חשיפה: השיטה שמחליפה את זיכרונות העבר ויוצרת שיפור דרמטי באיכות החיים

אילוסטרציה ראש אדם

איך פיתחה אסתר אדלר, מאסטר טריינר בNLP ומנחה בכירה להורות, זוגיות וחשיבה חיובית, שיטה פורצת דרך שעזרה בשנים האחרונות למאות מטופלים להשתחרר מטראומות, משברים, חרדות ופחדים. העבר שלך רודף אותך? תחליף אותו.

 

לא פעם אנחנו נמצאים בסיטואציות חיים מורכבות ושואלים את עצמנו: "אם רק היה אפשר להחזיר את הגלגל לאחור?" אז את הגלגל אולי לא ניתן, אבל את החוויות הרגשיות שעברנו מסתבר שכן.  תשאלו את אסתר אדלר שפיתחה את "החלופה הרגשית" – שיטה שהפכה את הקליניקה שלה בשנים האחרונות למוקד עליה לרגל, עבור אנשים שהחליטו להשתחרר מהעבר שכבל אותם ולהתמסר לחיים שהם רוצים.  

נכון, יש המון סוגי טיפולים היום. אבל הייחודיות של "החלופה הרגשית" לכדה היטב את תשומת הלב שלי. אולי בתת המודע אלו דברים אישיים שרציתי לפתור, והתגנבה אלי השמועה שכאן זה נעשה בצורה מהירה וממוקדת. ואולי זה השם הזה "החלופה הרגשית" שמציע אלטרנטיבה אחרת לטיפולים ארוכים ונצחיים.

אז יצאתי לבדוק ולהכיר קצת יותר את הסיפור של אסתר אדלר, ובעיקר מה הופך את "החלופה הרגשית" לשיטה כל כך עוצמתית וחזקה.

מבטיח, יהיה לכם מעניין.

אסתר אדלר, איך שיטת "החלופה הרגשית" החלה בעצם?

בתחילת הדרך שלי כשלמדתי הנחיית הורים, באחד השיעורים המרצה אמרה שאנחנו תוצר של החוויות שעברנו בילדותנו. והמשפט הזה גרם לי לחשוב על זה כל הדרך הביתה. אני זוכרת שאמרתי לעצמי שאם אני לא מרוצה מחוויות פחות נעימות שהיו לי עם ההורים, ומעברים בתקופת הנעורים, אני פשוט אנסה להחליף אותם, וכך אולי אהיה שמחה בדיוק כמו שאני רוצה להיות. כמו שאומרים, אם אי אפשר להחליף את ההורים, נחליף את החוויות.

צחקתי על זה לעצמי וזנחתי את הרעיון. הייתי בגיל 24 אז, בתחילת דרכי. החלטתי להמשיך ללמוד. למדתי הנחיית הורים, בשיטת אדלר, זוגיות במדרשת אמונה, וחשיבה חיובית בשיטת לואיז ההיי,. למדתי את מסלול המטפלים של "המסע" בארץ ובחו"ל, טיפול משפחתי, אבחון ואימון בשיטת "התדר". למעשה במשך 30 שנה אספתי כלים רבים בדרך.

מתי התחלת לראשונה להבין שיש לך ביד שיטה פורצת דרך?

זה קרה בשנת 2013. פיתחתי כלים חדשים ועוצמתיים מתוך שנים של ניסיון. זיהיתי שיש כמה דברים שעובדים על עצמי ועל אחרים בצורה מהירה וחזקה. ממש משחררים מכאבים ומחסומים של שנים. הבנתי שהתפילות שלי לעזור לאחרים הצליחו. מה שניטע אצלי אז בגיל 24, כשחזרתי מאותו שיעור של הנחיית הורים, לא קרה סתם. הבנתי שהחלפת הזיכרונות יכולה ליצור חיים חדשים לכל אדם. מעבר לאפקטיביות זה מקצר את דרך הטיפול והריפוי בצורה משמעותית. 

ואיך השיטה עובדת? מהי הייחודיות של החלופה הרגשית?

למעשה השיטה ממירה כאבים, טראומות. ומצבים תקועים בחיים, לתחושות בטחון ואושר. הייחודית של השיטה היא "החלפת הזיכרונות" המאפשרת לכל בן אדם להתגבר על אמונות מגבילות שעוצרות אותו שנים מלהגשים את החיים שהוא רוצה. השיטה למעשה מדלגת על הרבה תהליכים בדרך. קח לדוגמא, תהליכים בגיל ההתבגרות. שם אנחנו מתחילים לבנות את הזהות שלנו. כל מה שעברנו עד אז מצטבר ומתנקז לשם. ברגע שאני משנה את הזיכרון, "מחליפה" אותו, הבן אדם יכול "לעבור לגור" בבית מאוזן, לחוות את הדברים אחרת, וכך להשתחרר מאמונה שמגבילה אותו שנים והורסת את חייו. כך הזהות משתנה מבלי לחכות חיים שלמים לשינוי.

