וונדר וומן במאה העשרים ואחת

גרפיטי אישה על קיר בניין

וונדר וומן, כפי שכולם יודעים, הינה דמות קומיקס בעלת כוחות על. במשך השנים דמותה הפכה להיות סמל למאבק בעד זכויות הנשים בעולם.

יום האישה הינו זמן טוב המאפשר לבחון את זכויות הנשים בעולם, לחגוג את ההצלחות שהושגו עד כה, אך גם לא לשכוח את הדברים אשר עדיין לא הושגו ויש צורך לפעול למענם.

כל עוד יש צורך לציין את יום האישה, הדבר מעיד על כך שעדיין הנשים הינן חוליה חלשה במערכת החברתית. הלוואי ויגיע היום ויום זה כבר לא יצויין, כשם שלא מצויין "יום הגבר", שכן אז יהיה ברור לכולם שמובן מאליו שלנשים יש זכויות שוות לגברים.

אחת מנושאות הדגל למאבק למען זכויות הנשים, היא השופטת האמריקאית היהודיה רות ביידר גינסבורג, אשר נפטרה בחודש ספטמבר 2020, המהווה דוגמא לפורצת דרך ושוברת תקרות הזכוכית לנשים בארצות הברית – מעוז הדמוקרטיה.

תחילת דרכה היתה רוויית קשיים, ולאחר שסיימה בהצטיינות את לימודי המשפטים בשנת 1959 באוניברסיטת קולמביה, היא התקשתה למצוא עבודה, וברבות השנים היא סיפרה שלא הצליחה למצוא עבודה משום היותה אישה, יהודיה ואם. אך זה לא עצר אותה מלהתקדם והיא הצליחה למצוא עבודה כעוזרת משפטית בבית המשפט המחוזי בניו יורק.

היא התקדמה מקצועית והגיעה עד לפסגה בשנת 1993, עת מונתה לשופטת בית משפט העליון על ידי הנשיא דאז ביל קלינטון, ופסיקותיה היו אף הן פורצות דרך.

בפסיקותיה היא הובילה שורה של פסקי דין שעסקו בתיקון אפליית נשים ומיעוטים בחוקים אמריקאים, פסקי דין שיצאו תחת ידה נגעו לזכות האישה להפלה, מתן זכות לאנשים עם מוגבלויות לחיות בקהילה ולא במוסד, מתן שוויון זכויות לקהילה הלהט"בית והגנה על זכויות מהגרים.

מה אפשר ללמוד מהשופטת ביידר?

אני מצטטת את אחד ממשפטיה, אשר יכול לשמש כמגדלור לכל אדם:

"אני רוצה להיזכר כמי שהשתמשה בכל הכישרון

שיש לה כדי לעשות את עבודתה כמיטב יכולתה"

 

 

שתפו את הפוסט

השארת תגובה

מגזין מדור לדור - גיליון החודש
מגזין מדור לדור 127
המלצות החודש
לרכישה
לרכישה
לרכישה
לאתר המשחקים
לאתר המשחקים
לאתר המשחקים
צור קשר
advizy.me יצירת שיתופי פעולה בין עסקים בלחיצת כפתור

יצירת שיתופי פעולה בין עסקים בלחיצת כפתור

משחקי חשיבה במבצע - מודעה
הפייסבוק שלנו
האוכל כמשחק
גלילה לראש העמוד
דילוג לתוכן