כדורים פורחים מזוויות מבט שונות

כדור פורח

לכל אחד מאיתנו חשוב שיהיו לו חלומות שישאף להגשים אותם, הם למעשה המנוע שדוחף אותנו להתנסויות ועשיות חדשות שבעקבותיהם מגיעים ההישגים. הפעם חשבתי לשתף אתכם באחד החלומות שלי: אני מאוד רוצה לעוף בכדור פורח, לעלות ולצפות על האדמה ממעוף הציפור. ככל שעולים קו האופק גדל, התמונה מתרחבת והפרטים הולכים וקטנים. חולמת לראות מרחבים עצומים ויפים, תמונה שהולכת ומתרחבת ככל שנעלה גבוה יותר. זה מזכיר לעיתים מצלמה שככל שרוצים שהתמונה תקלוט יותר פרטים, מתרחקים מממרכזה.

האם אפשר ללמוד מהרעיון הזה של זום אאוט להרחבת התמונה מהכדור הפורח להתנהלות בחיי היום יום?

אני רוצה להציע התבוננות משלוש זוויות שונות על התרומה של ההתנסות הזו לשיפור ברמה האישית, ברמת מערכות היחסים עם הסובבים וביכולות ההתמודדות עם בעיות וקשיים שמגיעים לפתחנו לעיתים.

ברמה הבסיסית ביותר טיסה בכדור פורח יכולה לאפשר לנו להתמודד עם חרדות המתעוררות בעקבות פחד גבהים, איבוד שליטה כשמבלים בסל שמתרומם לגובה. בשגרת החיים לא תמיד מזהים את הפחדים ובמקרים רבים מנסים להתחמק מהם. עלייה על כדור פורח יכולה לעזור בהתעמתות עם הפחד. שימו לב כי נהפוך את סדר האותיות  נקבל את המילה "דחף – דרך חוויה פנימית " שיעזור להתמודד עם הבעיה.

 ככל שאנו מגביהים עוף ניתן לראות תמונה רחבה יותר המאפשרת בהירות והבנה של המצב, בדיוק כמו זום אאוט במצלמה. במערכות יחסים מגוונות כמו למשל עם בן הזוג, עם הילדים או בעבודה פעמים רבות אנחנו נוטים לראות ולהבין את עצמנו והצד השני ביחסים הוא האשם, הלא מבין ולא מתחשב, ואת השני ברוב המקרים אני כלל לא רואה או רואה אותו אשם ולא מתחשב. נסו להיזכר בחוויות כאלה שהאשמתם את הצד השני מבלי לנסות ולהבין באמת את המקום שלו. הזום אאוט מסייע לתקן את העיוות הזה ולראות ולנסות להבין גם את הצד השני ולמעשה עוזר לראות את הפאזל השלם. כאשר בוחנים את שני הצדדים קיימת האפשרות לקחת אחריות ולנסות לפתור את הבעיה לשביעות רצון שני הצדדים ולא להתמקד רק בבעיה.

התבוננות נוספת היא ההבנה שהחיים מתנהלים כמו כדור מתגלגל, לפעמיים אני למעלה ולפעמיים למטה. מה שחשוב להבין זה שיכול להיות נפלא למעלה ולראות את התמונה הרחבה ובאותה מידה נפלא להיות למטה ולכעוס, להיפגע או להיעלב, כל זה ובתנאי שלא להישאר באותו מקום ולנסות למצוא פתרון. זכרו – כשיש בעיה, יש פתרון פשוט צריך לנסות למצוא אותו.

מאמינה שעכשיו תבחנו כדורים פורחים מזוויות מבט שונות.  

שתפו את הפוסט

השארת תגובה

מגזין מדור לדור - גיליון החודש
מגזין מדור לדור 127
המלצות החודש
לרכישה
לרכישה
לרכישה
לאתר המשחקים
לאתר המשחקים
לאתר המשחקים
צור קשר
advizy.me יצירת שיתופי פעולה בין עסקים בלחיצת כפתור

יצירת שיתופי פעולה בין עסקים בלחיצת כפתור

משחקי חשיבה במבצע - מודעה
הפייסבוק שלנו
האוכל כמשחק
גלילה לראש העמוד
דילוג לתוכן