היה אצלי בחור שהיה לו קשה למצוא עבודה. כשהעלה את הסיבה הבנו הכל. הוריו היו יוצאים לשליחות מטעם הממשלה למספר חודשים וחוזרים ארצה, וכל כמה שנים החליפו מקום מגורים. בטיפול הוא חווה את טעם היציבות והרגיש שמתחזקת בו תחושת אמון רבה יותר ותחושה שהוא אהוב. לאחר הטיפול חייו השתנו לגמרי. הוא הצליח ליצור זוגיות יציבה והתחושה שאפשר לסמוך על החיים – התחזקה.

או אישה שבאה אלי כי רצתה לעשות שינוי מקצועי והרגישה פחד לעשות את הצעד. היא סיפרה שאמא שלה הייתה "נעולה" על מקצוע אחד ויחיד שאותו היא העריכה, מבחינתה לא הייתה קיימת עוד אפשרות. כמובן שהיא צעדה בשביל שאמא התוותה לה. כיום היא בלימודים חדשים, נהנית מהמקצוע החדש שהיא כבר משתמשת בו, וחווה תחושה של תמיכה מאמא בעזרת החלופה שיצרנו. אני זוכרת שאחרי יצירת החלופה היא צחקה בלי הפסקה, צחוק מתגלגל ובריא. הקליניקה שלי מכירה טוב את התחושה המשחררת והמרנינה הזו.   

ובכמה טיפולים מתבצעת "החלפת הזיכרונות"?

אחרי 3 – 4 מפגשים השינוי מורגש ביותר. בהמשך חשוב לי להעביר את האדם למוטיבציה חיובית כי לדעתי הטיפול לא מסתיים לפני כן. בסופו של דבר שינוי מהותי ושחרור משנים של סבל אחורה כדי ללכת קדימה…זהו הישג שאין לו מחיר.

ואם יש כאב מאוד חזק מזיכרון טראומתי, האם השיטה יכולה לעזור?

בהחלט. אם יש טראומה אנחנו מעבדים אותה. בשיטה אין צורך לשהות הרבה זמן בתוך הכאב, מניסיוני הבנתי שזה מיותר. האמונה היא זאת שכואבת. למשל, אם אני אומרת לעצמי: "לעולם אני לא אצליח להיות מי שאני רוצה להיות" זה מה שכואב ואת זה צריך להחליף.  

מי הקהל שמגיע אליך לטיפולים?

אנשים שחווים פחדים או שחוו טראומות, הצפות רגשיות, שהם לאו דווקא יודעים ממה זה. אנשים שרוצים להתקדם אבל לא מצליחים, ומרגישים תקועים בחיים שלהם.

מתוך סיפורי ההצלחה של השיטה, ספרי לנו על סיפור מיוחד שחווית.

בשמחה. היה בחור אחד שהיה חולה ושכב תקופה בבית חולים.כל מה שהרופאים עשו לא עזר עד  שאמא שלו ביקשה שאבוא לעבוד איתו. בפגישה הראשונה איתי הוא אמר לי שהוא מרגיש חלש מאוד, טסיות הדם היו נמוכות להחריד, מצב מסוכן. בשיחה שלנו הוא סיפר לי שבגיל צעיר הוא למד מהוריו שצריך להגיד "שמע ישראל" בערב. אבל הוא ידע ששמע ישראל אומרים על מישהו שנפטר. בתוכו הוא הבין שהוא הולך למות. זה מה שהוא קלט בשכל שלו. גם בתור ילד קרה לו שטסיות הדם ירדו, עד שהם הלכו לרב השכונתי והרב הרגיע אותו ואמר לו שהוא יגדל, ויהיה אבא וסבא והכל יהיה בסדר. הוא סיפר לי שכל ערב הוא רץ לשים צדקה כדי שלא ימות. כעת הסיפור חזר על עצמו ושוב הוא "הולך למות". שינינו  את האמונה, החלפנו לו את הזיכרון, והבן אדם החל להבריא פיזית ומנטאלית. אחרי תקופה קצרה שוחרר מבית החולים הביתה.

מדהים. אז למעשה החלפת הזיכרונות יוצרת חוויה רגשית חדשה שמקרינה על המציאות?

