אלא להפך, הם יעזרו בגיבוש הקול הייחודי שלהם שיהפוך בסופו של דבר "לדרך שלהם".

 

 

קטי פישר – פיית הסיפורים – סופרת, כתיבה יוצרת, עריכה ספרותית

טל' 05203836231

שתפו את הפוסט

השארת תגובה

מגזין מדור לדור - גיליון החודש
מגזין מדור לדור 127
המלצות החודש
לרכישה
לרכישה
לרכישה
לאתר המשחקים
לאתר המשחקים
לאתר המשחקים
צור קשר
advizy.me יצירת שיתופי פעולה בין עסקים בלחיצת כפתור

יצירת שיתופי פעולה בין עסקים בלחיצת כפתור

משחקי חשיבה במבצע - מודעה
הפייסבוק שלנו
האוכל כמשחק
גלילה לראש העמוד
דילוג לתוכן