המרכז לספרות ילדים ע"ש מרים רות

מרכז מרים רות

המרכז לספרות ילדים ע"ש מרים רות עוצב מחדש כבית של סבתא מהאגדות – פתוח ונגיש לקהל הרחב.

המרכז לספרות ילדים ע"ש מרים רות במכללת אורנים עוצב מחדש והוא פתוח עתה ונגיש לקהל הרחב.

המרכז הנמצא בקומה הראשונה של הספרייה, כולל את אוסף הספרים הנדיר, סרוק ומקוטלג, של סופרת הילדים האהובה, מרים רות ז"ל, מערכי

שיעורים שהכינה, מחקרים, מכתבים ותמונות. כל אלה יכולים לשמש חוקרים, אנשי חינוך, מורים, גננות, סטודנטים והקהל הרחב.

המרכז המחודש, המנוהל על ידי רויטל יהלום חכמוב, עוצב בתשומת לב, והוא כולל ספות ופינות ישיבה מפנקות, מדפי ספרים והרבה הרבה צבע והפתעות.

"כשעיצבנו את המרחב, שאלנו את עצמנו, כצוות, מה היה יכול לגרום הרבה נחת למרים רות?" אומרת יהלום חכמוב, "נזכרנו במשפט חכם של מרים אחד מכתביה על תורת הסיפור והמעשייה: 'מבנה הסיפור מצטיין בשיווי משקל פנימי, בסימטריה ובהרמוניה. הדבר דומה לעבודת הצייר, המחלק על הבד צבעים וצורות על פי הרגשתו ועל פי מניעיו הפנימיים. הקומפוזיציה של שילוב הצורות והצבעים מעוררת בנו תמונה עמוקה. המספר יותר לנו בשפת הצבע והצורה ומעורר הד אצל הקורא'. מכאן ההשראה שלנו, לנסות וליצור בית מלא בצבעים וצורות, צחוק ושעשוע. מרחב חמים ומסקרן עם קריצה והפתעות. בית של סבתא מהאגדות. מקום שמדגדג אותך ומחבק אותך, ומאפשר לך לדמיין שהגעת לסיפור מעשייה טוב, שמעורר בך הד, ושאתה חי אותו ברגעים אלו ממש."

חנוכת הבית של המרחב החדש התקיימה ביום העיון החגיגי של המרכז, "אור וחושך בספרות ילדים", לפני שבועות ספורים, ואליו הגיעו גם משפחתה של מרים רות. המרחב החדש מאפשר לצוות המרכז להוביל פעילויות חינוכיות וספרותיות מגוונות במרכז, בעבור גננות ומורות מרחבי הצפון, כמו גם בעבור הסטודנטים והסטודנטיות במכללת אורנים.

לצד ספרי הילדים שכתבה מרים רות, רובם הפכו קלאסיקות, כמו 'תירס חם', 'מעשה בחמישה בלונים' (שנבחר לספר האהוב ביותר על ילדי ישראל), 'הבית של יעל', 'שון לא רוצה לישון' ועוד, רות פרסמה עשרות מחקרים וספרי הדרכה העוסקים בחינוך.

לפני שנים העבירה רות, שהייתה מראשוני המורים באורנים, את אוסף ספרי הילדים הייחודי שלה למכללת אורנים. האוסף כולל למעלה מ-3000 ספרי ילדים מכל רחבי העולם, ביניהם ספרים קלאסיים בעיבודים שונים, ספרים מאוירים, ספרים עבריים ולועזיים מתחילת המאה וספרי מחקר בנושא ספרות ילדים מכל העולם. זהו אוסף נדיר מאוד, המוצג עתה במרכז המחודש, פתוח ונגיש לקהל.

ב17.2, סמוך ליום הולדתה של רות (1910-2005) יתקיים במרכז לספרות ילדים המחודש מפגש למידה ייחודי לזכרה.

צילום – רויטל יהלום חכמוב

לאה שניידר / 054-2200539

שתפו את הפוסט

השארת תגובה

מגזין מדור לדור - גיליון החודש
מגזין מדור לדור 127
המלצות החודש
לרכישה
לרכישה
לרכישה
לאתר המשחקים
לאתר המשחקים
לאתר המשחקים
צור קשר
advizy.me יצירת שיתופי פעולה בין עסקים בלחיצת כפתור

יצירת שיתופי פעולה בין עסקים בלחיצת כפתור

משחקי חשיבה במבצע - מודעה
הפייסבוק שלנו
האוכל כמשחק
גלילה לראש העמוד
דילוג לתוכן