בדיוק. הנה לפני כמה חודשים הגיע אלי בחור אחד שסיפר לי שכל ערב שבת הוא מרגיש מאוד חלש. איך שהמשפחה מתכנסת לאכול הוא מרגיש שהוא צריך לנוח במיטה. בפגישה הראשונה בקליניקה שאלתי אותו למה הוא כזה חלש? מה קורה לו באותם רגעים? ופתאום הבטן שלו החלה להתכווץ והוא התנשם חזק ובמהירות. ואז הוא סיפר לי שכשהוא היה ילד הוא הלך עם אבא להתפלל, בשלב מסוים אבא שלו הלך הביתה בלעדיו, והוא נשאר שם לבד. הוא התחיל לרוץ הביתה כי פחד שההורים שלו יכעסו עליו שהוא מאחר לארוחת הערב. ותוך כדי הריצה הוא התנשם בכבדות, והזיכרון הזה נצרב אצלו כמשהו טראומתי. והיום כל פעם סביב הארוחה הוא לא מרגיש טוב. אחרי 3 פגישות קצרות הוא חזר לעצמו ואפילו סיפר לי כמה כיף לו לשבת עם כל המשפחה לאכול ביחד.

מה את מבטיחה לאנשים שמגיעים אליך לקליניקה כדי לנסות את השיטה?

אני מבטיחה שינוי באיכות החיים. אני מאמינה שמה שיש לנו בראש מקרין על החיים עצמם. בסופו של דבר זה גם משפיע על המציאות שלנו. "החלופה הרגשית" מאפשרת לנו לחיות חיים שאנחנו אוהבים ומקדמת אותנו לקראתם.  

היכן את מטפלת באמצעות השיטה?

בקליניקה בירושלים ובפנתרה בת"א.

אסתר, מה החזון שלך?

(מחייכת) הפסיכולוגיה אומרת שרק 4 אחוז מהאנשים זכו לבית מאוזן ותומך שנותן אהבה מצד אחד אבל גם גבולות עם אהבה. החזון שלי להעביר כמה שיותר אנשים לגדול בבית כזה גם אם הם לא בפועל גדלו בו, ולא צריך יותר מכמה מפגשים כדי להניע את התהליך.

מכיוון שבתוך כמה מפגשים האנרגיה בגוף משתנה – לכן ההשפעה של השיטה היא גם גופנית, מנטאלית, וגם על המציאות שלנו עצמה. החזון שלי ש"החלופה הרגשית" תהפוך לכלי לעזרה עצמית לכל מי שיבחר בזה.  

אגב, מגיעים אליך גם עצמאיים או שכירים שחווים קשיים בעבודה או בעסק?

בוודאי. הרבה מאוד מהתקיעויות שאנחנו חווים במקום העבודה או בעסק נובעים מאמונה מגבילה שמקורה בילדות או בגיל הנעורים. לפעמים זה הפחד לבקש העלאה, תחושות לחץ וחרדה מכל ישיבה, פחד לבקש כסף בעסק שלנו. אתן לך דוגמא. הייתה לי מישהי שהייתה לה בעיה עם הבוס. כל פעם כשהם היו מגיעים לאיזו נקודה היא הרגישה שהיא נחנקת בגרון. והמחנק הזה לא היה סתם. הוא גם נמצא באחד הזכרונות שלה פעם מחרם כיתתי בו הייתה מעורבת. פתרנו את זה בשני טיפולים וזהו זה. שנים של תקיעות במקום הזה נפתרה בזכות החלופה הרגשית.

בקיצור, שליחות.

(צוחקת) מרגישה ככה לגמרי. שמחה ומאושרת שניתנה לי הזכות לעזור ולטפל באנשים.

חוץ מזה, מה עוד את אוהבת לעשות?

שאלה טובה. אוהבת לשיר ובמיוחד עם 5 בנותיי. אוהבת מאוד לטייל בעולם.

ובימים אלו ממש עובדת על ספרי הראשון "החלופה הרגשית".

נשמע נהדר, מאחל לך שיהיה רב מכר ויצליח כמו השיטה.

אמן.

ליצירת קשר ותיאום עם אסתי אדלר ניתן להתקשר ל0528167090 או לשלוח מייל

ל[email protected]

 

שתפו את הפוסט

השארת תגובה

מגזין מדור לדור - גיליון החודש
מגזין מדור לדור 126
המלצות החודש
לרכישה
לרכישה
לרכישה
לאתר המשחקים
לאתר המשחקים
לאתר המשחקים
מודעת פרסום של שי מזרחי - מלחמות ה- AI
צור קשר
advizy.me יצירת שיתופי פעולה בין עסקים בלחיצת כפתור

יצירת שיתופי פעולה בין עסקים בלחיצת כפתור

הפייסבוק שלנו
האוכל כמשחק
גלילה לראש העמוד
דילוג לתוכן