יצירתיות עסק בזמן משבר

אישה מול לפטופ

אז איך מייעצים לעסק בזמן משבר, איזו עצה נותנים לו, איזו תוכנית בונים לו, איך מנהלים תזרים מזומנים כאשר לא ידוע מה תהיה ההכנסה אך כן יודעים מה תהיה ההוצאה, בעיקר ההוצאות הקבועות…

האם לקחת הלוואה, ואם לקחנו הלוואה, איך נפרע אותה, מהו משך זמן הפירעון שלה, שלא לדבר על גובה הריבית, ושאלת השאלות – האם הבנק בכלל יסכים להעניק לנו הלוואה.

אם יש עובדים, האם להמשיך להעסיקם במתכונת רגילה או לצמצמם להם את משך שעות ו/או יום העבודה, האם להוציאם לחל"ת, האם לפטר ולפגוע להם בפרנסתם…

יש המון שאלות, ואין אף תשובה נכונה לכולם. לכל שאלה מספר רב של תשובות בהתאם למצב בו נמצא העסק.

ועדיין, גם כאשר אנו מוצאים תשובה אשר נראית הולמת ומתאימה לדרישותנו, זו לא בהכרח נותנת את הפתרון לו ציפינו.

אז מה עושים, איך מנהלים את העסק במצב כמו זה בו עכשיו המגינה נמצאת של כאוס וחוסר ודאות כלכלית מוחלט?… אין פתרון קסם.

כל עסק צריך לשאול את עצמו את אותן השאלות אשר הזכרנו למעלה, לראות מה התשובות אשר נראות לו הולמות את דרכו ותוכניותיו ולהתחיל להתוות לו דרך לשרוד ואף להצליח. בכל שבוע לבצע בדיקה כלכלית (מעין ישיבה שבועית) האם הוא עומד בתחזיות ובהתאם לתשובה, להחליט האם להמשיך באותה הדרך או לשנות לכוון אחר וכך חוזר חלילה.

יחד עם זה, תמיד נסו למצוא עוד רעיונות חדשים אשר יתנו מענה למצוקה בה אתם נמצאים כמו למשל לבנות חבילות שירות או מוצרים, לקיים מבצע על מוצר מוביל אשר מושך לקוחות ודרכו להביא עוד לקוחות לעסק. אותם הלקוחות יבואו לרכוש את אותו המוצר, אך יחד עם זאת ירכשו עוד כמה מוצרים נוספים, והופ הינה כבר הגדלנו סל מוצרים אשר קודם לכן לא היה. מוצר כזה אשר מושך לקוחות ואותו אנו "מקריבים" למען מוצרים אחרים נקרא בעגה המקצועית Door Opener.

נסו למצוא מהו אותו מוצר אשר הלקוחות מחפשים וסביבו בצעו את שאר העסקאות. יכולים להיות מספר מוצרים כאילו וכך ניתן לבנות יותר סלי מוצרים ויותר מבצעים ובכך להגדיל עוד את סל המוצרים והשירותים שלנו.

החשוב ביותר לתקופה מורכבת כמו זו… זה לנסות להיות יצירתי כמה שיותר, לראות מה הקולגות שלנו עושים ומצליח להם ופשוט להעתיק. אין מה להמציא גלגל אשר מישהו לפנינו כבר המציא.

שם המשחק זה להיות יצירתיים!!!

שתפו את הפוסט

השארת תגובה

מגזין מדור לדור - גיליון החודש
מגזין מדור לדור 127
המלצות החודש
לרכישה
לרכישה
לרכישה
לאתר המשחקים
לאתר המשחקים
לאתר המשחקים
צור קשר
advizy.me יצירת שיתופי פעולה בין עסקים בלחיצת כפתור

יצירת שיתופי פעולה בין עסקים בלחיצת כפתור

משחקי חשיבה במבצע - מודעה
הפייסבוק שלנו
האוכל כמשחק
גלילה לראש העמוד
דילוג לתוכן